Skriftlig spørsmål fra Silje Hjemdal (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1377 (2018-2019)
Innlevert: 02.04.2019
Sendt: 02.04.2019
Besvart: 08.04.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Silje Hjemdal (FrP)

Spørsmål

Silje Hjemdal (FrP): Vil statsråden se nærmere på fleksibilitet i yrkestransportloven § 37a (aldersbestemmelsen)?

Begrunnelse

I Norge er det stor etterspørsel etter bussjåfører. I deler av landet er det rett og slett stor mangel på sjåfører, dette er også tilfelle på Vestlandet. Snittalderen på bussjåfører er høy, og for enkelte er det svært utfordrende å opprettholde dagens rutedrift med dagens øvre krav for kjøreseddel. Jeg har mottatt en rekke henvendelser om dette. Senest sist uke av en yrkessjåfør som lurte på hvorfor hans far på 75 som også har vært yrkessjåfør hele livet, nå ikke lenger kunne kjøre buss. Det fremstår som litt underlig at friske, oppegående og erfarne sjåfører som er en etterspurt ressurs, ikke skal kunne fortsette som bussjåfører grunnet alder. Jeg har stor forståelse for at man mener at regelverket burde vært mer fleksibelt.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Formålet med ei aldersgrense for å kunne få køyresetel er m.a å redusere risikoen for ulukker i løyvepliktig persontransport med førarar som på grunn av svekka helse representerer ein risiko som ikkje er akseptabel i offentleg transport med buss (og drosje). Det går fram av yrkestransportlova § 37 a) at etter fylte 60 år vert køyresetel utferda for 5 år, men ikkje lenger enn til innehavaren fyller 75 år. Etter fylte 70 år må gyldig lækjarattest, ikkje eldre enn eitt år, kunne visast fram for at køyresetelen skal vere gyldig.
Aldersgrensa for køyresetel vart heva frå 70 til 75 år i 2009, jf. Ot.prp. nr. 60 (2008-2009).
Hevinga av den generelle aldersgrensa for køyresetel vart grunngjeve med ei generell vurdering av helsetilstanden i aldersgruppa opp til 75 år. Vurderinga vart gjort i samråd med helsestyresmaktene. Før det vart aldersgrensa for køyresetel sist vurdert i 1979.
Det er heilt avgjerande at arbeidstakarar som har ansvaret for å transportere personar er fysisk og psykisk skikka til å ivareta dette ansvaret på ein god og trygg måte. Samstundes har Vegdirektoratet og Helsedirektoratet nyleg vurdert og tilrådd ei heving av aldersgrensa for obligatorisk helseattest for førarkort i lette køyretøyklasser frå 75 til 80 år.
Eg har difor bede Vegdirektoratet vurdere om den generelle aldersgrensa for køyresetel bør aukast. Neste steg blir at Vegdirektoratet og helsestyresmaktene saman utgreier problemstillingane i saka nærare.