Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:411 (2022-2023)
Innlevert: 15.11.2022
Sendt: 16.11.2022
Besvart: 23.11.2022 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren forklare kvifor Statens vegvesen i årtier etter årtier ikkje har planlagt, prosjektert ferdig heile E-136 Ålesund til Bjorli, og korleis det då er mogeleg at Statens vegvesen så langt i år har nytta heile 78 million kr til planlegging av Møreaksen som verken er prioritert eller har noko som helst realisme for realisering?

Begrunnelse

Stat i staten blir Statens vegvesen enkelte ganger omtalt som, dette med bakgrunn i at bruken av ressursane ikkje står i stil med vedtekne prioriteringar.
i Møre og Romsdal har E-136 Romsdalen vore prioritert på topp i NTP dei siste 20 åra. Gong etter gong har fylkestinget samla med absolutt alle politiske parti stilt seg bak E-136 Romsdalen, og bedyra viktigheita av eksportvegen for Møre og Romsdal.
Status før Nye Veier as tok over ansvaret for E-136, var at det omtrent ikkje var planlagt den som burde vore planlagt og prosjektert for kanskje 10 år eller meir sidan.
Kun krabbefelt opp Brustugelia var planlagt. Planlagt mot lokale næringslivet og brukarane si vilje som fortsatt eit ubrukeleg krabbefelt i dagen.
Utan om dette er kun ei mindre rassikring gjennomført, og dei store utbetringane ved Skiri bru, Flatmark-Monge-Martsein, Veblungsnes, Innfjorden, Måndalen, Hjelviktunellen og strekninga Vestnes til Ålesund er ikkje gjennomført.
Ja, sjølvsagt veit vi at Vågetunellen og Tresfjordbrua er bygd for lenge sidan, men sjølve prosjekta i Romsdalen og E-136 i sin heileheit har glimra med sitt fråvær.
Så kan ein sikkert skulde på både den eine og den andre regjering, men fakta er at inga regjering løyver midlar til prosjekt som ikkje er ferdig planlagde og prosjektert, klare til anbodsutlysing.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Stortinget har lagt til grunn at ansvaret for utbygging av E136 Dombås-Vestnes skal liggje til Nye Veier AS, jf. Innst. 653 S (2020-2021) og Meld. St. 20 (2020-2021). Selskapet kan velje å leggje vedtekne planar til grunn for sitt arbeid eller utarbeide eigne planar saman med kommunane. Selskapet gjer sjølv vurdering av utbyggingsrekkjefølgje på dei strekningane dei er tildelte, mellom anna ut frå samfunnsøkonomiske analysar.
Før Nye Veier AS tok over ansvaret for strekninga, har Statens vegvesen hatt ansvar for planlegging og utbygging. Vegvesenet har fått vedteke reguleringsplan for E136 Stuguflåten-Raudstøl (Brustulia) i 2018. Utkast til reguleringsplan for E136 Flatmark-Marstein vart oversendt til kommunen i juni 2021. Kommunen har valt å utsette handsaming til Nye Veier AS har gjort eigne vurderingar. Statens vegvesen har også starta arbeid med reguleringsplan for E136 Veblungsnes. Materiale frå planlegginga er overført frå Statens vegvesen til Nye Veier AS.
Statens vegvesen sitt planleggingsarbeid vart avslutta i 2021 og planlegginga er frå 2022 gjort og finansiert av Nye Veier AS. Statens vegvesen har i 2022 brukt ressursar til planlegging av E39 Ålesund-Molde med utgangspunkt i at dette prosjektet ligg inne i dagens nasjonale transportplan med oppstart i fyrste seksårsperiode.