Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren vise til at ferjeselskapa kan nekte reisande å bruke lovlege betalingsmidlar slik som pengar og bankkort, og er dette lovleg ombord i ferjer når dette umogeleg kan vere lovleg i til dømes kollektivtjenester og, er det lovleg å ta slike skyhøge gebyr for ferjereisande som ikkje har ferjeavtale?
Begrunnelse
I ein artikkel i SMP går brukarar av ferjer knallhardt ut mot skyhøge gebyrer som blir ilagt for ferjereisande dersom en ikkje har autopass eller brikke.
Utan ferjeavtale er det svindyrt å ta ferjer, i tillegg til fullpris kjem eit gebyr på 70 kr.
Gebyret er i mange tilfeller omlag like dyrt som sjølve ferjebiletten. mannskapet tar som kjent ikkje imot betaling ombord.
For kvar strekning ein tek får ein altså 70 kr i gebyr pr strekning.
Tur/retur på samme ferja blir slått ihop som eit tillegg på 70 kr, men fleire ferjesamband på ein dag fører til fleire gebyr.
Det er ulike ordningar oppretta ikring betaling, men alle ordningane forutsetter at ein har internett og brukar data.
I artikkelen kjem det fram at fleire har ikkje internett, og fleire har ikkje røyvd eit tastatur og kjem heller ikkje til å gjere dette.
Pengar er eit lovleg betalingsmiddel, bankkort det samme. At ferjeselskapa har oppretta ei ordning der det i realiteten ikkje er anledning til å kunne betale med lovlege betalingsmiddlar kan rett og slett ikkje vere lov. Enda verre blir det når skyhøge gebyr blir ilagt, der gebyra kan vere høgare enn sjølve ferjebiletten.
I dei fleste ferjer er der terminalar i kafear og liknande, der det ikkje ville vere noko problem for dei som ynskjer dette å betale for ferjeturen der. dette ville også kunne gjelde ein del turistar.
Skyttel som håndterar utsendinga av desse fakturaene begrunner dette med meirkostnadar for å hente eigaropplysningar, sende faktura, ta imot betaling, systemkostnadar, bemanningskostnadar, håndtering av returpost. Dette er sitat frå artikkelen og frå Skyttel sjølv.
Her legger altså Skyttel inn berekningar på kostnadar som slett ikkje kan holde vatn. Å rekne inn bemanningskostnadar kan til dømes umulig vere lov og eg viser der til finansavtalelova.
Slik ferjedrifta er lagt opp pr i dag, blir altså lovlege betalingsmidlar i Norge nekta å kunne brukast.