Prosjekta Sandnes–Stavanger og Ganddal godsterminal
er sist omtalte i Prop. 1 S (2013–2014), med kostnads- og styringsrammer
på høvesvis 2 577 og 2 567 mill. kroner for Sandnes–Stavanger, og
759 og 674 mill. kroner for Ganddal godsterminal. Desse kostnads-
og styringsrammene var baserte på eit sikringsanlegg av type Merkur
som Statens jernbanetilsyn ikkje godkjente for generell bruk.
Ganddal godsterminal blei sett i drift i januar 2008
med manuell togstyring utan signalanlegg og sikra som sidespor,
medan Sandnes–Stavanger blei sett i drift i november 2009 med det
signalanlegget som var på strekninga før utbygginga. Nytt signal-
og sikringsanlegg skulle kjøpast samtidig for dei to prosjekta.
Jernbaneverket har gjennomført ei ny planlegging
av permanente sikringsanlegg basert på inngått rammeavtale med Thales.
Behovet for midlar til dei to prosjekta i 2014 er om lag 120 mill.
kroner lågare enn budsjettert, medan behovet i 2015 aukar tilsvarande.
Midlane i 2014 blir omdisponert til prosjektet dobbeltspor Farriseidet–Porsgrunn.
Etaten tilrår at kostnads- og styringsramma
for Sandnes–Stavanger blir auka til høvesvis 2 675 mill. kroner
og 2 642 mill. kroner, medan kostnads- og styringsramma for Ganddal
godsterminal ikkje blir endra.
Samferdselsdepartementet foreslår at kostnads- og
styringsramma for Sandnes–Stavanger blir auka i tråd med tilrådinga
frå Jernbaneverket.
Komiteen har ingen merknader
og sluttar seg til regjeringa sine vurderingar.
Prosjektet er sist omtalt i Prop. 1 S (2013–2014), med
ei kostnadsramme på 6 998 mill. kroner og ei styringsramme på 6 507
mill. kroner.
Med rasjonell framdrift for inngåtte kontraktar
er behovet for midlar i 2014 auka med 200 mill. kroner frå det som
er sett av i Prop. 1 S (2013–2014). Behovet for midlar i 2015 blir
redusert tilsvarande. Prognose for sluttkostnad og tidspunkt for
når prosjektet blir ferdig er uendra.
Det auka behovet for midlar i 2014 blir dekt
opp m.a. ved å omdisponere frå prosjektet Sandnes–Stavanger og Ganddal
godsterminal og Steinberg stasjon.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Arbeidarpartiet og Senterpartiet, har
ingen merknader og sluttar seg til regjeringa sine vurderingar.
Medlemene i komiteen frå Arbeidarpartiet
og Senterpartiet viser til Innst. 209 S (2013–2014), jf.
Dokument 8:42 S (2013–2014) om Steinberg stasjon på Sørlandsbanen,
der stortingsfleirtalet beståande av Høgre, Framstegspartiet,
Kristeleg Folkeparti og Venstre ikkje ønskjer å gjennomføre ei fullstendig
oppgradering av Steinberg stasjon.
Prosjektet er omtalt i Prop. 1 S (2013–2014),
med førebelse kostnads- og styringsrammer på 142 mill. kroner og
125 mill. kroner. Jernbaneverket har gått gjennom prosjektet på
nytt. Dette har resultert i at fleire løysingar og tilrådingar i
hovudplanen er endra.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke kostnadsramma
til 173 mill. kroner og styringsramma til 155 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og sluttar seg til regjeringa sine vurderingar.
Steinberg stasjon ligg på Sørlandsbanen i Nedre Eiker
kommune. Det er 3 km til stasjonane både i Hokksund og Mjøndalen.
I det omfattande arbeidet med å legge om og
forbetre heile rutesystemet på Austlandet frå desember 2012 blei
det klart at utan infrastrukturinvesteringar på om lag 100 mill.
kr måtte Steinberg stasjon leggjast ned for å frigjere kapasitet.
Stasjonen blei mellombels stengd og fekk eit busstilbod
betalt gjennom Samferdselsdepartementets trafikkavtale med NSB AS.
I Prop. 1 S (2013–2014) er det lista opp fleire konkrete tiltak
som må gjennomførast før stasjonen kan opnast på nytt. Vidare må
Jernbaneverket gjennomføre ei trafikksimulering av ruteplanen for
å sikre at løysingane er robuste. Alle tiltaka er kostnadsrekna
til om lag 200 mill. kroner.
Jernbaneverket har gjennomført trafikksimuleringar
og meiner at det ikkje er mogleg å sjå isolert på Steinberg stasjon.
Regjeringa ønskjer ikkje å prioritere ny opning av
Steinberg stasjon i 2014 framfor å gjere det mogleg å auke trafikktilbodet
på Sørlandsbanen. I staden for å opne Steinberg stasjon for ordinær
trafikk i grunnruta legg regjeringa opp til at innsatstog morgon
og ettermiddag kan stoppe på stasjonen. Av løyvinga for 2014 vil
det bli brukt midlar til å gjennomføre sikringstiltak for å betre
tryggleiken på Steinberg stasjon, tiltak for å betre punktlegheita
og leggje til rette for at innsatstog kan stoppe på stasjonen. Vidare
vil det bli sett av midlar til å starte utgreiing/planlegging av
dobbeltspor mellom Drammen og Hokksund som skal vere framtidige
knutepunktstasjonar. I budsjettet for 2014 er det sett av 130 mill. kroner.
Av dette blir om lag 65 mill. kroner brukt på dei nemnde aktivitetane.
Resten vil bli brukt til å sikre rasjonell framdrift på investeringsprosjektet
Farriseidet–Porsgrunn.
Komiteen viser særleg til at
proposisjonen omtalar Steinberg stasjon. Komiteen viser
i denne samanhengen til at Steinberg stasjon har vore til særskilt
handsaming i Stortinget i samband med Dokument 8:42 S (2013–2014),
og viser til merknadene i Innst. 209 S (2013–2014).
Medlemene i komiteen frå Arbeidarpartiet
og Senterpartiet viser til Innst. 209 S (2013–2014), jf.
Dokument 8:42 S (2013–2014) om Steinberg stasjon på Sørlandsbanen,
der stortingsfleirtalet beståande av Høgre, Framstegspartiet,
Kristeleg Folkeparti og Venstre ikkje ønskjer å gjennomføre ei fullstendig
oppgradering av Steinberg stasjon i tråd med tidligare vedtak i
Stortinget.
Desse medlemene vil vise til
at det i samband med Stortinget si behandling av Prop. 1 S (2013–2014)
for Samferdselsdepartementet blei løyvd 130 mill. kroner til prosjekt
i tilknyting til Steinberg stasjon, og at følgjande står under kap. 1350
Jernbaneverket, post 30 Investeringar i lina:
«Prosjektet planlegges gjennomført med sikte på ruteendring
i desember 2014, og tiltakene ferdigstilles i 2015. I sum er kostnadene
for tiltakene på Steinberg, Hokksund og Rødgata foreløpig beregnet
til om lag 200 mill. kr. Det foreslås 130 mill. kr til prosjektet
i 2014.»
Desse medlemene har merka seg
at regjeringa foreslår å omdisponere 65 mill. kroner av dei 130
mill. kroner som var løynd til Steinberg stasjon i statsbudsjettet
til investeringsprosjektet Farriseidet–Porsgrunn på Vestfoldbanen. Desse
medlemene har vidare merka seg at regjeringa skriv at:
«Regjeringa ønskjer ikkje å prioritere ny opning av
Steinberg stasjon i 2014 framfor å gjere det mogleg å auke trafikktilbodet
på Sørlandsbanen».
Desse medlemene vil understreke
at dei er opptekne av å auke tilbodet på Sørlandsbanen. Desse
medlemene synes det er merkeleg at regjeringa, dersom den
er oppteken av å styrke Sørlandsbanen, ikkje har foreslått auke
i midlar til Sørlandsbanen når dei foreslår å omprioritere midlar
som er løyvd til tiltak i tilknyting til Steinberg stasjon.
Desse medlemene vil vise til
sitt forslag i Innst. 209 S (2013–2014), jf. Dokument 8:42 S (2013–2014);
som er som følgjer:
«Stortinget ber regjeringen følge opp Stortingets vedtak
i statsbudsjettet for 2014 med bevilgning til oppgradering av Steinberg
stasjon på Sørlandsbanen i Nedre Eiker, slik at stasjonen kan gjenåpnes
for trafikk som planlagt i desember 2014 og tiltakene kan ferdigstilles
i 2015.»
Prosjektet er sist omtalt i Prop. 1 S (2013–2014). Etter
tilsyn frå Oslo Brann- og redningsetat i 2011 fekk Jernbaneverket
pålegg om å byggje m.a. røykventilasjonsanlegg og brannvassleidning
i Oslotunnelen og å lage planar for ytterlegare tiltak for å betre
tryggleiken ved evakuering. Planane blei leverte i januar 2014 og
viste at det mest tenlege tiltaket er å byggje ein ny nødutgang
ved Elisenberg stasjon. Samferdselsdepartementet vil komme tilbake
til prosjektet når det ligg føre nærare planavklaring.
Komiteen har ingen merknader
og sluttar seg til regjeringa sine vurderingar.
Prosjektet er sist omtalt i Prop. 1 S (2013–2014). For
2014 er det sett av 1 220 mill. kroner til vidare prosjektering,
grunnerverv, førebuande arbeid og eventuell anleggsstart. Det er
lagt fram ei førebels kostnadsramme for prosjektet på om lag 24,1
mrd. kroner og ei styringsramme på om lag 20,6 mrd. kroner (omrekna
til 2014-kroner), ekskl. bygging av parkeringsanlegga på Ski stasjon.
Arbeidet med den eksterne kvalitetssikringa av prosjektet blei avslutta
i april 2014.
Samferdselsdepartementet tilrår at det i det
vidare arbeidet med prosjektet blir lagt til grunn ei kostnadsramme
på 26,3 mrd. kroner og ei styringsramme på 24,4 mrd. kroner.
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå
Arbeidarpartiet, Kristeleg Folkeparti, Senterpartiet og Venstre,
er positiv til at Follobanen nå skal utbyggjast, og sluttar seg
til den auka kostnads- og styringsramma.
Fleirtalet føreset at det vert
planlagt og bygd ein kapasitetssterk påkopling av Østfoldbanens
østre linje til Follobanen. Fleirtalet føreset vidare
at «Vevelstadavgreininga» fortsatt ligg inne i prosjektet som eit
avgreiningspunkt for ei eventuell seinare høgfartsutbyggjing mot
Europa.
Medlemene i komiteen frå Høgre
og Fremskrittspartiet har ingen merknader og sluttar seg
til regjeringa sine vurderingar.