I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om
visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2005.
Siktemålet er å skape samsvar mellom løyvingane
under dei einskilde kapitla og postane og dei endringane i budsjettføresetnadene
som har skjedd sidan forsvarsbudsjettet for 2005 vart utarbeidd.
Gitt den komplekse samansetjinga av kapittel
med svært variable storleikar, er omgrupperingsproposisjonen
eit naudsynt verktøy for å sikre god økonomistyring
i forsvarssektoren. Tiltak for å møte endringar
i føresetnadene som oppstår i gjennomføringsåret,
kan såleis verte handsama samla og formalisert på rett måte.
Omgrupperingsproposisjonen formaliserer lønnskompensasjonen
for 2005, innsparing i samla utgiftsramme, tilpassing av løyvinga
i samsvar med endringar i føresetnadene og oppdatering
og formalisering av tekniske endringar mellom kapitla. Totalt sett
utgjer omgrupperinga ein reduksjon i løyvinga til Forsvarsdepartementet
på 82,6 mill. kroner.
Proposisjonen sikrar vidare at endringane i
budsjettføresetnadene også vert handsama i tråd
med dei overordna omstillingsmåla Stortinget har lagt for
utviklinga i forsvarssektoren. Justeringane i denne proposisjonen ivaretek
dette slik at justeringane som her vert skisserte, tilrettelegg
for ei vidare utvikling mot oppnåing av omstillingsmåla
for perioden 2002-2005.
På bakgrunn av innføring av
meirverdiavgift på kjøp av tenester frå AVINOR,
foreslår Regjeringa ei tilleggsløyving på 17,4
mill. kroner over forsvarsbudsjettet for å kompensere for
auka utgifter for Luftforsvaret.
Grunnlaget for omgrupperinga er vedtatt budsjett
for 2005, dei seinare endringane gjort av Stortinget, fullmakter
gitt av Stortinget til Finansdepartementet som ikkje kjem fram som
løyvingsendringar under dei einskilde departementa og midlar
ført over frå 2004. Det er òg tatt omsyn
til forsvarssektoren sin del av lønskompensasjonen for
2005 (119,9 mill. kroner).
Tabell 1.1 Faktisk løyving
på utgiftssida, før omgruppering 2005, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2005 | 30 388
943 |
Innsparing i departementa
sine utgiftsrammer på 112,8 mill. kroner, fullmakt gitt
av Stortinget
til Finansdepartementet. Forsvarsdepartementet sin del utgjorde
29,574 mill. kroner, jf.
Budsjett-innst. S. nr. 1 (2004-2005) | -29 574 |
St.prp. nr. 65 (2004-2005)
Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet
medregnet folketrygden 2005 (RNB), jf. Innst. S. nr. 240 (2004-2005)
| -560 000 |
St.prp. nr. 37 (2004-2005)
Om endringer under enkelte kapitler på statsbudsjettet
for 2005 under Utenriksdepartementet, Kultur- og kirkedepartementet,
Justis- og politidepartementet, Kommunal- og regionaldepartementet,
Helse- og omsorgsdepartementet og Forsvarsdepartementet som følge
av flodbølgekatastrofen i Sør-Asia, jf. Innst.
S. nr. 157 (2004-2005) | 11 100 |
St.prp. nr. 70 (2004-2005)
Om endringar i Regulativ for tillegg o.a. til utskrivne vernepliktige mannskap
og om endring i gradsnivå for militære embete
("soldatproposisjonen"),
jf. Innst. S. nr. 274 (2004-2005) | 6 750 |
Tilleggsbevilgninger og
omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden 2005,
jf. Innst. S. nr. 240 (2004-2005). Forsvarsdepartementet sin del
utgjorde 20,211 mill. kroner | -20 211 |
Lønsregulering
for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet | 119 931 |
= Faktisk løyving
før omgruppering | 29 916 939 |
Midlar ført
over frå 2004 | 287 630 |
Disponible midlar i 2005
før omgrupperinga | 30 204 569 |
Tabell 1.2 Disponibel løyving
på inntektssida før omgruppering 2005 kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2005 | 969 602 |
= Løyvingar
før omgruppering | 969 602 |
I høve til vedtatt budsjett for 2005
er det ei mindreinntekt på 100 mill. kroner som er foreslått
trekt frå utgiftssida.
Det vert vist til Forsvarsdepartementet si generelle meirinntektsfullmakt
(jf. St.prp. nr. 1 (2004-2005), vedtak II Meirinntektsfullmakt).
Det er forventa meirinntekter som skuldast tilsvarande utgift i
2005. Meirinntektene vil bli tatt omsyn til ved årets overføringsforslag
til Finansdepartementet.
Tabell 1.3 Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Reduksjon på utgiftssida
grunna mindreinntekt trekt frå utgiftssida | -100 000 |
+ Tilleggsløyvingar | 17 400 |
= Sum behov ved
omgrupperinga | -82 600 |
+ Løyvingar
før omgrupperinga | 29 916
939 |
= Samla løyvingar
etter omgrupperinga | 29 834 339 |
= Samla disponible
midlar i 2005
etter omgrupperinga | 30 121 969 |
Tabell 1.4 Løyvingsbehovet
på inntektssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1000 kroner):
Løyvingar
før omgrupperinga | 969 602 |
Mindreinntekter | -100 000 |
= Løyvingar
etter omgrupperinga | 869 602 |
Departementet foreslår på denne
bakgrunn, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert redusert
med 82,6 mill. kroner og at inntektsramma vert redusert med 100
mill. kroner.
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av mindreinntekter.
Tabell 1.5 Postfordeling
utgifter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreutg.-/Meirutg.+ |
1 | Driftsutgifter | 99 628 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet | -20 000 |
45 | Store nyskaffingar | -291 000 |
47 | Nye bygg og anlegg | 170 800 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsarbeid, fellesfinansiert del | -100 000 |
50 | Overføringar Statens
Pensjonskasse | 60 000 |
60 | Tilskot til kommunar | -1 273 |
70 | Renter låneordning | -755 |
| Sum | -82 600 |
Tabell 1.6 Postfordeling
inntekter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreinnt.
-/Meirinnt.+ |
1 | Driftsinntekter | 0 |
45 | Store nyskaffingar | 0 |
47 | Sal av eigedom | 0 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsinntekter | -100 000 |
90 | Lån
til bustadføremål | 0 |
| Sum | - 100 000 |