Justis- og politidepartementet legg i proposisjonen fram
forslag om endringar i løyvingane under diverse kapittel
i statsbudsjettet for 2006.
Domstoladminstrasjonen tok over det administrative ansvaret
for jordskifterettane frå Landbruks- og matdepartementet
frå 1. januar 2006. Det er tidlegare vedteke
at jordskifterettane skal over på tilsvarande IKT-plattform
som domstolane. Dette arbeidet blei starta i 2005. Den nye IKT-plattforma
er berekna å koste totalt 20 mill. kroner, og skulle dekkjast
av Landbruks- og matdepartementet. Dette er overført Justis-
og politidepartementet bortsett frå eit restbeløp
på 1,3 mill. kroner.
På denne bakgrunn blir det foreslått å auke
løyvinga under kap. 410 post 1 med 1,3 mill. kroner mot
tilsvarande reduksjon på Landbruks- og matdepartementet sitt
kap. 1149 post 71.
Løyvinga på posten dekkjer
utgifter som etter rettsgebyrlova er inkluderte i rettsgebyret.
Forbruket på posten er knytt til antal og omfang av saker,
og er derfor ikkje styrbar.
I budsjettframlegget for 2006 blei det lagt
til grunn ikraftsetjing av endringar i Ot.prp. nr. 108 (2004-2005) Om
lov om endringar i lov 8. juni 1984 om gjeldsforhandling og konkurs
og andre lover (elektronisk kommunikasjon mv.) frå 1. juli
2007. Endringane trådde i kraft frå 1. februar
2006, og vil derfor gi om lag 3,8 mill. kroner høgare innsparing
på posten i 2006 enn budsjettert. I tillegg er det generelt
pårekna et lågare forbruk på posten på om
lag 8,2 mill. kroner i 2006.
Samla blir det derfor foreslått å redusere
løyvinga på kap. 410 post 1 med 12 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer
utgifter til godtgjersle til medlemmer av forliksråd og
kompetansehevande tiltak i form av kurs.
Antal saker i forliksråda er pårekna å bli
langt fleire enn berekna som følgje av ikraftsetjinga av
reforma om den sivile rettspleie på grunnplanet frå 1.
januar 2006. Det blei derfor i februar 2006 gjort ytterlegare endring i
form av nedjustering av satsen for godtgjersle til medlemma av forliksråda.
På bakgrunn av rekneskapstal og pårekna utvikling
blir det, ut frå noko usikre anslag, foreslått å redusere
løyvinga under kap. 414 post 21 med 20 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer
inntekter i samband med sivile saker, tinglysing, skjønn,
skifte, konkurs m.m. Inntektene er regelbundne. På bakgrunn
av rekneskapstal hittil i år og pårekna utvikling
blir det foreslått å auke løyvinga under
kap. 3410 post 1 med 60 mill. kroner.
Gjeldande løyving på posten
i 2006 er 6,8 mill. kroner. På generalforsamlinga til Norsk
Eigedomsinformasjon as våren 2006 blei det vedteke eit
utbytte på 10,36 mill. kroner i 2006. På denne
bakgrunn blir det foreslått å auke løyvinga
på kap. 5630 post 80 med 3,56 mill. kroner.
Rekneskapstal hittil i år viser at
utbetalingane til refusjonar til kommunale omsorgstiltak for prøveløslatte
frå forvaring, psykisk utviklingshemma med sikringsdom
og varetektssurrogat er blitt lågare enn tidlegare lagt
til grunn. Det blir foreslått å redusere løyvinga med
10 mill. kroner under kap. 430 post 60.
Det blei hausten 2005 gitt ei ekstra løyving
mellom anna til dekning av meirutgifter i politiet på om
lag 15 mill. kroner i samband med Stavanger tingrett si behandling
av Nokas-saka. Behandlinga av Nokas-saka i tingretten har blitt
meir kostnadskrevjande enn forutsett. Oppdaterte tal viser meirkostnader
på 6,5 mill. kroner knytt til behandlinga i tingretten.
Justisdepartementet foreslår derfor at kap. 440 post 1
blir auka med 6,5 mill. kroner.
Justisdepartementet har fått fullmakt
til å overskride løyvinga på kap. 440
post 1 mot tilsvarande meirinntekter på kap. 3440 post
6. Det blir derfor foreslått å auke løyvinga
på kap. 440 post 1 med 4,8 mill. kroner, sjå omtalen
under kap. 3440 post 6 Gebyr.
Regjeringa foreslår å auke
løyvinga til innkjøp av utstyr i politi- og lensmannsetaten
med 3 mill. kroner under kap. 440 post 1.
I tillegg har Politidirektoratet opplyst at
dei innanfor eksisterande rammer har funne rom til å framskunde kjøp
av pistolar i 2006 for om lag 30 mill. kroner. Dette vil bli dekka
sentralt slik at ikkje politidistrikta blir belasta. Dette gjeld
også Oslo politidistrikt. Mindre tilleggsutgifter til pistolar
som til dømes belter må politidistrikta dekkje
sjølve. I tillegg skal det omprioriterast om lag 11 mill.
kroner til investeringar i utstyr, særleg til kommunikasjonskontroll,
men også til nokre investeringar i PST. Samla utgjer desse
investeringane om lag 44 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å auke
løyvinga på kap. 440 post 1 med 14,3 mill. kroner.
Posten dekkjer politi- og lensmannsetaten sine
sideutgifter i samanheng med asylsaker, mellom anna utgifter til
uttransportering i asylsaker og andre utlendingssaker.
Politiet har til no i år uttransportert
færre personar frå landet enn planlagt. Justisdepartementet
foreslår å redusera løyvinga på kap.
440 post 21 med 24 mill. kroner.
Med bakgrunn i rekneskapstala hittil i år
foreslår Justisdepartementet å redusere løyvinga
på kap. 440 post 22 med 3 mill. kroner.
Natt til 17. september 2006 vart det avfyrt
skarpe skot mot den jødiske synagogen i Oslo. Dette viser
eit behov for tryggleikstiltak for det mosaiske trussamfunnet. Regjeringa
har derfor funne det riktig å løyve 4,948 mill.
kroner til eingangsinvesteringar i tryggleikstiltak på kap.
440 ny post 72.
På bakgrunn av rekneskapstala hittil
i år, og venta utvikling for passinntektene, foreslår
Justisdepartementet å auke løyvinga på kap.
3440 post 1 med 10 mill. kroner.
På bakgrunn av rekneskapstala hittil
i år, og venta utvikling på posten, foreslår
Justisdepartementet å redusere løyvinga på kap.
3440 post 4 med 0,5 mill. kroner.
På bakgrunn av rekneskapstala hittil
i år, og venta utvikling for inntektene på søknader
om statsborgarskap, opphalds-, arbeids- og busetjingsløyver,
foreslår Justisdepartementet å auke løyvinga
på kap. 3440 post 6 med 6 mill. kroner, jf. omtale under
kap. 440 post 1.
Ansvaret for den sivile rettspleia på grunnplanet
vart overført til politi- og lensmannsetaten frå 1.
januar 2006. Samstundes vart dei nye reglane som direkte tvangsinndriving
av krav som er uimotsagte, gjort gjeldande.
Utviklinga i 2006 viser at det er ein nedgang
i talet på tvangsforretningar i høve til tidlegare år,
noko som truleg har samanheng med at den norske økonomien
er inne i ein høgkonjunktur. Vidare viser det seg at direkte tvangsinndriving
er teke i bruk i liten grad, noko det fortsatt høge talet
på saker i forliksråda indikerer. Årsaka
er truleg mellom anna den store auken i gebyret for tvangs- og utleggsforretningar
dei seinare åra (blitt relativt rimelegare å bruke
forliksråd), og at foreldingsfrista er lengre (10 år)
for saker med forliksrådsdom. Politidirektoratet er gitt
i oppdrag å vurdere moglege tiltak som kan bidra til at
reforma i større grad får tilsikta effekt. Saman
med den foreslåtte reduksjonen i gebyra for utleggsforretningar
i 2007 er det pårekna at reforma vil få betre
effekt i 2007. Ved inntektsoverslaga for nye gebyr vart verknaden
for eit heilt år berekna. Gebyr i desse sakene vert betalte
på etterskot. Det blir derfor eit etterslep på nokre
månader før gebyra blir innbetalte og ført
i rekneskapen. Av desse grunnane blir det foreslått å redusere
løyvinga med 250 mill. kroner under kap. 3440 post 7.
Det blir vist til omtalen under kap. 3440 post
6 Gebyr. Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride
løyvinga på kap. 441 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
på kap. 3440 post 6. Det blir derfor foreslått å auka
løyvinga på kap. 440 post 1 med 1,2 mill. kroner.
I samband med utvikling av elektronisk saksbehandlingsverktøy
for Spesialeininga for politisaker blir det foreslått å auke
løyvinga under kap. 460 post 1 med 0,9 mill. kroner i 2006.
Løyvinga på posten dekkjer
utgifter til advokatar, sakkunnige og tolkar i straffesaker etter
straffeprosesslova kapittel 9. Dei totale utgiftene på kapitlet avhenger
av talet på straffesaker, omfanget av sakene og storleiken
på den offentlege salærsatsen. Utgiftene på posten
er regelbundne.
På bakgrunn av rekneskapstal og pårekna
utvikling blir det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 466 post 1 med 40 mill. kroner.
I samband med utvikling av elektronisk saksbehandlingsverktøy
og tilsetjing av to midlertidige stillingar i Kommisjonen for gjenopptaking
av straffesaker blir det foreslått å auke løyvinga
under kap. 468 post 1 med 0,975 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer
utgifter til advokatar der det er gjeve heil eller delvis fri sakførsel.
Utgiftene er regelbundne.
På bakgrunn av rekneskapstal hittil
i år og pårekna utvikling blir det foreslått å redusere
løyvinga under kap. 470 post 70 med 5 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer
utgifter til advokatar og rettshjelparar i saker der det er gjeve
fritt rettsråd. Utgiftene er regelbundne. På bakgrunn
av rekneskapstal hittil i år og pårekna utvikling
blir det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 470 post 71 med 45 mill. kroner.
I samband med at behandlinga av klagesaker etter
lov om fri rettshjelp blei overført frå Justisdepartementet til
Justissekretariata med verknad frå 1. september 2006, blir
det foreslått å redusere løyvinga på kap.
470 post 72 med 1 mill. kroner mot ein tilsvarande auke på kap.
472 post 1, jf. omtale under kap. 472 post 1.
Saksomkostningar tilkjente staten i benefiserte
saker førast under posten. Inntektene er regelbundne. På bakgrunn
av rekneskapstal og pårekna utvikling blir det foreslått å oppjustere
løyvinga under kap. 3470 post 1 med 1 mill. kroner.
Løyvinga på posten er regelbunden
overslagsløyving og dekkjer erstatningar etter voldsofferlova.
På bakgrunn av rekneskapstal hittil i år og pårekna
utvikling blir det foreslått å auke løyvinga
under kap. 471 post 70 med 15 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer
utbetalingar som følgje av staten sitt erstatningsansvar
på grunnlag av alminnelege erstatningsreglar, med unntak
av ansvar i kontraktsforhold og ansvar i samband med forretningsdrifta
til staten. Løyvinga på posten er regelbunden,
og har stikkordet overslagsløyving. På bakgrunn
av rekneskapstal hittil i år og pårekna utvikling
blir det foreslått å auke løyvinga under
kap. 471 post 71 med 25 mill. kroner.
Stortinget gjorde 2. mai 2006 vedtak om å be
Regjeringa etablera ei særskilt erstatningsordning for
etterlatne etter Mehamn-ulykka og vedtak om å be Regjeringa
oppnemne ei eiga nemnd som får som oppgåve å fastsetja
erstatningsbeløp og definere kven som skal omfattast av
ordninga.
På denne bakgrunn oppnemnde Regjeringa
i juni 2006 ei nemnd, som avga si innstilling til departementet
i oktober 2006. Nemnda foreslår i innstillinga at dei etterlatne
skal få erstatning på til saman 8,75 mill. kroner,
fordelt på totalt 69 etterlatne med beløp frå 50
000 kroner til 200 000 kroner.
Nemnda foreslår vidare at to av dei
etterlatne skal få ei tilleggserstatning på 150
000 kroner, og at tre av dei etterlatne skal få ei tilleggserstatning
på 100 000 kroner og at fire av dei etterlatne skal få ei
tilleggserstatning på 50 000 kroner. Nemnda si endelege
innstilling er vedlagt proposisjonen.
I tråd med nemnda si innstilling blir
det foreslått å løyve 8,75 mill. kroner
på kap. 471 ny post 74 til erstatningsutbetalingar til
dei etterlatne etter dei som omkom i Mehamn-ulykka. Av praktiske
omsyn blir det foreslått å gje posten stikkordet
"kan overførast".
I samband med at behandlinga av klagesaker etter
lov om fri rettshjelp blei overført frå Justisdepartementet til
Justissekretariata med verknad frå 1. september 2006, blir
det foreslått å auke løyvinga på kap.
472 post 1 med 1 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon på kap.
470 post 72, jf. omtale under kap. 470 post 72.
Konfliktråda held seminar og tek på seg
oppdrag som kursopplæring i skolemekling eller for straffedømde
og prosjekt med familiemekling o.a. I slike tilfelle tek konfliktråda
betalt for utgiftene dei pådrar seg. På grunn
av høgare kursverksemd enn lagt til grunn, er det pårekna
høgare refusjonsinntekter på kap. 3474 post 2 i
2006. Det blir på denne bakgrunn foreslått å auke
løyvinga på kap. 474 post 1 og kap. 3474 post
2 med 0,6 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer
dei regelstyrte utgiftene til staten i samband med behandlinga av
saker om tvangsopplausing av aksjeselskap og saker om konkurs etter
konkurslova § 73.
På bakgrunn av rekneskapstal og pårekna
utvikling blir det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 475 post 1 med 10 mill. kroner.
I budsjettet for 2006 er det lagt til grunn
ei innsparing på 38,26 mill. kroner som følgje
av endringane i reglane om stykkprisgodtgjersle til advokatar som trådde
i kraft 1. januar 2006. Ein del av innsparingane gjaldt innføringa
av ei stykkprisordning for forsvararbistand ved fengslingar og innebar
mellom anna at forsvarar ikkje skulle honorerast særskild
for fengslingsforlengingar som går som kontorforretning
(utan rettsmøte). Den 4. september 2006 gav kjæremålsutvalet
i Høgsterett ein orskurd der det blei lagt til grunn at fengslingsforlengingar
som går som kontorforretningar, skal honorerast på same
måte som fengslingsforlengingar i rettsmøte på inntil
ein time (med ein stykkpris på to timar). Orskurden til
Høgsterett inneber årlege meirutgifter på ca.
2,8 mill. kroner i forhold til dei innsparingar som blei lagt til
grunn i 2006.