Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Riksrevisjonens undersøkelse av spesialundervisningen i grunnskolen

Dokument 3:7 (2010-2011), Innst. 390 S (2010-2011)

Status: Stortinget har ferdigbehandlet saken.

Dokument fra RiksrevisjonenSaken er behandlet i kontroll- og konstitusjonskomiteenInnstilling avgitt 31.05.2011Innst. 390 S (2010-2011)

Saksgang

Status

  • Vedtak i korthet

    Stortinget har behandlet og vedlagt protokollen innstilling fra kontroll- og konstitusjonskomiteen om Riksrevisjonens undersøkelse av spesialundervisningen i grunnskolen. En enstemmig komité har vist til at det er svakheter i saksbehandlingstiden knyttet til tildeling, planlegging og oppfølging av spesialundervisningstilbudet. Komiteen har funnet det kritikkverdig at saksbehandlingstiden for sakkyndig vurdering er for lang, og at det foreligger vesentlige mangler ved mange enkeltvedtak og individuelle opplæringsplaner. Komiteen har videre funnet det kritikkverdig at rapporteringen ikke er god nok. Komiteen er imidlertid positiv til de tiltak for styrking av tiltakskjeden som er foreslått i Meld. St. 18 (2010-11). Komiteen presiserer behovet for å sikre at sakkyndigvurdering foreligger raskest mulig, og mener departementet bør vurdere forslag om lovfesting av maksimal behandlingstid.

  • Behandling og vedtak

    Saken er ferdigbehandlet

    Vedtak i samsvar med innstillingen

    Vedtak og henstillinger

  • Behandling og innstilling

    Innstilling avgitt 31.05.2011

    Behandlet i Stortinget: 15.06.2011