Til Stortinget
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Svein Roald Hansen, lederen Anniken Huitfeldt, Marit Nybakk, Kåre Simensen og Jens Stoltenberg, fra Høyre, Elin Rodum Agdestein, Regina Alexandrova, Sylvi Graham, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, fra Fremskrittspartiet, Kristian Norheim, Per Sandberg og Christian Tybring-Gjedde, fra Kristelig Folkeparti, Knut Arild Hareide, fra Senterpartiet, Liv Signe Navarsete, fra Venstre, Trine Skei Grande, og fra Sosialistisk Venstreparti, Bård Vegar Solhjell, fremmer i denne innstillingen forslag om bevilgninger på svalbardbudsjettet.
Nedenfor følger en oversikt over forslag til utgifter og inntekter i svalbardbudsjettet fordelt på kapitler slik de fremkommer i Prop. 1 S (2013–2014) og Prop. 1 S Tillegg 1 (2013–2014).
Kap. | Post | Formål | Prop. 1 S
med Tillegg 1 |
| | | |
Utgifter i hele kroner |
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 360 000 |
2 | | Tilskot til kulturelle formål m.m. | |
| 70 | Tilskot til velferdsarbeid på Svalbard | 0 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 193 128 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 11 200 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 42 515 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 165 580 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 678 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 300 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 550 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 230 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 000 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 510 000 |
20 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 11 600 000 |
| 45 | Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan
overførast | 3 700 000 |
22 | | Likningsforvaltninga for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 150 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 455 501 000 |
| | | |
| | | |
Inntekter i hele kroner |
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 200 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 500 000 |
3009 | | Kulturminnetiltak (jf. kap. 9) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3020 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 20) | |
| 1 | Inntekter | 4 820 000 |
3022 | | Likningsforvaltninga for Svalbard (jf.
kap. 22) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| 70 | Skattar m.m. | 120 000 000 |
| 71 | Utførselsavgift | 6 000 000 |
| 72 | Utmålsgebyr, årsavgift | 1 026 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 322 955 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 455 501 000 |
| | | |
Det vises til Prop. 1 S (2013–2014) for omtale
av norsk svalbardpolitikk og nærmare omtale av forslag til svalbardbudsjett
for 2014 samt forslag til løyvingar til svalbardformål frå andre
departement over statsbudsjettet. Det vises til Prop. 1 S Tillegg
1 (2013–2014) for omtale av reduksjon av svalbardbudsjettet med
290 000 kroner. Reduksjonen gjeld kap. 3 post 70 Tilskot til Longyearbyen
lokalstyre.
Svalbard omfattar alle øyar, holmar og skjer mellom
10 og 35 grader austleg lengd og 74 og 81 grader nordleg breidd.
Svalbardtraktaten av 9. februar 1920 anerkjenner norsk suverenitet over
øygruppa. Sidan 1925 har Svalbard vore ein del av kongeriket Noreg.
Sysselmannen er regjeringas øvste representant på Svalbard og tek
vare på statens interesser på øygruppa.
Artikkel 8 i Svalbardtraktaten avgrensar høvet
til å krevje inn skattar og avgifter på Svalbard og korleis desse
midlane skal nyttast. Dette er bakgrunnen for at det blir fremja
eit eige svalbardbudsjett.
Justis- og beredskapsdepartementet fremjar svalbardbudsjettet
som ein eigen budsjettproposisjon samtidig med statsbudsjettet.
I hovudsak er det den statlege administrasjonen av Svalbard som
er finansiert over svalbardbudsjettet. Dette er dels verksemd på
Svalbard underlagt Justis- og beredskapsdepartementet, og dels verksemd underlagt
andre fagdepartement. Longyearbyen lokalstyre får òg løyvingane
sine over svalbardbudsjettet.
Budsjettramma på svalbardbudsjettet for 2014
er 455 326 000 kroner. Dette er 138 036 000 kroner eller 43,5 prosent
auke i forhold til vedtatt budsjett for 2013. Den største aukinga
gjeld løyvinga til Sysselmannens transportteneste. Underskotet på
svalbardbudsjettet for 2014 var stipulert til 322 955 000 kroner,
jf. Prop. 1 S (2013–2014) med Tillegg 1 (2013–2014). Ved vedtak
i Stortinget 26. november 2013 ble det fastsatt til 322 780 000
kroner og blir inndekt gjennom eit tilskot over Justis- og beredskapsdepartementets
budsjett kap. 480 post 50 Tilskudd.
Justis- og beredskapsministeren sendte den 27. november
2013 et brev angående korrigering under pkt. 1.1 i Prop. 1 S (2013–2014).
Brevet er vedlagt innstillingen.
Komiteen viser til
at nordområdene er Norges viktigste strategiske satsingsområde i
utenrikspolitikken. I vår tid med økende interesse for Arktis er
det viktig at svalbardpolitikken medvirker til at utviklinga i nordområdene
kan skje på en fredelig og bærekraftig måte.
Det er bred enighet om målene for svalbardpolitikken. Komiteen legger
til grunn at linjen med en konsekvent og fast håndhevelse av suvereniteten,
korrekt overholdelse av Svalbardtraktaten og kontroll med at traktaten
blir etterlevd, bevaring av den særegne villmarksnaturen i området og
opprettholdelse av et norsk samfunn på øygruppa ligger fast.
Komiteen viser til at regjeringen
har hatt spesiell oppmerksomhet på å legge til rette for et robust
familiesamfunn i Longyearbyen, god myndighetsutøvelse gjennom Sysselmannen
og arbeid med redning og trygghet. Som en følge av dette vil det
i 2014 bli bygd ny hangar for helikoptrene og det er inngått avtale
om innleie av et nytt tjenestefartøy for Sysselmannen, noe komiteen slutter
seg til.
Komiteen viser til at betydelige
midler til svalbardsamfunnet bevilges over ulike departements budsjetter. Komiteen fastholder
at det er hensiktsmessig at ordningen med et eget svalbardbudsjett
videreføres.
Komiteen viser til at rammen
for svalbardbudsjettet er redusert med 175 000 kroner i forhold til
Prop. 1 S Tillegg 1 (2013–2014). Komiteen merker
seg at dette er knyttet til færre barn i barnehager som følge av
beregnet økt kontantstøtte. Bevilgningen på kap. 3 Tilskot til Longyearbyen
lokalstyre, post 70 Tilskot til Longyearbyen lokalstyre reduseres
med 175 000 kroner, og bevilgningen på kap. 3035 Tilskot fra statsbudsjettet,
post 70 Tilskot reduseres tilsvarende.
Komiteens medlem fra Venstre viser
til at Venstre i sitt alternative statsbudsjett for 2014 foreslår
å erstatte det gamle kullkraftverket på Svalbard med et nytt kullkraftverk
med CO2-fangst og lagring. Dette
medlem mener det er uhensiktsmessig å rense det gamle kraftverket for
å møte nye utslippskrav hvis man planlegger å bygge et nytt kraftverk. Dette
medlem viser til at det er satt av 42 mill. kroner til å
rense kraftverket, og i budsjettalternativet foreslås det å omprioritere
midlene til rensing av kullkraftverket til et arbeid med å anskaffe
et nytt kraftverk med CO2-fangst, transport
og lagring.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre slikt
vedtak:
I
På statsbudsjettet for 2014 bevilges under:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | | |
Utgifter |
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 360 000 |
2 | | Tilskot til kulturelle formål m.m. | |
| 70 | Tilskot til velferdsarbeid på Svalbard | 0 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 192 953 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 11 200 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 42 515 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 165 580 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 678 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 300 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 550 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 230 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 000 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 510 000 |
20 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 11 600 000 |
| 45 | Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald,
kan overførast | 3 700 000 |
22 | | Likningsforvaltninga for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 150 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 455 326 000 |
| | | |
| | Inntekter | |
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 200 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 500 000 |
3009 | | Kulturminnetiltak (jf. kap. 9) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3020 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 20) | |
| 1 | Diverse inntekter | 4 820 000 |
3022 | | Likningsforvaltninga for Svalbard (jf.
kap. 22) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| 70 | Skattar m.m. | 120 000 000 |
| 71 | Utførselsavgift | 6 000 000 |
| 72 | Utmålsgebyr, årsavgift | 1 026 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 322 780 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 455 326 000 |
II
§ 1 Bruksområde for vedtaket
Dette vedtaket gjeld utskriving av skatt på
formue og inntekt for inntektsåret 2014 etter føresegnene i lov
29. november 1996 nr. 68 om skatt til Svalbard. Vedtaket gjeld òg
som grunnlag for utskriving av forskot på skatt for inntektsåret 2014,
jf. lov om skatt til Svalbard § 5-1.
§ 2 Skatt på formue
Skatt på formue blir utrekna etter desse satsane:
a) Personleg
skattepliktig og dødsbu:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten og kommunane (maksimumssats).
b) Selskap og samanslutning som nemnt i
skattelova § 2-36 andre ledd, og som ikkje er fritekne etter skattelova
kapittel 2:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten.
§ 3 Skatt på inntekt
Skatt på inntekt blir utrekna etter desse satsane:
a) Inntekt
som blir skattlagt ved lønnstrekk etter svalabardskattelova § 3-2:
Låg sats: 8 pst.
Høg sats: 22 pst.
b) 28 pst. av den delen av selskapsoverskot
som er høgre enn 15 mill. kroner, og som overstig summen av
10 gonger kostnadene
til løn som blir skattlagd ved lønstrekk
0,20 gonger skattemessig verdi av anlegg,
fast eigedom og anna realkapital som er på Svalbard ved utgangen
av inntektsåret.
c) Anna inntekt: 16 pst.
Personlege skattytarar skal ha eit frådrag i
alminneleg inntekt som omfattast av c. på 20 000 kroner.
§ 4 Avrundingsreglar
Ved utrekning av skatt skal formue og inntekt avrundast
nedover til næraste heile krone.
§ 5 Normalrentesatsen for rimeleg lån i
arbeidsforhold
Normalrentesatsen som nemnd i skattelova § 5-12
fjerde ledd, jf. svalbardskattelova §§ 3-1 og 3-2, skal vere den
same som Stortinget har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet.
§ 6 Aksjonær i utlandet
Skatt på utbytte mv. etter skattelova § 10-13,
jf. svalbardskattelova § 3-1, vert ilagd med 20 pst.
§ 7 Inntekt etter svalbardskattelova § 6-3
For inntekt som blir skattlagt etter svalbardskattelova
§ 6-3, skal satsen vere 8 pst.
III
Bestillingsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2014 kan bestille varer for inntil 3 mill. kroner ut over den
totale løyvinga som er gitt under kap. 5 post 1 på svalbardbudsjettet.
IV
Meirinntektsfullmakter
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2014 kan overskride løyvinga under
1. kap. 5 post 1 tilsvarande
det inntektsførte beløpet under kap. 3005 post 2
2. kap. 6 post 1 tilsvarande det inntektsførte
beløpet under kap. 3006 post 2
3. kap. 9 post 1 tilsvarande det inntektsførte
beløpet under kap. 3009 post 2.
V
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Fornyings-, administrasjons-
og kyrkjedepartementet i 2014 kan overskride løyvinga under
VI
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Finansdepartementet
i 2014 kan overskride løyvinga under
VII
For budsjetterminen 2014 skal
det svarast avgift til statskassen av kol som blir utført frå Svalbard, etter
følgjande satsar:
1,0 pst. av verdien for dei første 100 000 tonna,
0,9 pst. av verdien for dei neste 200 000 tonna,
0,8 pst. av verdien for dei neste 300 000 tonna,
0,7 pst. av verdien for dei neste 400 000 tonna,
0,6 pst. av verdien for dei neste 500 000 tonna,
0,5 pst. av verdien for dei neste 600 000 tonna,
0,4 pst. av verdien for dei neste 700 000 tonna,
0,3 pst. av verdien for dei neste 800 000 tonna,
0,2 pst. av verdien for dei neste 900 000 tonna,
0,1 pst. av verdien for dei neste 1 000 000 tonna.
Jeg vil med dette gjøre Stortinget oppmerksom på
en korrigering i saksfremstillingen i Prop. 1 S (2013-2014) for
Justis- og beredskapsdepartementet, samt en korrigering i Prop.
1 S (2013-2014) Svalbardbudsjettet. Korrigeringene har ikke betydning
for bevilgningsforslagene.
I Prop. 1 S (2013-2014) vises det ved en feil
til at bevilgningen på posten er foreslått redusert med 10 mill.
kroner knyttet til uteksaminering av en ekstra klasse innført i
2012. Det ekstra klasseopptaket det vises til ble tatt opp i 2013
og forventes uteksaminert i 2014, og det er dette som ligger til
grunn for forslaget til bevilgning i Prop. 1 S (2013-2014).
I svalbardbudsjettets pkt 1.1 og tabell 1.1
Befolkningstal 2005 – 2013 (Befolkningsregisteret – Svalbard skattekontor),
fremgår det at innbyggertallet for Barentsburg pr. 1. september
2013 er 676. Dette tallet er beklageligvis feil. Rett tall skal
være 493.
Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den 2. desember 2013
Anniken Huitfeldt
|
Trond Helleland
|
leder
|
ordfører
|