Det ble votert over:
- Forslag nr. 19 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 20 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 21 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 22 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 23 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 24 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 25 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 26 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 27 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 28 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 29 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 30 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 31 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 32 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 33 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 34 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 35 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 36 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 37 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 39 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 40 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 42 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 43 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 44 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 45 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 47 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 48 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 49 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 50 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 51 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 52 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 53 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 54 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 55 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 57 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 58 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 59 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 60 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 61 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 62 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 63 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 64 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 65 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 66 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 70 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 71 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 72 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 73 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 74 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 75 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 76 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 77 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 78 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 79 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 80 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 81 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 82 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 83 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 84 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 85 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 88 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 89 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 90 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 91 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 92 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 93 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 94 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 95 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 96 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 98 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 99 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 100 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 101 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 105 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 112 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 118 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 119 fra Fremskrittspartiet
- Forslag nr. 121 fra Fremskrittspartiet
Mindretallsforslag:
Forslag nr. 19 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen øke den økonomiske rammen for transportplanen med 400 mrd. kroner med følgende fordeling:
Nye prioriteringer sammenliknet med regjeringens forslag
Fordeling av økt budsjettramme
Investeringer
Riksveiinvesteringer, avvikling av bompengeordningen samt investeringsordning for mindre utbedringsprosjekter
320 mrd. kroner
Jernbaneinvesteringer
40 mrd. kroner
Godspakka
20 mrd. kroner
Kystinvesteringer
1 mrd. kroner
Vedlikehold
Veivedlikehold riksvei, fjerne vedlikeholdsetterslepet i løpet av planperioden. Det legges til grunn effektivisering gjennom bruk av konkurranse
15 mrd. kroner ut over regjeringens forslag
Vedlikehold jernbaneinfrastruktur, fjerne vedlikeholdsetterslepet i løpet av planperioden. Det legges til grunn effektivisering gjennom bruk av konkurranse
10 mrd. kroner ut over regjeringens forslag
Vedlikeholdsetterslep kystinfrastruktur, fjerne vedlikeholdsetterslepet i løpet av planperioden
1.mrd. kroner ut over regjeringens forslag
Styrke bevilgningen til rassikring på riks- og fylkesveier
15 mrd. kroner ut over regjeringens forslag
Kompensere for reduksjon av Infrastrukturfondet for å avvikle opparbeidet bompengegjeld, jf. Representantforslag 275 S (2020–2021) om å slette opparbeidet bompengegjeld
12 mrd. kroner
Tilbakeføre veier som ble omklassifisert fra riksvei til fylkesvei i forbindelse med Forvaltningsreformen i 2010
20 mrd. kroner prioriteres til opprustning av tidligere fylkesveier
Midler til forsterking av bruer, spesielt relevant for fylkesveinettet, Bruprogrammet
1 mrd. kroner
Kuttforslag sammenliknet med regjeringens opplegg
Avvikle ordningen med byvekstavtaler og bypakker men samtidig etablere nye ordninger for investeringer i store kollektivprosjekter og til drift av kollektivtrafikk i de store byene
-30 mrd. kroner
Avvikle tilskuddsordning for byvekstavtaler for mindre byområder
-600 mill. kroner
Forventet effektivisering ved å bygge med forutsigbare rammebetingelser i portefølje
-25 mrd. kroner
Fremskrittspartiet mener at det fortsatt er et potensial for innsparinger på veiutbygging i regi av Nye Veier AS»
Forslag nr. 20 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tilbakeføre veier som ble omklassifisert fra riksvei til fylkesvei i forbindelse med forvaltningsreformen i 2010.
Forslag nr. 21 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen opprette Statens vegvesen prosjektavdeling, som tildeles 12 veistrekninger i en oppstartsportefølje:
Statens vegvesen utbygging, Portefølje
Prosjekt
E6 Oslo Øst
E18 Vestkorridoren
Rv. 4 Raufoss–Oslo (Sinsenkrysset) inkludert fv. 22 Hvam–Gjelleråsen (omklassifiseres)
E39 Ringvei Øst
E39 Hordfast
E39 Rogfast (binding)
E39 Bokn–Stord
E134 Øst, blant annet Damåsen–Saggrenda, Dagslet–E18
Rv. 13 Vikafjellet
E16 Fagernes Sør-Hande
Rv. 15 Otta–Måløy–Strynefjellet med arm til Geiranger
E6 Fauske–Bognes (regjeringen Mergården–Mørsvikbotn)
Nye Veiers portefølje tilføres 23 nye veiprosjekter og 4 jernbaneprosjekter:
Nye Veier
Prosjekt
E18 Oslo–Riksgrensen
E16 og rv. 2 Gardermoen, (Kurudsand) Kongsvinger til Magnormoen helhetlig utbygging
Rv. 35, Hokksund–Åmot
Rv. 19 Moss
E18 til Larvik havn
Fv. 410 Arendal havn til E18
E18 Gartnerløkka–Kolsdalen (gis NV og nedskaleres) Omtale
E39 Ålgård–Hove
E39 Smiene–Harestad
E39 Ålesund–Molde/Romsdalsaksen/Blindheim–Breivika
Rv. 25, helhetlig utbygging Hamar–Løten–Trysil. Rv. 3 Løten–E6 Stange/Romedal
E16 kryss ved Helgelandsmoen (FRE16)
E16 Eggemoen–Nymoen (FRE16)
E16 Høgkastet–Hønefoss (FRE16) (Felles prosjekt jernbane)
E16 Arna–Stanghelle (felles prosjekt med jernbane)
E6 Dombås–Ulsberg
E6 Åsen–Asphaugen (Forlengelse av Åsen–Steinkjer)
Klett-krysset. E6/E39
Rv. 80 og E6 Bodø–Fauske med omlegging av rv. 80 og E6 ut av Fauske sentrum
E14 mellom Stjørdal og svenskegrensa
E134 Vest med arm til Bergen, Bakka–Solheim, Vågsli–Seljestad
E6 Sokndalentunnelen
Rv. 4 Biri–Raufoss
Vestfoldbanen Ytre IC
Ringeriksbanen (FRE16)
Vossebanen (fellesprosjekt med vei)
Grenlandsbanen, planlegging innenfor ramme
Nye Veier og Statens vegvesen prosjektavdeling tilføres totalt 22 mrd. kroner årlig i de neste 20 årene utover regjeringens forslag til statlig finansiering av Nye Veier. Dette for å sikre at Nye Veier og Statens vegvesen prosjektavdeling kan gjennomføre de tildelte prosjektene.
Forslag nr. 22 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen etablere Bane NOR prosjektavdeling som en egen utbyggingsavdeling som tildeles følgende oppstartsportefølje:
Bane NOR Portefølje
Prosjekt
Oslo-navet, ny regiontogtunnel under Oslo
Vestfoldbanen Stokke–Torp–Sandefjord, Ytre IC
Østfoldbanen Moss–Fredrikstad, Haug–Seut
Godspakken
Dovrebanen, Indre og ytre IC
For å sørge for at Bane NOR prosjektavdeling skal kunne bygge ut tildelt portefølje av prosjekter samt utvikle Godspakka, tilføres prosjektavdelingen 4,5 mrd. kroner årlig i de neste 20 årene.
Forslag nr. 23 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen opprette en egen prosjektavdeling av Statens vegvesen som skal ha samme rammebetingelser og forutsigbare finansiering som veiselskapet Nye Veier.
Forslag nr. 24 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen gi Bane NOR-prosjekt samme rammebetingelser og forutsigbare finansiering som veiselskapet Nye Veier for en utbyggingsportefølje.
Forslag nr. 25 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avvikle dagens bompengeordning og legge til grunn statlig fullfinansiering av infrastruktur og Nasjonal transportplan.
Forslag nr. 26 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avvikle den særnorske standarden med utbygging av 2/3-feltsvei og legge til grunn utbygging av smal firefelts vei som ny standard.
Forslag nr. 27 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen legge til grunn nye veinormaler som er på linje med hva man har i Sverige og Danmark.
Forslag nr. 28 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen lage en ny fartsgrensestrategi som legger til grunn følgende på møtefri vei samt der det er forsterket midtoppmerking: 90 km/t på 2-felts vei, 100 km/t på 2/3-felts vei, 110 km/t på smal firefelts vei og 130 km/t på full standard firefelts vei.
Forslag nr. 29 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen innføre veteranbilstatus fra kjøretøyet er 20 år.
Forslag nr. 30 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avvikle ordningene med byvekstavtaler og bypakker.
Forslag nr. 31 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avslutte pågående byvekstavtaler og bypakker.
Forslag nr. 32 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen stoppe nye initiativ for å opprette byvekstavtaler eller bypakker.
Forslag nr. 33 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen etablere nye tilskuddsordninger for investeringer i store kollektivprosjekt og drift av kollektivtrafikk som alternativ. Premisser om nullvekstmål og bompenger skal avvikles.
Forslag nr. 34 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avslutte byvekstavtalen for Bergen.
Forslag nr. 35 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avslutte byvekstavtalen for Trondheim.
Forslag nr. 36 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avslutte byvekstavtalen for Nord-Jæren.
Forslag nr. 37 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen avslutte byvekstavtalen for Oslo.
Forslag nr. 39 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen iverksette en kritisk gjennomgang av dagens standarder på utforming av rundkjøringer og forskjønnelse av sideveiterreng, med mål om en kraftig reduksjon av slike unødvendige merkostnader.
Forslag nr. 40 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen iverksette en kritisk gjennomgang av dagens bruk av midler til arkeologiske utgravinger ved utbygging av veiprosjekter, med mål om en hensiktsmessig og redusert bruk av midler til dette formål.
Forslag nr. 42 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen vurdere å fjerne en rekke klima-, miljø- og naturmangfoldkrav som ligger i planprosesser for nye veiprosjekter, som gir unødvendig kostnadsøkning på utbyggingsprosjekter.
Forslag nr. 43 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen ta initiativ til å utrede videre utvidelse av høyhastighetsveinettet, herunder fra Trøndelag til Tromsø og videre til Kirkenes.
Forslag nr. 44 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele prosjekt Oslo-navet, ny regiontogtunnel under Oslo til porteføljen til Bane NOR prosjektavdeling.
Forslag nr. 45 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele Godspakka til porteføljen til Bane NOR-prosjekt.
Forslag nr. 47 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere fullverdig utbygging av Borg havn.
Forslag nr. 48 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E6 Oslo Øst til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 49 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele strekningen Haug–Seut på Østfoldbanen til porteføljen til Bane NOR prosjektavdeling.
Forslag nr. 50 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele strekningen E18 Oslo–riksgrensen til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 51 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele strekningen E16 og rv. 2 Gardermoen, (Kurudsand) Kongsvinger til Magnormoen helhetlig utbygging til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 52 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele strekningen rv. 35, Hokksund–Åmot til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 53 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere utbygging av rv. 41/rv. 451 Timenes–Kjevik (Kjevikveien).
Forslag nr. 54 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere utbygging av fv. 460 Spangreidveien, Lindesnes til E39.
Forslag nr. 55 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tilføre ressurser til flytårntjenester ved Gullknapp flyplass Arendal.
Forslag nr. 57 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 19 Moss til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 58 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele prosjekt E18 til Larvik Havn til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 59 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele fv. 410 Arendal Havn til E18 til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 60 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E18 Gartnerløkka–Kolsdalen til porteføljen til Nye Veier samt at prosjektet nedskaleres.
Forslag nr. 61 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Ålgård–Hove til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 62 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele jernbaneprosjektet Vestfoldbanen ytre IC til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 63 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele planleggingsoppdrag for Grenlandsbanen, planlegging innenfor til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 64 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele Vestfoldbanen parsellen Stokke–Torp–Sandefjord, ytre InterCity til porteføljen til Bane NOR-prosjekt.
Forslag nr. 65 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E18 Vestkorridoren til porteføljen til Statens vegvesen Prosjekt.
Forslag nr. 66 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E134 Øst, blant annet Damåsen–Saggrenda, Dagslett–E18, Elgsjø–Saggrenda, Seljestad–Vågsli, til porteføljen til Statens vegvesen Prosjekt.
Forslag nr. 70 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Smiene–Harestad til porteføljen til Nye Veier .
Forslag nr. 71 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Ålesund–Molde/Romsdalsaksen/Blindheim–Breivika til porteføljen til Nye Veier.
Forslag nr. 72 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Ringvei Øst til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 73 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Hordfast til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 74 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Bokn–Stord til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 75 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Rogfast til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 76 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 13 Vikafjellet til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 77 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E16 Fagernes sør–Hande til porteføljen til Statenes vegvesen prosjektavdeling, med oppstart tidlig i første periode.
Forslag nr. 78 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E39 Ringvei øst til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 79 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele utbygging av E16 kryss ved Helgelandsmoen (FRE16) til Nye Veiers portefølje.
Forslag nr. 80 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E16 Eggemoen–Nymoen (FRE16) til Nye Veiers portefølje.
Forslag nr. 81 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E16 Høgkastet–Hønefoss (FRE16) (Felles prosjekt jernbane) til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 82 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E16 Arna–Stanghelle (felles prosjekt med jernbane) til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 83 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E134 Vest med arm til Bergen, herunder Bakka–Solheim, Vågsli–Seljestad, til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 84 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele jernbaneprosjektet Ringeriksbanen (FRE16) til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 85 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele jernbaneprosjektet Vossebanen (fellesprosjekt med vei) til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 88 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen gjennomføre en utredning av Ottadalen flyplass.
Forslag nr. 89 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 25, helhetlig utbygging Hamar–Løten–Trysil. Rv3 Løten–E6 Stange/Romedal til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 90 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E6 Dombås–Ulsberg til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 91 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele prosjekt Klett-krysset. E6/E39 til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 92 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele prosjekt E6 Sokndalen-tunnelen til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 93 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 4 Biri–Raufoss til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 94 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 15 Otta–Måløy–Strynefjellet med arm til Geiranger til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 95 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele 3 rv. 4 Raufoss–Oslo (Sinsenkrysset) inkludert fv. 22 Hvam–Gjelleråsen (omklassifiseres) til Statens vegvesen prosjektavdeling.
Forslag nr. 96 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele Dovrebanen indre og ytre InterCity til Bane NOR-prosjekt.
Forslag nr. 98 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E6 Åsen–Asphaugen (forlengelse av Åsen–Steinkjer) til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 99 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 80 og E6 Bodø–Fauske med omlegging av rv. 80 og E6 ut av Fauske sentrum til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 100 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E14 mellom Stjørdal og svenskegrensen til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 101 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele rv. 4 Biri–Raufoss til Nye Veier sin portefølje.
Forslag nr. 105 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere utbygging av cruise- og flerbrukskai i Alta.
Forslag nr. 112 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere utbygging av Kvaløyforbindelsen via Håkøya i Tromsø.
Forslag nr. 118 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere utbygging av E6 Alta parsell 1 – avlastningsvei for ny E6.
Forslag nr. 119 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen prioritere utbygging av E6 Alta bru – parsell 2.
Forslag nr. 121 fra Fremskrittspartiet
Stortinget ber regjeringen tildele E6 Fauske–Bognes til porteføljen til Statens vegvesen prosjektavdeling.