Brev fra Samferdselsdepartementet v/statsråden til Stortingets presidentskap, datert 21. mai 2015

Meld. St. 25 (2014–2015) På rett vei - rettinger til meldingen

Jeg viser til Meld. St. 25 (2014–2015) som ble lagt fram i statsråd 17. april 2015. Det er dessverre oppdaget feil i meldingen. En oversikt over rettinger er vedlagt.

Samferdselsdepartementet, 20. mai 2015

Feil i Meld. St. 25 (2014–2015) På rett vei

Under er en oversikt over feil i meldingen som Samferdselsdepartementet er kjent med.

Kapittel 2

Side 10 og 11, kolonneoverskrifter:

”ÅDT (2012)”

Skal være

”ÅDT (2013)”

Side 10, tabell 2.1., strekning 2: E39 Søgne – Lyngdal

På E39 Volleberg – Lindelia – Døle Bru (Mandal) er netto nytte ved en inkurie oppgitt til -3600. For dette prosjektet er det ikke beregnet netto nytte.

Side 10, tabell 2.1., strekning 5: E6 Kolomoen – Moelv

1. Presiering om planstatus

”E6 Kolomoen – Brumundal3

Fotskrift 3) angir at planstatus er godkjent reguleringsplan. Dette gjelder imidlertid ikke delstrekningen E6 Kåterud – Arnkvern (Åkersvika)

2. Retting av ÅDT

ÅDT på strekningen E6 Kolomoen – Brumunddal er oppgitt til å være 6500–8000. Det riktige skal være 8500–17500

3. Manglende fotskrift

For E6 Brumunddal – Moelv mangler fotskrift 3) for godkjent reguleringsplan.

Side 11, tabell 2.1., strekning 7: E6 Ulsberg – Melhus

1. Presiering om planstatus

”E6 Vindåsliene – Korporalsbrua3

Fotskrift 3) angir at planstatus er godkjent reguleringsplan. Samferdselsdepartementet vil presisere at selv om det foreligger godkjent reguleringsplan for strekningen, pågår en omregulering på nordre del av prosjektet som det legges opp til at vedtas i 2016.