Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

Løse forslag til saken

St.meld. nr. 44 (2008-2009), Innst. 192 S (2009-2010)

  • Forslag nr. 29 fra Grande, Trine Skei på vegne av Kristelig Folkeparti og Venstre


    Stortinget ber regjeringen om å komme tilbake til Stortinget med en opptrappingsplan knyttet til å lokalisere mer spesialpedagogisk kompetanse til den enkelte skole.

    Forslag nr. 30 fra Grande, Trine Skei på vegne av Kristelig Folkeparti og Venstre


    Stortinget ber regjeringen om å forsterke satsingen på videreutdanning av lærere fra og med Revidert nasjonalbudsjett 2010. Målet må være at alle lærere i alle fag får fornyet sin kompetanse ved jevne mellomrom.

    Forslag nr. 31 fra Grande, Trine Skei på vegne av Kristelig Folkeparti og Venstre


    Stortinget ber regjeringen snarest komme tilbake til Stortinget med konkrete tiltak for å redusere byråkratiet i norsk skole, blant annet basert på Tidsbruk-utvalgets arbeid.

    Forslag nr. 32 fra Grande, Trine Skei på vegne av Kristelig Folkeparti og Venstre


    Stortinget ber regjeringen om i større grad å legge til rette for at andre yrkesgrupper, for eksempel helse- og omsorgsarbeidere, kan trekkes inn i skolen.

    Forslag nr. 33 fra Grande, Trine Skei på vegne av Kristelig Folkeparti og Venstre


    Stortinget ber regjeringen avsette søkbare prosjektmidler for å bedre koordineringen mellom barnevern, helsetjeneste og skole rundt den enkelte elev, samt å styrke satsingen på skolehelsetjenesten.

    Forslag nr. 34 fra Grande, Trine Skei på vegne av Venstre


    Stortinget ber regjeringen stadfeste at lærerutdanningen skal utvides til fem år, og at dette skal tre i kraft i 2014.

    Forslag nr. 35 fra Wickholm, Truls på vegne av Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet


    Stortinget ber regjeringen vurdere tiltak som kan motvirke dagens kjønnsdelte arbeidsmarked og øke jenters og gutters reelle muligheter til å ta i bruk egne talenter gjennom utradisjonelle utdannings- og yrkesvalg.