«Stortinget ber regjeringen vurdere muligheten for
å innføre påbud om sitteplass for skolebarn i skoleskyss med buss.
Arbeidet starter etter at rapporten om 'Sikkerhet knyttet til transport
av skolebarn i buss' er lagt fram for Samferdselsdepartementet.»
Samferdselsdepartementet uttaler i brev 26.
august 2008:
«Samferdselsdepartementet mottok rapporten 'Sikkerhet
knyttet til transport av skolebarn i buss' i mai 2008. For eventuelt
å kunne innføre særlige tiltak for trafikantgruppen skolebarn i buss
må det foretas omfattende og kompliserte vurderinger av økonomisk,
juridisk og praktisk art. Departementet er nå i gang med å vurdere
resultatene i rapporten, og vil i det videre arbeidet gjennomføre
nødvendige utredninger for å følge opp Stortingets anmodning. Stortinget
vil bli informert om oppfølgingen.»
Samferdselsdepartementet uttaler i brev 19.
august 2009:
«Samferdselsdepartementet vil redegjøre for oppfølgingen
av vedtaket i Prop. 1 S (2009–2010).»
Samferdselsdepartementet uttaler i brev 20.
august 2010:
«I Innst. 122 S (2009–2010) fra kontroll- og konstitusjonskomiteen
fremgår det at medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti
og Senterpartiet har merket seg at regjeringen har vurdert, men
ikke har planer om å innføre et påbud om sitteplass for skolebarn
ved skoleskyss med buss. Medlemmene peker på at formålet med regjeringens
vurderinger fortsatt må være å endre dagens praksis. Dette flertallet skriver
videre 'Disse medlemmer ber regjeringen vurdere endringer i regelverk
for å sikre alle skoleelever rett til sitteplass i skolebussen'.
Samferdselsdepartementet vil redegjøre for oppfølgingen av vedtaket
i Prop. 1 S (2010–2011).»
I Prop. 1 S (2010–2011) for Samferdselsdepartementet
sies det følgende om oppfølging av vedtak nr. 402:
«Oppfølginga av oppmodingsvedtaket er gjort greie
for i St.prp. nr. 1 (2008–2009) og Prop. 1 S (2009–2010), jf. St.meld.
nr. 4 (2008–2009)/Innst. S. nr. 119 (2008–2009).
I
Innst. S nr. 122 (2009–2010) frå kontroll- og konstitusjonskomiteen
går det fram at medlemer frå Arbeidarpartiet, Sosialistisk Venstreparti
og Senterpartiet har merka seg at regjeringa har vurdert, men ikkje
har planar om å innføre eit påbod om sitjeplass for skulebarn ved
skuleskyss med buss. Medlemene peikar på at formålet med regjeringa
sine vurderingar framleis må vere å endre dagens praksis. Dette
fleirtalet skriv vidare «Disse medlemmer ber regjeringen vurdere
endringer i regelverk for å sikre alle skole-elever rett til sitteplass
i skolebussen.
Samferdselsdepartementet har i samarbeid
med dei departement som dette gjeld, gjort ei utgreiing av spørsmål
om trygging av barn ved skuleskyss. Som eit resultat av dette vil
Samferdselsdepartementet utarbeide forslag til regelverksendringar
for det formål å kunne regulere nærmare forhold som knyter seg til
trafikktryggleik ved skuleskyss i buss. Målet for dette lov- og
forskriftsarbeidet vil vere å leggje til rette for ei innfasing
av krav om sitjeplass og bilbelte ved utlysing og inngåing av nye
avtalar knytt til skuleskyss.
Særlege tryggingskrav
ved skuleskyss bør i utgangspunktet omfatte all transport som fell
inn under opplæringslova. Elevar med skyssrett bør også ha same
krav til tryggleik uavhengig av om skuleskyssen skjer med eiga skulerute
eller er integrert i det ordinære rutetilbodet, og tryggleikskrava
bør gjelde for alle elevar i grunnskulen og på vidaregåande skule.
Eit krav om sitjeplass ved skuleskyss i buss bør i praksis forståast
som ei plikt for fylkeskommunane til å dimensjonere skysstilbodet
ut frå at alle elevar med skyssrett skal ha tilbod om sitjeplass.
Fylkeskommunane bør framleis ha eit visst spelerom for lokal tilpassing
av tenesta, og til å utforme eit kostnadseffektivt skysstilbod ut
frå lokale forhold. Dei nemnde krava til skuleskyss bør av tekniske
og praktiske årsaker ikkje omfatte skuleskyss som skjer med klasse
I buss (bybuss).
Det mest hensiktsmessige vil vere
å innføre eit krav om sitjeplass og bilbelte ved utlysing av nye anbod
og ved start av nye kontraktar mellom fylkeskommunane og busselskapa,
men seinast innan starten av skuleåret 2015–2016. Å gi lov- og forskriftsendringar
tilbakeverkande kraft på avtalar fylkeskommunane alt har inngått
med transportselskap, vil medføre økonomiske og juridiske konsekvensar
som gjer at dette ikkje er tilrådeleg. Likeeins vil eit generelt
krav om ettermontering av bilbelte få eit omfang, og ha praktiske
og økonomiske konsekvensar som tilseier at det ikkje bør stillast
krav om dette, sjølv om ettermontering kan vere ein mogleg konsekvens for
enkelte transportselskap, dersom dei skal kunne oppfylle kravet
om bilbelte ved skuleskyss i buss.
Det er fylkeskommunane
og kommunane som er ansvarlege for å finansiere skuleskyssordninga. Dei
økonomiske konsekvensane og korleis tiltaka eventuelt skal finansierast
vil bli nærmare vurdert i samband med det føreståande regelverksarbeidet.
Dei økonomiske konsekvensane vil m.a. vere avhengig av omfanget
av dei tiltaka som blir innførte, om innføringa skal skje ved å
framskunde utfasinga av transportselskapa sin busspark eller ved
ettermontering av bilbelte i eldre bussar eventuelt på anna måte,
kor lang overgangsperiode som blir gitt til fylkeskommunane for
innføring av dei nye krava osv. Det vil bli gjort ei nærmare vurdering
av kva meirkostnadar dei nye påboda vil medføre og korleis inndekning
av desse skal skje.»
Komiteen viser til
vedtakets ordlyd hvor Stortinget ber regjeringen vurdere muligheten
for å innføre påbud om sitteplass for skolebarn i skoleskyss med
buss. Komiteen registrerer at slik vurdering har
funnet sted og finner på den bakgrunn at anmodningsvedtaket kan
utkvitteres.
Komiteen viser for øvrig til
transport- og kommunikasjonskomiteens brev av 25. oktober 2010 til
kontroll- og konstitusjonskomiteen vedrørende behandlingen av Meld.
St. 4 (2010–2011) hvor det heter «Komiteen tar sikte på å følge
opp aktuell sak innen komiteens saksområde i innstillingen til statsbudsjettet
for 2011, jf. Innst. 13 S (2010–2011), og vil vise til merknader
fra partiene i den forbindelse» og anser saken som avsluttet.