Selskapa som driv utvinning og røyrleidningstransport
av petroleum på norsk kontinentalsokkel blir skattlagde etter særreglane
i lov 13. juni 1975 nr. 35 om skattlegging av undersjøiske petroleumsforekomster
m.v. (heretter petroleumsskattelova).
Kostnader til erverv av røyrleidning og produksjonsinnretning
med installasjonar som er ein del av eller høyrer til innretninga
kan avskrivast lineært med inntil 16 2/3 per år, jf. petroleumsskattelova
§ 3 b andre punktum.
For å sikre utbygging av Snøhvit-feltet i Barentshavet
blei det i 2001 vedteke ein særskild regel for avskriving med inntil
33 1/3 pst. per år av investeringar i nytt storskala LNG-anlegg,
jf. Ot.prp. nr. 16 (2001–2002). Ordninga blei klaga inn for overvakingsorganet
til EFTA (ESA) med påstand om at den var i strid med reglane om statsstønad.
For å sikre ei rask avklaring, og for å klargjere rammevilkåra for
utbygging av Snøhvit, blei regelen i petroleumsskattelova endra
til å gjelde nytt storskala LNG-anlegg i Finnmark fylke eller i
kommunane Kåfjord, Skjervøy, Nordreisa eller Kvænangen i Troms fylke,
jf. petroleumsskattelova § 3 b tredje punktum.
Departementet viser til omtalen i Ot.prp. nr. 84 (2001–2002)
om den geografisk avgrensa særregelen i petroleumsskattelova. Stønadsordninga og
den individuelle stønaden til Snøhvit blei godkjend av ESA i 2002
som regional statsstønad. I 2006 godkjende ESA stønadsordninga etter
dei retningslinene for statsstønad som gjaldt frå 2007.
Frå 1. juli 2014 kom det nye retningsliner frå ESA
om regional statsstønad. I Revidert nasjonalbudsjett 2014 sa regjeringa
at den ønskjer at den gunstige avskrivingsregelen i petroleumsskattelova
for LNG-anlegg i Finnmark fylke og nokre kommunar i Nord-Troms skal
gjelde vidare framover, men at det var usikkert om ordninga ville
bli godkjend etter dei nye retningslinene for regional statsstønad.
Regjeringa sa òg at den fortset arbeidet med å kartleggje handlingsrommet
for stønad til energisektoren med sikte på å få stønadsordninga
godkjend etter reglane i EØS-avtalen om statsstønad. Departementet
viser òg til omtala i Meld. St.1 (2014–2015).
Bellona klaga i 2014 inn Noreg for ESA fordi den
individuelle stønaden til Snøhvit ikkje var notifisert på nytt etter
2006. I brev av 26. september 2014 informerte ESA om at den individuelle
stønaden til Snøhvit blei godkjend i 2002, og ikkje treng å bli
godkjend på nytt sjølv om det blir vedteke nye regionale retningsliner for
statsstønad.
I brev av 21. november 2014 er det avklart at ESA
meiner at sjølve den gunstige avskrivingsregelen i petroleumsskattelova
kan gjelde vidare framover utan å bli notifisert og godkjend som
ei stønadsordning. Føresetnaden er at det berre er Snøhvit som får
stønad etter heimelen, og at eventuelle nye prosjekt som kjem innanfor avskrivingsregelen
blir notifisert individuelt som statsstønad. Individuell notifisering
er uansett påkravd for all stønad til investeringar i den storleiken
eit LNG-anlegg er. På bakgrunn av avklaringa frå ESA legg regjeringa
til grunn at det ikkje er nødvendig å få godkjend sjølve avskrivingsregelen
som ei stønadsordning.
Komiteen tar omtalen
til orientering.