Eg viser til Prop. 1 S (2009-2010) som no er
til handsaming i Stortinget. I denne samanheng ønskjer eg å informera
Stortinget om følgjande som har kome fram etter at budsjett-proposisjonen vart
fremja:
I samband med arbeidet med Jernbaneverket sitt handlingsprogram
for 2010-2019 og arbeidet med planen for verksemda til Jernbaneverket
for 2010 i løpet av hausten 2009, har Jernbaneverket kome fram til
at det er meir knapt med signalressursar enn tidlegare berekna.
Signalkompetansen er ein kritisk ressurs for å få gjennomført fleire
av jernbaneprosjekta som er omtala i Prop. 1 S (2009-2010). Eg vil
i denne samanheng visa til at det i budsjettproposisjonen for 2010
er teke inn ei omtale av "Tiltak for å sikre nok personalressurser
i jernbanesektoren", der signalmontørar- og ingeniørar er nemnt,
jf. side 132-133. Dessutan viser eg til omtalen av problema omkring
godkjenninga av den nye typen signal- og sikringsanlegg/ Merkur
som Jernbaneverket har leveringskontraktar med hos ABB. Dette legg
også beslag på signalfolk i Jernbaneverket, jf. side 135-136.
På grunn av at det er mangel på signalfolk har Jernbaneverket
sett i gang eit arbeid med å gjennomgå og eventuelt leggja fram
ein ny signalstrategi for jernbanenettet i Noreg for å kunna optimalisera
bruken av den knappe signalkompetansen. Ein ny signalstrategi må
og sjåast i samanheng med den planlagde innføringa av eit nytt signal-
og sikringssystem, European Rail Trafic Management System (ERTMS)
som følgjer av forskrift om samtrafikkevne i den internasjonale
togtrafikken.
Eg viser elles til at det under omtalen av dei
store jernbaneanlegga som er gjeve i Samferdselsdepartementets budsjettproposisjon
for 2010, har i forhold til dei utfordringane Jernbaneverket har med
signalkompetanse.
Samferdselsdepartementet vil om naudsynt koma
tilbake til Stortinget når konsekvensane av ein ny signalstrategi
er nærmare avklart.
Eg viser til St.prp. nr. 72 (2008-2009) Om nokre saker
på Samferdselsdepartementets område. I vedlegg 1 til proposisjonen
er det ei liste over riksvegar med tilhøyrande gang- og sykkelvegar.
I framlegg til vedtak vert Stortinget m.a. bede om å samtykkja i
at riksveg med tilhøyrande gang- og sykkelveg som går fram av vedlegg
1, med heimel i veglova § 62 tredje ledd, blir omklassifisert til
fylkesveg, i Oslo kommunal veg, med verknad frå 1. januar 2010.
Osan ferjekai i Svolvær var ikkje med i vedlegg 1
til St.prp. nr. 72 (2008-2009). Bakgrunnen for at ikkje denne vart
teken med i oversikten over nedklassifiseringar i samband med forvaltningsreforma
i St.prp. 72 (2008-2009)var at ein arm av E10 går ned til ferjekaia.
Da sambandet Svolvær-Skrova vart omklassifisert til fylkesvegsamband
frå 1. januar 2009, vart ikkje ferjekaia i Svolvær omklassifisert
på grunn av riksvegsam- bandet Svolvær- Skutvik. Skutvik ferjekai
er no vedteke omklassifisert, jf. handsaminga av St.prp. nr. 72
(2008-2009).
Eg finn det naturleg at Nordland fylkeskommune,
på line med ansvaret for ferjemateriell, også får ansvaret for ferjekaiene
i dei omtala sambanda. Eg legg derfor til grunn at også ferjekaia
i Svolvær vert omklassifisert til fylkesvegkai frå 1. januar 2010.
Midlar til drift og vedlikehald, av dei ferjekaier som
vert omklassifiserte, vil overførast fylkeskommunane i samband med
forvaltningsreformen. Drifts- og vedlikehaldmidlar til ferjekaier
vert rekna ut etter ein generell behovsmodell.
Det er ikkje gjort framlegg om investeringsmidlar
til ferjekaiene i dei omtalte sambanda i Samferdselsdepartementet
sitt framlegg til riksvegbudsjett for 2010. For framtidig fylkesvegnett
er investeringsmidlane for 2010 i all hovudsak fordelte på grunnlag
av generelle kriterium (vegstandard, folketal og veglengde) og bindingar.
Ingen av dei omtala ferjekaiene har bindingar pr. 1. januar 2010.