Skatteetaten og arbeids- og velferdsetaten (Nav) har
eit felles, men ikkje overlappande, ansvar for å sikre inntekter
til folketrygda ved fastsetjing og innkrevjing av trygdeavgift.
Gjennomgang av dagens praksis viser at det ikkje er samsvar mellom
den faktiske oppgåvefordelinga mellom dei to etatane og den rettslege
reguleringa. Departementet foreslår difor å endre folketrygdlova §§ 24-1
og 24-2. For å leggje til rette for ei føremålstenleg og effektiv
overføring av oppgåver, foreslår departementet ein forskriftsheimel
i lova, med nærmare regulering av oppgåvefordelinga i forskrift.
Samstundes foreslår ein å oppheve skatteetatens plikt til å berekne
pensjonspoeng. Vidare foreslår ein at skatteetaten ikkje skal gi
opplysningar om opptening av pensjonsrettar i skatteoppgjøret, men
i staden vise til Nav sine tenester der den trygda kan få korrekte
opplysningar.
Ein viser til forslag til endringar i folketrygdlova § 24-1
og oppheving av folketrygdlova § 24-2, samt til endra tilvisingar
i § 24-4 og § 24-5.
Departementet legg til grunn at forslaget til
endringar i folketrygdlova kapittel 24 ikkje vil ha vesentlege økonomiske
eller administrative verknader. Forslaget er i hovudsak ei teknisk
endring ved at ein flyttar reguleringa av oppgåvene til skatteetaten
og arbeids- og velferdsetaten frå lov til forskrift. Ein foreslår
at lovendringane trer i kraft straks. Det kan likevel, i skatteoppgjeret for
inntektsåret 2011 og i endringsoppgjer for tidlegare år, vere mindre
grunn til å endre innhaldet om pensjonspoeng.
Komiteen slutter seg
til regjeringens forslag.