Øystein Langholm Hansen (A): Mener statsråden at Telenor oppfyller sin leveringsplikt, slik både de og statsråden hevder med jevne mellomrom?
Begrunnelse
Undertegnede har mottatt flere henvendelser de siste månedene om innbyggere i Norge, som har mistet, eller stått i fare for å miste telefonforbindelsen gjennom kobbernettet, uten at det finnes alternativer. Telenor har i leserbrev i mange av landets aviser erkjent at de har en leveringsplikt, og har sagt at "ingen skal miste summetonen før det finnes alternativ" til kobbernettet.
I dag, 21.april 2021, fikk jeg en mail fra Robert Murphree, som bor i Skiptvedt i Askim, han ble koblet av kobbernettet i mars i år. Det er ikke alternativ forbindelse via mobildekning eller mobilt bredbånd på hans adresse. Han har hatt kontakt med både Telenor og deres underleverandør, uten at hverken kobberledningen eller alternativer til den er funnet. Han er altså uten telefonforbindelse med omverdenen.