Representantforslag om økt lærertetthet for en inkluderende fellesskole

Dokument 8:6 S (2016-2017), Innst. 183 S (2016-2017)

Status: Stortinget har ferdigbehandlet saken.

Forslag fra Audun Lysbakken, Karin Andersen, Torgeir Knag Fylkesnes Saken er behandlet i kirke-, utdannings- og forskningskomiteen Forslag fra (SV) Innstilling avgitt 14.02.2017 Innst. 183 S (2016-2017)

Saksgang

  1. Status

    • Vedtak i korthet

      Stortinget behandlet samtidig to representantforslag fra henholdsvis KrF og SV. Begge gjaldt lærertetthet mv. i grunnskolen. I den forbindelse ble det med knapt flertall fattet to vedtak. Det ene var om å be regjeringen fremskaffe et kunnskapsgrunnlag om den reelle situasjonen i Skole-Norge vedrørende klassestørrelse og lærertetthet for hvert av grunnskolens trinn. Det andre var å be regjeringen redegjøre for hvordan den følger opp tidligere stortingsvedtak fra 18. juni 2013 om at klassedelingstallet skal ligge til grunn som minstenivå for ressurstildeling også etter at bestemmelsen om klassedeling er opphevet.

    • Behandling og vedtak

      Saken er ferdigbehandlet

      Vedtak i samsvar med innstillingen

      Vedtak og henstillinger

    • Slik stemte representantene

    • Behandling og innstilling

      Innstilling avgitt 14.02.2017

      Behandlet i Stortinget: 23.02.2017