Justisdepartementet legg i proposisjonen fram forslag
om endringar i løyvingane under diverse kapittel i statsbudsjettet
for 2010. Endringsforslaga er m.a. basert på rekneskapstal per 30. september
2010.
I samband med overføringa av Norsk Eiendomsinformasjon
as frå Justisdepartementet til Nærings- og handelsdepartementet
frå 1. juli 2010, vert det foreslått å overføre 75 000 kroner frå
kap. 400 post 1 til kap. 900 Nærings- og handelsdepartementet post
1 Driftsutgifter.
Løyvinga på posten dekkjer utgifter som etter rettsgebyrlova
er inkludert i rettsgebyret, jf. kap. 3410 Rettsgebyr, til dømes
kunngjeringsutgifter, naudsynte utgifter ved tvangsforretning, registrering
m.m. under offentleg bubehandling, forkynning som er naudsynt etter
lova og utgifter til rettsvitne.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 410 post 21 foreslått redusert med 10 mill.
kroner.
På posten vert det ført inntekter frå gebyrpliktige oppgåver
i domstolane i samband med sivile saker, tinglysing, skjønn, tvangsforretning, skifte,
konkurs m.m.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3410 post 1 med 5
mill. kroner.
Jordskifteretten har heimel til å krevje inn
sideutgifter i visse saker. Sideutgiftene skal dekkje det tekniske
arbeidet i desse sakene. Utgiftene vert ført i eigne saksrekneskap,
og utgifter og inntekter skal balansere når saka er avslutta.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 413 post 21 foreslått auka med 2 mill.
kroner.
Løyvinga på posten samsvarar med tilsvarande utgifter
under kap. 413 post 21.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 3413 post 2 foreslått auka med 5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekkjer godtgjering og tapt arbeidsforteneste
til meddommarar, lagrettemedlemer, vitne, rettsvitne og reiseutgifter
til desse. Løyvinga på posten dekkjer også utgifter til vitne som
møter eller på annan måte gir forklaring for Kommisjonen for gjenopptaking av
straffesaker samt naudsynte blodprøver og DNA-testar i arbeidet
til kommisjonen.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 414 post 1 foreslått auka med 10 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekkjer ordinære driftsutgifter
i kriminalomsorga.
Kontroll av urinprøver er eit viktig verkemiddel for
å hindre narkotika i fengsla. Kriminalomsorga sine kostnader til
kontroll av urinprøvar har auka. For å dekkje deler av meirutgiftene
vert det foreslått å omdisponere 1,08 mill. kroner frå kap. 430
post 70 Tilskot.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Inntektene under kap. 3430 post 3 er venta
å verte høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2010.
Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 1
med 5,5 mill. kroner mot ein tilsvarande auke i løyvinga under kap.
3430 post 3.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 4. Som følgje av at tilskot frå Utanriksdepartementet
til internasjonalt fengselssamarbeid i 2010 er lågare enn det som
var lagt til grunn for løyvinga for 2010, vert det foreslått å redusere
løyvinga under kap. 430 post 1 med 424 000 kroner mot ein tilsvarande
reduksjon under kap. 3430 post 4, jf. omtale under kap. 3430 post
4.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
430 post 1 med 6,156 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer tilskot til frivillig verksemd
i kriminalomsorga.
Innafor løyvinga er det sett av 1,08 mill. kroner til
tilskot til Tyrilistiftinga Frankmotunet. Tilskotet vert ikkje nytta
i 2010. Det vert foreslått å redusere løyvinga under kap. 430 post
70 med 1,08 mill. kroner mot ein tilsvarande auke av løyvinga under
kap. 430 post 1. Midlane vil under kap. 430 post 1 verte nytta til
kontroll av urinprøvar.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå sal
av arbeidsdrifta sin produksjon.
Inntektene som vert ført under posten er venta
å verte høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2010.
Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 3430 post 2
med 7 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer m.a. leigeinntekter for
teneste- og leigebustad, refundert kost og husleige samt klientavhengige
driftstilskot til overgangsbustadane.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Inntektene som vert ført under posten er
venta å verte høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga
i 2010. Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 3430
post 3 med 5,5 mill. kroner mot ein tilsvarande auke i løyvinga
under kap. 430 post 1, jf. omtale under kap. 430 post 1.
Løyvinga på posten dekkjer tilskot til deltaking
i internasjonalt fengselssamarbeid.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 4. Ettersom tilskot frå Utanriksdepartementet
til internasjonalt fengselssamarbeid er lågare enn det som var lagt
til grunn for løyvinga i 2010, vert det foreslått å redusere løyving
under kap. 3430 post 4 med 424 000 kroner mot tilsvarande reduksjon
under kap. 430 post 1.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 432 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3432 post 3. Inntektene under kap. 3432 post 3 er venta
å verte lågare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2010.
Det vert derfor foreslått å redusere løyvinga under kap. 432 post
1 med 362 000 kroner mot ein tilsvarande reduksjon i løyvinga under
kap. 3432 post 3.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 432 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3432 post 3. Inntektene som vert ført under posten er
venta å verte lågare enn det som var lagt til grunn for løyvinga
i 2010. Det vert derfor foreslått å redusere løyvinga under kap.
3432 post 3 med 362 000 kroner mot ein tilsvarande reduksjon i løyvinga
under kap. 432 post 1.
Løyvinga dekkjer alle ordinære driftsutgifter
ved Politidirektoratet, politidistrikta, politireserven og politiet
sine særorgan.
Det er venta ein nedgang i talet på produserte pass.
Dette vil gje reduserte utgifter på 4,3 mill. kroner. På denne bakgrunn
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 1 med
4,3 mill. kroner.
Inntektene under kap. 3440 post 3 er venta å verte
høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2010. Det vert
derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 20 mill.
kroner.
Løyvinga for 2010 vart auka med 8 mill. kroner i
samband med endringar i lov om vaktverksemd. Forskrifta vil ikkje
tre i kraft før i 2011, og det vert på denne bakgrunn foreslått
å redusere løyvinga under kap. 440 post 1 med 8 mill. kroner.
Då politi- og lensmannsetaten tok over ansvaret for
den sivile rettspleia på grunnplanet i 2006 fekk Statens innkrevjingssentral
(SI) ansvar for saksbehandlingssystemet SIAN. Dei siste åra har
det vore ei auke i talet på utleggssaker, og dette har ført til
auka saksmengde i SIAN. Det vert på denne bakgrunn foreslått å auke
løyvinga under kap. 440 post 1 med 2,79 mill. kroner til dekking
av politiet sin kompensasjon til SI i samband med dei auka utgiftene.
Justisdepartementet har for 2010 fått fullmakt
til å bestille varer for inntil 40 mill. kroner utover den gitte
løyvinga under kap. 440 post 1. Det vert foreslått å auke bestillingsfullmakta
med 28 mill. kroner til 68 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
440 post 1 med 10,49 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer sideutgifter som politi-
og lensmannsetaten har i samband med asylsaker, under dette utgifter
til uttransportering i asylsaker og andre utlendingssaker.
Måltalet for uttransporteringar med tvang var 3 700
i saldert budsjett 2010. Etter ei tilleggsløyving i samband med
revidert nasjonalbudsjett for 2010 vart måltalet auka med 500 til 4 200.
For å kunne auke talet på uttransporteringar
av utlendingar utan lovleg opphald ytterlegare i 2010, vert det
foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 21 med 3,5 mill. kroner.
I oktober vart det avgjort å stanse returar
til Hellas for søkjarar som er omfatta av Dublin II-forordninga.
Søknadene frå denne gruppa skal prioriterast med sikte på rask retur
til heimlandet i staden for Hellas.
Løyvinga på posten skal dekkje utgifter til
søk etter omkomne på havet, innsjøar og vassdrag.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 22 med 3
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer sideutgifter i samband
med dei sivile gjeremåla.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 23 med 8,5
mill. kroner.
Noregs tilskot til EUs yttergrensefond for 2009 og
2010 er betalt, og det skal ikkje kome ytterlegare utbetalingar
i 2010. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 440 post 73 med 14,679 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå gebyr for
pass og våpenløyve.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3440 post 1 med
20 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå innbyte og
sal av utskifta køyretøy m.m.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 3 med 20
mill. kroner.
Løyvinga på posten omfattar eingongsgebyr til dekking
av utgifter ved behandling av søknader og gebyr ved feilalarmar
der politi- og lensmannsetaten rykker ut.
Løyvinga for 2010 vart auka med 10 mill. kroner i
samband med endringar i lov om vaktverksemd. Forskrifta vil ikkje
tre i kraft før i 2011, og det vert på denne bakgrunn foreslått
å redusere løyvinga under kap. 3440 post 4 med 10 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer gebyrinntekter i samband
med den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretning
og forliksrådsbehandling.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 7 med 110
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer alle ordinære driftsutgifter
ved Oslo politidistrikt.
Løyvinga for 2010 vart auka med 2 mill. kroner i
samband med endringar i lov om vaktverksemd. Forskrifta vil ikkje
tre i kraft før i 2011, og det vert på denne bakgrunn eit mindrebehov
under kap. 441 post 1 på 2 mill. kroner i 2010.
Vidare vert det eit meirbehov under kap. 441 post
1 på 2 mill. kroner knytt til drift av personalbarnehagen.
Løyvinga på posten omfattar foreldreinnbetaling og
statstilskot til personalbarnehage.
På bakgrunn av venta auke i inntektene frå personalbarnehagen,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3441 post 5 med 2
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer lønnsutgifter og
andre driftsutgifter ved Politihøgskulen.
På bakgrunn av endra inntektsanslag under kap. 3442
post 3, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 442 post 1
med 9,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå drifta av
Justissektorens kurs- og øvingssenter i Stavern.
På bakgrunn av endra inntektsanslag vert det foreslått
å auke løyvinga under kap. 3442 post 3 med 9,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer m.a. utgifter til
den offentlege redningshelikoptertenesta.
På bakgrunn av eit meirbehov under kap. 455 post
21, vert det foreslått å omdisponere 900 000 kroner frå kap. 455
post 1 til kap. 455 post 21.
Løyvinga på posten dekkjer utgifter til å engasjere
private selskap, til dømes helikopterselskap, og frivillige redningsorganisasjonar
i det enkelte redningstilfelle, refusjon til frivillige hjelparar
for innsats i redningstenesta, forbruk og erstatning av tapt materiell.
Forbruket på posten er vanskeleg å anslå, då
utgiftene varierar med tal på hendingar og omfang av redningsaksjonar.
Forutan ein generell auke i tal på hendingar, har fleire av hendingane
innebore større bruk av sivile helikopter- og flyressursar enn tidlegare.
Refusjonar til frivillige organisasjonar har også auka utover ordinær prisutvikling.
På denne bakgrunn vert det foreslått å auke
løyvinga under kap. 455 post 21 med totalt 6 mill. kroner. 1,9 mill.
kroner av dette vert foreslått motsvara av reduserte utgifter under
kap. 455 post 1 og kap. 455 post 45.
Løyvinga på posten dekkjer utgifter til investeringar
til Hovudredningssentralen. Posten dekkjer også enkelte investeringskostnader
knytt til det internasjonale, satellittbaserte naudmeldesystemet
COSPAS-SARSAT.
På bakgrunn av eit meirbehov på kap. 455 post 21,
vert det foreslått å omdisponere 1 mill. kroner frå kap. 455 post
45 til kap. 455 post 21.
Løyvinga på posten dekkjer utgifter til salær
og reise- og kostgodtgjering til forsvararar, bistandsadvokatar,
tolkar og sakkunnige som er oppnemnd av retten i den einskilde saka
eller av Kommisjonen for gjenopptaking av straffesaker. Løyvinga
dekkjer òg tapt arbeidsforteneste til tolkar og sakkunnige som ikkje
har krav på salær i straffesaker. Løyvinga dek-kjer vidare visse
utgifter til Den rettsmedisinske kommisjon, som honorar/godtgjering,
og reise- og kursutgifter. Løyvinga dekkjer dessutan salær og reise-
og opphaldsutgifter til aktor i militære straffesaker, visse utgifter
i sivile saker og utgifter i Justisdepartementet til omsetting i
rettsoppmodings- og utleveringssaker.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 466 post 1 med 52
mill. kroner.
Gjeldande løyving under posten i 2010 er 3,3 mill.
kroner. Det er vedteke ein utbyttepolitikk for selskapet kor utbytte
vert fastsett til 80 pst. av års-overskotet etter skatt. På generalforsamling til
Norsk Eiendomsinformasjon as i 2010 vart det vedteke eit utbytte
på 7,665 mill. kroner for rekneskapsåret 2009. På denne bakgrunn
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 5630 post 85 med 4,365
mill. kroner.
Løyvinga på posten skal dekkje utgifter til
sakkunnige og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakføring.
Grunna ordninga si karakter er det vanskeleg å anslå utgiftene.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 1 mill.
kroner.
Sakskostnader tilkjend staten i benefiserte
saker vert ført under denne posten.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3470 post 1 med 5
mill. kroner.
Utbetalingar som følgjer av at staten er erstatningsansvarleg
etter dei alminnelege erstatningsreg-lane eller har inngått forlik
utan å vedgå ansvar, vert belasta denne posten. Unnateke er utbetalingar
som følgjer av staten sitt ansvar i kontrakttilhøve og ansvar i
samband med staten si forretningsdrift.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 471 post 71 med 10
mill. kroner.
Etter straffeprosesslova kapittel 30 og 31,
jf. forskrift om standardsatsar for erstatning etter strafforfølging,
har ein sikta rett til erstatning for økonomisk tap og til oppreising
etter faste satsar for krenking eller anna skade av ikkje-økonomisk
art viss vedkommande vert frifunnen, forfølginga vert innstilt eller
vedkommande har vore pågripen eller fengsla i strid med sentrale menneskerettskonvensjonar.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 471 post 72 med 32
mill. kroner.
Justisdepartementet har fullmakt til å overskride løyvinga
under kap. 474 post 1 mot tilsvarande meir-inntekter under kap.
3474 post 2.
På bakgrunn av at venta inntekt i 2010 under kap.
3470 post 2 er auka, vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
474 post 1 med 1,5 mill. kroner.
Inntekter på posten er refusjonar som skal dekkje utgiftene
til konfliktråda i samband med kurs og konferansar.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3474 post 2 med 1,5
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer staten sine regelstyrte
utgifter i samband med behandling av saker om tvangsoppløysing av
aksjeselskap og saker om konkurs etter konkurslova § 73.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 475 post 1 med 11
mill. kroner.