Til Stortinget
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Svein Roald Hansen, lederen Anniken Huitfeldt, Marit Nybakk, Kåre Simensen
og Jonas Gahr Støre, fra Høyre, Elin Rodum Agdestein, Regina Alexandrova,
Sylvi Graham, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, fra Fremskrittspartiet,
Harald T. Nesvik, Per Sandberg og Christian Tybring-Gjedde, fra
Kristelig Folkeparti, Knut Arild Hareide, fra Senterpartiet, Liv Signe
Navarsete, fra Venstre, Trine Skei Grande, og fra Sosialistisk Venstreparti,
Bård Vegar Solhjell, fremmer i denne innstillingen forslag
om bevilgninger på svalbardbudsjettet.
Nedenfor følger en oversikt over forslag til
utgifter og inntekter i svalbardbudsjettet fordelt på kapitler slik
de fremkommer i Prop. 1 S (2015–2016).
Kap. | Post | Formål | Prop. 1 S |
| | | |
Utgifter |
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 680 000 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 158 395 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 11 924 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 52 478 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 193 640 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 70 | Diverse tilskot | 1 500 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 917 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 645 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 432 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 700 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 7 098 000 |
20 | | Statbygg Svalbard (jf. kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 811 000 |
| 45 | Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald,
kan overførast | 0 |
22 | | Skattekontoret Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 685 000 |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 450 905 000 |
|
Inntekter |
| | | |
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 200 000 |
| 2 | Refusjonar m.v. | 2 700 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 0 |
3009 | | Kulturminnetiltak (jf. kap. 9) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3020 | | Statsbygg Svalbard (jf. kap. 20) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3022 | | Skattekontoret Svalbard (jf. kap. 22) | |
| 1 | Diverse inntekter | 280 000 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| 70 | Skattar m.m. | 139 300 000 |
| 71 | Utførselsavgift | 4 500 000 |
| 72 | Utmålsgebyr, årsavgift | 1 044 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 302 881 000 |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 450 905 000 |
Det vises til Prop. 1 S (2015–2016) for omtale
av norsk svalbardpolitikk og nærmare omtale av «Forslag til svalbardbudsjett
for 2016» samt «Forslag til løyvingar til svalbardformål frå andre
departement over statsbudsjettet».
Svalbard omfattar alle øyar, holmar og skjer mellom
10 og 35 grader austleg lengd og 74 og 81 grader nordleg breidd.
Svalbardtraktaten av 9. februar 1920 anerkjenner norsk suverenitet over
øygruppa. Sidan 1925 har Svalbard vore ein del av kongeriket Noreg.
Sysselmannen er regjeringas øvste representant på Svalbard og tek
vare på statens interesser på øygruppa.
Artikkel 8 i Svalbardtraktaten avgrensar høvet
til å krevje inn skattar og avgifter på Svalbard og korleis desse
midla skal nyttast. Dette er bakgrunnen for at det blir fremja eit
eige svalbardbudsjett.
Justis- og beredskapsdepartementet fremjar svalbardbudsjettet
som ein eigen budsjettproposisjon samtidig med statsbudsjettet.
I hovudsak er det den statlege administrasjonen av Svalbard som
er finansiert over svalbardbudsjettet. Dette er mellom anna verksemd
på Svalbard underlagt Justis- og beredskapsdepartementet, og verksemd
underlagt andre fagdepartement. Longyearbyen lokalstyre får òg løyvingane
sine over svalbardbudsjettet.
Regjeringa arbeider for tida med ei melding
til Stortinget om Svalbard. Denne skal leggjast fram for Stortinget
i 2016. Meldinga vil innehalde ein heilskapleg gjennomgang og vurdering
av norsk svalbardpolitikk.
Regjeringas forslag til budsjettramme på svalbardbudsjettet
for 2016 er 450 905 000 kroner. Dette er 33 013 000 kroner, eller
7,9 prosent meir i forhold til vedtatt budsjett for 2015.
Komiteen viser til
at nordområdene er Norges viktigste strategiske satsingsområde i
utenrikspolitikken. I vår tid med økende interesse for Arktis er
det viktig at svalbardpolitikken medvirker til at utviklingen i
nordområdene kan skje på en fredelig og bærekraftig måte. Det er
bred enighet om målene for svalbardpolitikken.
Komiteen legger til grunn at
linjen med en konsekvent og fast håndhevelse av suvereniteten, korrekt
overholdelse av Svalbardtraktaten og kontroll med at traktaten blir
etterlevd, bevaring av ro og stabilitet, bevaring av den særegne villmarksnaturen
i området og opprettholdelse av et norsk samfunn på øygruppa ligger
fast.
Komiteen viser til at regjeringen
har spesiell oppmerksomhet på å legge til rette for et robust familiesamfunn
og videreutvikling av lokalsamfunnet i Longyearbyen, god myndighetsutøvelse gjennom
Sysselmannen og arbeid med redning og trygghet.
Komiteen støtter regjeringens
mål om å styrke samhandlingen innen beredskap og krisehåndtering
og styrke samordningen og koordineringen av norsk polarpolitikk.
Med bakgrunn i den krevende situasjonen for Store
Norske Spitsbergen Kulkompani (SNSK) støtter komiteen regjeringens
forslag om tildelinger også for 2016 som bidrar til vekst og utvikling
på Svalbard med satsing på rehabilitering av energiverket i Longyearbyen, kvalitetssikring
og videreutvikling av planene for ny havneinfrastruktur i Longyearbyen,
utbygging av geodesiobservatoriet i Ny Ålesund og forsterke redningsberedskapen
gjennom utvidet seilingssesong for tjenestefartøyene til Sysselmannen.
Komiteen viser til at betydelige
midler til svalbardsamfunnet bevilges over ulike departements budsjetter. Komiteen fastholder
at det er hensiktsmessig at ordningen med et eget svalbardbudsjett
videreføres.
Komiteen viser til at etter forliket
mellom regjeringspartiene og Kristelig Folkeparti og Venstre er
rammen for svalbardbudsjettet økt med 10 000 kroner i forhold til
Prop. 1 S (2015–2016). Komiteen merker seg at dette
er knyttet til at ordningen vedrørende gratis kjernetid i barnehager
er utvidet. Bevilgningen på kap. 3 post 70 «Tilskudd til Longyearbyen
lokalstyre» økes med 10 000 kroner, og bevilgningen på kap. 3035
post 70 «Tilskudd fra statsbudsjettet» økes tilsvarende.
Komiteen viser til at underskuddet
på svalbardbudsjettet for 2016 er stipulert til 303 mill. kroner,
noe som blir dekket inn over Justis- og beredskapsdepartementets
kap. 480, post 50 Tilskudd.
Komiteen slutter seg til forslaget
til svalbardbudsjett for 2016.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre slikt
vedtak:
I
På statsbudsjettet for 2016 bevilges under:
Kap. | Post | Formål | Prop. 1 S |
| | | |
Utgifter |
| | | |
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 680 000 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 158 405 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 11 924 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 52 478 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 193 640 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 70 | Diverse tilskot | 1 500 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 917 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 645 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 432 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 700 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 7 098 000 |
20 | | Statbygg Svalbard (jf. kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 811 000 |
| 45 | Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald,
kan overførast | 0 |
22 | | Skattekontoret Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 685 000 |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 450 915 000 |
|
Inntekter |
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 200 000 |
| 2 | Refusjonar m.v. | 2 700 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 0 |
3009 | | Kulturminnetiltak (jf. kap. 9) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3020 | | Statsbygg Svalbard (jf. kap. 20) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3022 | | Skattekontoret Svalbard (jf. kap. 22) | |
| 1 | Diverse inntekter | 280 000 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| 70 | Skattar m.m. | 139 300 000 |
| 71 | Utførselsavgift | 4 500 000 |
| 72 | Utmålsgebyr, årsavgift | 1 044 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 302 891 000 |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 450 915 000 |
II
§ 1 Bruksområde for vedtaket
Dette vedtaket gjeld utskriving av skatt på
formue og inntekt for inntektsåret 2016 etter føresegnene i lov
29. november 1996 nr. 68 om skatt til Svalbard. Vedtaket gjeld òg
som grunnlag for utskriving av forskot på skatt for inntektsåret 2015,
jf. lov om skatt til Svalbard § 5-1.
§ 2 Skatt på formue
Skatt på formue blir utrekna etter desse satsane:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten og kommunane (maksimumssats)
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten.
§ 3 Skatt på inntekt
Skatt på inntekt blir utrekna etter desse satsane:
a) Inntekt
som blir skattlagt ved lønnstrekk etter svalbardskattelova § 3-2:
Låg sats: 8
pst.
Høg sats: 22 pst.
b) 27 pst. av den delen av selskapsoverskot
som er høgre enn 15 mill. kroner, og som overstig summen av
10 gonger kostnadene til løn som blir skattlagt ved
lønstrekk
0,20 gonger skattemessig verdi av anlegg,
fast eigedom og annan realkapital som er på Svalbard ved utgangen
av inntektsåret.
Personlege skatteytarar skal ha eit frådrag
i alminneleg inntekt som er omfatta av c. på 20 000 kroner.
§ 4 Avrundingsreglar
Ved utrekning av skatt skal formue og inntekt avrundast
nedover til næraste heile krone.
§ 5 Normalrentesatsen for rimeleg lån i
arbeidsforhold
Normalrentesatsen som nemnd i skattelova § 5-12
fjerde ledd, jf. svalbardskattelova §§ 3-1 og 3-2, skal vere den
same som Stortinget har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet.
§ 6 Aksjonær i utlandet
Skatt på utbytte m.v. etter skattelova § 10-13,
jf. svalbardskattelova § 3-1, er fastsett til 20 pst.
§ 7 Inntekt etter svalbardskattelova § 6-3
For inntekt som blir skattlagt etter svalbardskattelova
§ 6-3, skal satsen vere 8 pst.
III
Bestillingsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2016 kan bestille varer for inntil 3 mill. kroner ut over den
totale løyvinga som er gitt under kap. 5 post 1 på svalbardbudsjettet.
IV
Meirinntektsfullmakter
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2016 kan overskride løyvinga under
1. kap. 5 post 1 tilsvarande
inntekter utover vedteke budsjett på kap. 3005 post 2.
2. kap. 6 post 1 tilsvarande inntekter
utover vedteke budsjett på kap. 3006 post 2.
3. kap. 9 post 1 tilsvarande inntekter
utover vedteke budsjett på kap. 3009 post 1.
V
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Kommunal- og moderniseringsdepartementet
i 2016 kan overskride løyvinga under kap. 20 post 1 tilsvarande
inntekter utover vedteke budsjett på kap. 3020 post 1.
VI
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Finansdepartementet
i 2016 kan overskride løyvinga under kap. 22 post 1 tilsvarande
inntekter utover vedteke budsjett på kap. 3022 post 1.
VII
For budsjetterminen 2016 skal
det svarast avgift til statskassen av kol som blir utført frå Svalbard, etter
følgjande satsar:
1,0 prosent av verdien for dei første 100 000
tonna,
0,9 prosent av verdien for dei neste 200 000
tonna,
0,8 prosent av verdien for dei neste 300 000
tonna,
0,7 prosent av verdien for dei neste 400 000
tonna,
0,6 prosent av verdien for dei neste 500 000
tonna,
0,5 prosent av verdien for dei neste 600 000
tonna,
0,4 prosent av verdien for dei neste 700 000
tonna,
0,3 prosent av verdien for dei neste 800 000
tonna,
0,2 prosent av verdien for dei neste 900 000
tonna,
0,1 prosent av verdien for dei neste 1 000 000 tonna.
Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den 4. desember
2015
Anniken Huitfeldt | Regina Alexandrova |
leder | ordfører |