Ny retning for institusjonstilbudet
Komiteen støtter
regjeringens syn på at de fleste barn som trenger hjelp fra barnevernet,
skal få det i egen familie. For øvrig er fosterhjem i nærmiljøet
det foretrukne alternativ, mens noen barn likevel vil ha behov for
en trygg ramme i institusjon.
Komiteen har merket
seg utviklingen av en egen strategi for barnevernets institusjonstilbud:
«Vårt felles ansvar – ny retning for barnevernets institusjonstilbud». Tilbudet
skal være fleksibelt, helst i barnets egen region, og den nye retningen
for tilbudet skal tilrettelegge slik at barna i mindre grad må flytte.
Det foreslås å myke opp kompetansekravene for ansatte og tettere
samarbeid mellom tjenestene. Et eget ungdomsutvalg og et profesjonsråd
bidro til utredningen som strategien bygger på; NOU 2023:24 «Med
barnet hele vegen – barnevernsinstitusjoner som har barnas tillit.» Komiteen har også merket seg regjeringens
oppfølging av strategien og anser det som viktig å komme bort fra
situasjonen med store problemer med bistandsplikten, og å bedre
kostnadskontrollen.
Komiteen viser til
at det skisserte utfordringsbildet bygger på Barnevernsinstitusjonsutvalget,
områdegjennomgangen og rapporter fra Statens helsetilsyn. Disse
viser at institusjonene ikke er godt nok rustet for å møte barnas
sammensatte behov, og at det jobbes innenfor utilstrekkelige rammebetingelser,
som også bidrar til stor gjennomtrekk av ansatte. I tillegg vises
det til uklar ansvarsdeling og manglende hjelp fra andre tjenester. Komiteen viser til at Helsetilsynet eksempelvis
har pekt på at noen barn med særlig store hjelpebehov, og som utgjør
en fare for seg selv og andre, trenger tilbud Bufetat ikke har mandat
og rammer for.
Komiteen vil særskilt
påpeke at Bufetat rapporterer at flere barn har større og mer sammensatte
behov enn før, og at et forsvarlig tilbud kun kan anskaffes som enkeltkjøp.
Siden 2022 har omfanget av bistandsplikt økt, og dette er særlig
knyttet til plasser i akuttinstitusjon og barn med høy risiko for
videre utvikling av adferdsutfordringer. I budsjettårene 2022–2025
er det brukt 409 mill. kroner til økt kapasitet, og om lag 350 mill.
kroner er varig styrking. Midlene er særlig brukt til styrking og
omstilling av det statlige tilbudet, men også til økt tilbud fra
ideelle aktører, og til inngåelse av avtaler om et betydelig antall
plasser fra kommersielle leverandører.
Komiteen viser til
at bistandsplikten er samfunnets sikkerhetsnett for å forhindre
at barn blir stående uten omsorg, og at det er viktig å forbedre
tilbudet i tråd med Barneinstitusjonsutvalgets anbefalinger. Samarbeidet
med den øvrige sektoren er særskilt viktig i den sammenheng. Komiteen har merket seg at tilgangen på
helsehjelp knyttet til bruk av rusmidler styrkes, og at regjeringen
vil at rusbehandling flyttes fra barnevernet til spesialisthelsetjenesten,
samtidig skal barn med slike utfordringer som gjør at de trenger
barnevernets tilbud, fortsatt få dette. Komiteen støtter
arbeidet med et slikt retningsskifte.
Komiteen viser til
at barnevernets oppgave ikke er å beskytte samfunnet mot barn som
begår straffbare handlinger. Tiltak i barnevernets regi skal være
til barns beste. Komiteen ser – som
regjeringen – at det mangler gode tilbud til barn som har begått
alvorlig kriminalitet, og ser positivt på at det er startet en pilot
med et eget institusjonstilbud, i samarbeid med utdannings-, helse-
og justissektoren. Komiteen har merket
seg at det også vurderes hvordan soning med elektronisk kontroll
kan gjennomføres i barnevernsinstitusjon.
Når det gjelder utviklingen av kommunale botiltak, har komiteen merket seg at regjeringen vil
utrede om det bør åpnes for å bruke slike også ved omsorgsovertakelser
og akuttvedtak. Komiteen har også merket
seg at det jobbes videre med ideen om støttehjem.
Komiteen er enig
i at mer fleksible institusjoner vil kunne gi barna et bedre faglig
tilbud med færre flyttinger, bedre ivaretakelse av bistandsplikten
og bedre kostnadskontroll. Det vises også til anmodningsvedtak 5. desember
2024 nr. 88:
«Stortinget ber regjeringen om i kvalitetsmeldingen for
barnevernet foreslå tiltak for oppbygging av det statlige barnevernet,
som gir økt kapasitet og beredskap, og som skal kunne bidra til
å redusere behovet for dyre enkeltkjøp.»
Komiteen har merket
seg at et ekspertutvalg nå skal bidra til å sikre effektiv styring
og forvaltning, inkludert samarbeid med barne- og familieetaten
i Oslo. Komiteen har også merket seg
at arbeidet med beskyttelse mot rusmidler skal styrkes, blant annet
gjennom krav til økt kompetanse, og at det vil bli foreslått endringer tilpasset
en ny faglig innretning. Komiteen ser
positivt på at den nye foreslåtte innretningen av institusjonstilbudet
vil kunne medvirke til at flere barn kan få tilbud i egen region.
Komiteen har merket
seg at bedre helsekartlegging og helsehjelp er forutsatt å være
en viktig del av den nye institusjonsstrategien. Og at bruk av individuell plan
vurderes videre med sikte på økt bruk. Komiteen har
videre merket seg at arbeidet og planene med helseteam og de faglige
tilbudene ivaretas av Bufdir og Helsedirektoratet, i samarbeid med
de regionale helseforetakene.
Komiteen viser til
omtalen av adgang til inngrep for å beskytte barna. Det vises også
til at den digitale utviklingen har ført til risikoadferd. Videre
vises det til at både Barneinstitusjonsutvalget og Helsetilsynets
gjennomgang av saker der barn har mistet livet, viser at handlingsrommet
for å avverge at barn utsettes for skade, oppfattes uklart. Komiteen vil understreke alvoret, og
viser til at det forslås lovfesting rundt fysisk inngripen, og at
Bufdir skal utarbeide nytt nasjonalt rundskriv om rettigheter og
inngrep for å bidra til felles forståelse og praktisering. Det vises
også til behovet for at inngrep må vurderes individuelt.
Komiteen har merket
seg at behovet for et styrket grunnlag for skolemestring og -gjennomføring
følges opp i samarbeid med Kunnskapsdepartementet, og at dette temaet
også var sentralt for Barneinstitusjonsutvalget. Komiteen merker
seg også at den nye opplæringsloven kan ha stor og god betydning
for ungdom i barnevernet pga. rett til fullført og bestått opplæring uavhengig
av alder.
Fleirtalet
i komiteen, medlemene frå Høgre, Senterpartiet, Framstegspartiet
og Sosialistisk Venstreparti, viser til at Barne-, ungdoms-
og familiedirektoratet (Bufdir) blei skipa i 2004 som følgje av
ei overføring av ansvar og oppgåver frå fylkeskommunane til staten
innafor barne- og familievernet. Bufdir er i dag både fagleg rådgjevar,
skal sette i verk vedteken politikk, forvaltar av lov og regelverk,
og etatsstyrar for familievern og det statlege barnevernet. Fleirtalet viser til at det ikkje tidlegare
er gjort ein heilskapleg gjennomgang av dagens organisering av det statlege
barnevernet. Fleire offentlege dokument og utgreiingar har stilt
spørsmål ved dagens organisering. Fleirtalet viser
til at Barnevernsutvalet i NOU 2023:7 Trygg barndom, sikker fremtid,
foreslo å skilje Bufdir som fagdirektorat organisatorisk frå Bufetat
som etatsstyrar. Barnevernsinstitusjonsutvalet i NOU 2023:24, Med
barnet hele vegen, meinte òg at kombinasjonen av rollene som fagdirektorat
og etatsstyrar kunne bidra til å svekke tilliten til det statlege
barnevernet. Fleirtalet er einige med
tilrådingane frå dei to offentlege utvala og meiner at dagens organisering
må bli endra. Fleirtalet viser òg til
at områdegjennomgangen av institusjonsbarnevernet i 2024 fann utfordringar
ved dagens styring av det statlege barnevernet knytte til styring
og kontroll. Fleirtalet meiner dagens
styring og organisering skapar uklare styringsliner og risiko for rollekonflikt. Fleirtalet meiner difor at Bufdir bør
bli reindyrka som eit reint fagdirektorat, med ansvar for fagleg
rådgjeving, forvalting og utvikling innan barnevern, familie og
likestilling.
Fleirtalet peikar
på at det bør vere eit klart skilje mellom fagleg utvikling og tenesteyting,
og at ansvaret for drift og eigarskap til barnevernsinstitusjonar
bør bli flytta ut av Bufdir. Fleirtalet meiner
at dette vil styrkje den faglege uavhengigheita og gjere det mogleg
å utvikle betre, meir kunnskapsbaserte tenester for utsette barn
og unge.
Fleirtalet meiner
at ei slik omorganisering også vil gjere det lettare å føre uavhengig
kontroll og tilsyn, og understrekar at rettstryggleiken til barn
i barnevernet må stå i sentrum for all organisering og utvikling
av tenestene.
Fleirtalet viser
til at regjeringa har sett ned eit ekspertutval som skal vurdere
dagens organisering og styring av det statlege barnevernet. Utvalet
skal greie ut minst éin modell som skil rolla som fagdirektorat
og etatsstyrar. Rollene til Bufdir som godkjenningsmynde, kontrollmynde
og verksemdseigar skal bli særleg vurderte. Fleirtalet merkar
seg at utvalet skal levere rapporten sin innan 1. oktober 2025. Fleirtalet ser fram til at rapporten
blir lagd fram, og meiner det hastar med å få til endringar i organiseringa
av det statlege barnevernet.
Fleirtalet fremjar
difor følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa fremme
forslag om ny organisering av det statlege barnevernet, med bakgrunn
i ekspertutvalets rapport, der det er eit tydeleg skilje mellom
fagdirektorat og etatsstyring.»
Medlemene i
komiteen frå Senterpartiet meiner vidare at ansvaret for barnevernsinstitusjonane
med fordel bør vere organisert meir regionalt, i tråd med prinsippet
om nærleik til tenestene og styrka lokalt ansvar. Dette vil kunne
bidra til betre forankring, betre tilpassing til lokale forhold
og betre oppfølging av barn og familiar.
Komiteens medlemmer
fra Arbeiderpartiet viser til at regjeringen den 20. desember
2024 oppnevnte et utvalg som skal gjøre en helhetlig gjennomgang
av dagens organisering av det statlige barnevernet, og rollene til
Bufdir og Bufetat. Utvalget skal levere sin rapport den 1. oktober
2025, og disse medlemmer vil avvente
rapporten når det gjelder avklaring av fremtidig organisering.
Komiteens flertall,
medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre, Senterpartiet og Sosialistisk
Venstreparti, vil trekke frem at det er barnevernstjenesten
sin oppgave å beskytte barn mot vold og overgrep, også i tilfeller
hvor det for eksempel er en pågående politietterforskning eller
mekling hos familievernet. Flertallet viser
til rapporten «Utredning om bedre samordning av barnevernsloven
og barneloven» fra Institutt for offentlig rett ved Universitetet
i Oslo som ble avgitt etter oppdrag fra Barne- og familiedepartementet.
Utredningen anbefalte blant annet å gi barneverns- og helsenemnda
kompetanse til å overføre barnets bosted til den andre forelderen
dersom vilkårene for omsorgsovertakelse er oppfylt. Flertallet viser til at utredningen var
på høring høsten 2024, og at departementet jobber videre med å vurdere
forslagene i utredningen.
Et annet flertall,
medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosial-istisk Venstreparti,
viser videre til anmodningsvedtak nr. 514, 515, 516 og 517 (2024–2025)
fra 18. mars 2025, og at oppfølgingen må vurderes samlet.
Eit tredjefleirtalet i komiteen, alle unnateke
medlemene frå Arbeidarpartiet, er opptatt av at barn skal bu i trygge
og heimlege omgjevnader, og så langt det let seg gjere få sleppe
å flytte vekk frå sitt kjente og nære heimemiljø.
Dette fleirtalet viser
til NOU 2023:24 Med barnet hele vegen, der det blei foreslått at
fleire barn over 15 år som treng omsorgstiltak, bør få høve til
å bu i kommunale butiltak i staden for institusjon eller fosterheim. Utvalet
sjølv skreiv:
«Terskelen for å benytte et kommunalt
botiltak vil være lavere enn for å flytte en ungdom i fosterhjem
eller institusjon og økt bruk kan bidra til at færre unge blir boende
for lenge i høykonflikt og med utilstrekkelig omsorg. Det vil også
være mer fleksibelt med tanke på når barn og foreldre faktisk kan
bo sammen eller tilbringe tid sammen. Utvalget mener at dersom et
kommunalt tiltak er til barnets beste, må det kunne benyttes uavhengig
av om foreldrene samtykker (hjelpetiltak) eller motsetter seg tiltaket
(omsorgstiltak). Det avgjørende bør være hvilket tiltak som best
møter barnets behov.»
Dette fleirtalet merkar
seg at fleire av høyringsinstansane støttar forslaget, og at Bufdir
har gjennomført ei utgreiing på vegner av BFD der dei tilrår å også
opne for bruk av kommunale butiltak for barn der barnevernet har
overtatt omsorga (Utredning av tiltaksporteføljen for barn som trenger
tiltak utenfor hjemmet. Bufdir, 2023).
Medlemene
i komiteen frå Senterpartiet fremjar difor følgjande forslag:
«Barnevernsloven § 5-3 første ledd skal lyde:
Når barneverns- og helsenemnda treffer vedtak
om omsorgsovertakelse, skal det fremgå av vedtaket om barnet skal
bo i et kommunalt botiltak, fosterhjem eller i en barnevernsinstitusjon.
Nemnda kan bestemme at barnet skal bo i en opplærings- eller behandlingsinstitusjon
dersom det er nødvendig fordi barnet har nedsatt funksjonsevne.
Nemnda kan i særskilte tilfeller også bestemme at barnet skal bo
i et omsorgssenter, jf. kapittel 11.»
Komiteens medlemmer
fra Arbeiderpartiet støtter lovforslaget om å innføre kommunalt botiltak
med døgnbemanning, som et nytt barnevernstiltak. Disse
medlemmer mener imidlertid at et forslag om å utvide bruken
av slike tiltak ved omsorgsovertakelser vil måtte kreve lovmessige
forberedelser, inkludert høring av berørte aktører. Ikke minst gjelder
dette kommunenes muligheter for å kunne følge opp både økonomisk
og bemanningsmessig.
Fleirtalet
i komiteen, medlemene frå Høgre, Senterpartiet, Framstegspartiet
og Sosialistisk Venstreparti, viser til forslaget om støtteheim
for barn som bur på institusjon. Dette var eit viktig forslag frå
Ungdomsutvalet, som blei nedsett av regjeringa i samband med nedsetting
av Barnevernsinstitusjonsutvalet (NOU 2024:23). Fleirtalet ønskjer
å takke Ungdomsutvalet for godt arbeid og gode tilrådingar. Fleirtalet registrerer at departementet
foreslår å tydeleggjere tilgangen til å bruke støtteheim for barn som
bur i tiltak utanfor heimen, men gir ingen plikt til kommunane til
å skaffe støtteheimar til barn på institusjon. Fleirtalet registrerer
òg at departementet vil vurdere korleis tilbod om støtteheimar for
barn på institusjon kan bli innretta, og forventar at dette blir
følgt opp. Fleirtalet meiner det bør
bli etablert pilotar i alle regionar for å få eit best mogleg kunnskapsgrunnlag.
Komiteens medlemmer
fra Arbeiderpartiet støtter at det i forbindelse med etablering
av ny innretting av institusjonstilbudet vurderes pilotering av
støttehjem. Dette må eventuelt være tilrettelagt både hva gjelder
økonomi og i samråd med kommunene. I denne sammenheng viser disse medlemmer også til arbeidet i den
nedsatte kommunekommisjonen, som dreier seg om det som allerede
oppleves som for stor styringsiver og krav fra staten.
Medlemene
i komiteen frå Senterpartiet, Framstegspartiet og Sosialistisk Venstreparti vil
understreke at fleire tiltak må på plass for sikre ei tilstrekkeleg
forsvarleg og rettstrygg fyrstelinjeteneste i barnevernet. Det må
sikrast meir stabilitet i tenestene og sterke fagmiljø, men også
ei breidde i kompetanse og erfaring – særleg er dette viktig i dei mest
komplekse og alvorlege sakene. Desse medlemene meiner
ein må ha fleire tverrfaglege vurderingar i desse sakene enn det
som har vore tilfelle i dagens barnevern. Det trengs både barneverns-
og sosialfagleg kompetanse, men også helsekompetanse, minoritetskompetanse,
juridisk kompetanse m.m.
Desse medlemene meiner
det er avgjerande å avdekke utfordringar hos barn og familiar så
tidleg som mogleg. Barn og foreldre må bli møtt av tilsette på ein tillitsfull
måte og ikkje på ein måte der ein føler seg observert, stigmatisert
eller overvaka. Det er også avgjerande at dei tilsette har tverrfagleg
erfaring, relasjonskompetanse og evna til innleving, forståing og
empati. Tidleg innsats gir betre utviklingsmoglegheiter for barnet og
reduserer behovet for meir inngripande tiltak seinare. Det er særleg
avgjerande at helsepersonell i kommunen blir inkluderte som sentrale
aktørar i det tverrsektorielle samarbeidet rundt barnet, og at deira
observasjonar og vurderingar i større grad må få betydning for både
utgreiing og tiltaksutforming.
Desse medlemene meiner
det bør bli sett i gang forsøk i det kommunale barnevernet med eit
praksisorientert tverrfagleg team med spisskompetanse. Teamet bør
gjere undersøkingar, vurderingar og bringe fram naudsynt fagleg,
klinisk kunnskap om utsette barn og familiar sine problem, ressursar
og behov. Målet må vere å få fram kvalifiserte vurderingar av omsorgssituasjonen
til barnet og kva hjelp barnet og familien treng. Vurderingane bør
bli grunnlag for vidare handsaming i barnevern og hjelpeapparat.
Desse medlemene fremjar
difor følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa
i eit samarbeid med KS legge til rette for at kommunar og barnevernstenester som
ønskjer det, i 2026 kan sette i gang forsøk med praksisorienterte
tverrfaglege team med spisskompetanse som kan få fram naudsynt fagleg,
klinisk kunnskap om utsette barn og familiar sine problem, ressursar og
behov. Stortinget skal informerast om forsøka på eigna måte.»
Medlemene i
komiteen frå Senterpartiet, Framstegspartiet, Sosialistisk Venstreparti
og Venstre viser til forslaget om helseteam knytt til barnevernsinstitusjonane. Desse medlemene meiner dette er ein grunnleggande
del av ny innretting for barnevernsinstitusjonar, og er bekymra
for at utrullinga ikkje har rask nok framgang. Desse
medlemene merkar seg at departementet skriv at det er eit mål
at det er inngått avtalar mellom Bufetat og helseføretaka om korleis
helseteam kan bli etablert for det eksisterande institusjonstilbodet
innan utgangen av 2026. Det er usikkert om det er avtalane eller
helseteama som skal vere oppretta innan den tid. Desse
medlemene meiner det hastar å sikre helseteam knytt til kvar
barnevernsinstitusjon.
Komiteens flertall,
medlemmene fra Arbeiderpartiet og Høyre, viser til det pågående
arbeidet hvor de regionale helseforetakene er bedt om å planlegge
for at alle barnevernsinstitusjoner skal være tilknyttet et ambulant
spesialisthelsetjenesteteam forankret i psykisk helsevern for barn
og unge. Flertallet viser også til at
BFD og HOD samarbeider om oppfølgingen, og støtter forslaget.
Komiteen fremjar
følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa så snart
som mogleg syte for at alle barnevernsinstitusjonar er knytte til
eit helseteam.»
Medlemene i
komiteen frå Senterpartiet og Framstegspartiet viser til forslag
frå Barnevernsinstitusjonsutvalet, NOU 2023:24, om å etablere eit
eige sikkerheitspsykiatrisk tilbod for barn under 18 år ved mistanke
om eller konstatert alvorleg psykisk liding og valdsåtferd. Desse medlemene meiner det er på høg
tid at det blir oppretta eit slikt tilbod i Noreg.
Komiteens medlemmer
fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til det
pågående arbeidet knytta til sikkerhetspsykiatrisk tilbud for barn
under 18 år og at de regionale helseforetakene allerede har utredet
behov og organisering av tilbudet til barn og unge. Disse medlemmer støtter forslaget.
Fleirtalet
i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Senterpartiet, Framstegspartiet
og Sosialistisk Venstreparti, fremjar følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa snarast
opprette sikkerheitspsykiatrisk tilbod for barn under 18 år.»
Medlemene i
komiteen frå Senterpartiet og Framstegspartiet viser til Barnevernsinstitusjonsutvalet,
NOU 2023:24, som er tydeleg på behovet for fleire langtidsplassar
i barne- og ungdomspsykiatrien. Desse medlemene viser
òg til forslaget i NOU-en om at psykisk helsevern for barn og unge
får plikt til å prioritere barn i barnevernsinstitusjonar. Dette
vil krevje ei endring i prioriteringsforskrift, prioriteringsrettleiar
m.m.
Desse medlemene fremjar
difor følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa sikre
at langtidsopphald for barn med store og samansette behov blir varetatt
i den varsla kapasitetsauka i døgnplassar i BUP, og gi helseføretaka
plikt til å prioritere barn i barnevernsinstitusjon, og kome attende
til Stortinget på eigna måte.»
Medlemene i
komiteen frå Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti meiner
at kommunen sin eigenandel på institusjonstiltak bør bli redusert.
Ein må sikre at økonomiske omsyn ikkje hindrar at barn med behov
for institusjonsplass får tilbod om dette. Kommunane må framleis
ha økonomiske insentiv til å arbeide førebyggjande.
Desse medlemene fremjar
difor følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa følgje
opp forslaget i NOU 2023:24 om å redusere den kommunale eigenandelen
på institusjonstiltak og kome tilbake til Stortinget på eigna måte.»
Medlemene i
komiteen frå Senterpartiet og Framstegspartiet viser til forslaget
i NOU 2023:24 om at Bufdir skal sette i gang ein heilskapleg gjennomgang
av krav og føringar som er pålagde barnevernsinstitusjonar, og gjere
ei samla vurdering av konsekvensane for drifta av institusjonane.
Målet er å fjerne krav som ikkje fører til auka kvalitet for det
einskilde barn. Desse medlemene forventar
at regjeringa følgjer opp dette forslaget.
Desse medlemene viser
til dei ulike fagmodellane som blir brukt på institusjonar, og at
Barnevernsinstitusjonsutvalet, jf. NOU 2023:24, fekk innspel om
at Omsorgs- og endringsmodellen har ført til fagleg tryggleik hos
tilsette, men at det er lite forsking på effekten av dei ulike modellane.
Utvalet understrekar kor viktig det er at fagmodellar som blir prøvde
ut i institusjonar, er fleksible nok til å tilpasse seg behova til
barna. Desse medlemene meiner, som utvalet,
at bruken av fagmodellar ikkje må gå ut over normalitet, ressursfokus
og barna si oppleving av å ha ein heim. Desse medlemene er
einige med utvalet i at fagmodellane må bli utvikla vidare med føremål
om utviklingsstøtte, kor samarbeid med helseteamet inngår i den
heilskaplege tilnærminga. Utprøving av fagmodellar må bli følgjeevaluert,
og det er særleg viktig at evalueringa inkluderer korleis livskvaliteten
til barna blir påverka på sikt.
Desse medlemene fremjar
difor følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa om å gjennomføre
ei evaluering av OEM (Omsorgs- og endringsmodellen) og andre nytta
fagmodellar i barnevernsinstitusjonar, der også vurderinga frå barna
kjem fram, og sikre at fagmodellar blir utvikla med føremål om utviklingsstøtte
i tråd med ny retning for institusjonsbarnevernet. Stortinget må
bli informert om evalueringa på eigna vis.»
Komiteens medlemmer
fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti anser at felles
faglig praksis er nødvendig for at personalet skal kunne yte god
omsorg og utviklingsstøtte og gi barna systematisk oppfølging og
et trygt og forutsigbart tilbud, jf. Prop. 83 L (2024–2025). Disse medlemmer viser til at det skal
legges til rette for at alle institusjoner jobber innenfor en felles,
overordnet faglig ramme, og at evaluering av dagens praksis vil
være del av det videre utviklingsarbeidet.