Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:450 (2023-2024)
Innlevert: 15.11.2023
Sendt: 16.11.2023
Besvart: 21.11.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren bekrefte om regjeringa kjem med planleggingsmidlar til RV 15 med arm til Geiranger i samband med statsbudsjettet for 2024?

Begrunnelse

Denne veka hadde Mørebenken besøk av representantar frå regionen som ynskjer planlegging av RV 15 Strynefjellet med arm til Geiranger.
Det vart lagt fram grundig informasjon frå dei frammøtte ang behovet for planleggingsmidlar til dette prosjektet, der det også vart vist til komitémerknad i samband med siste NTP behandling, med støtte for dette prosjektet også frå AP og Sp.

I merknaden stod følgjande:

"Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet viser til Arbeiderpartiets NTP-opplegg, der det settes av mer penger til videre planlegging og oppstart av viktige veg prosjekter i første planperiode (2022-2027) og med fullføring i andre planperiode (2028-2033, og at rv.15 Strynefjellet er ett av disse prosjektene
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Fremskrittspartiet, Senterpartiet, og Sosialistisk venstreparti, viser til Nasjonal transportplan, som omtaler rv.15 Otta-Måløy som en av flere særlige ulykkesutsatte strekninger, med flere drepte og hardt skadde.
Strekningen er en viktig øst-vest-korridor for persontransport og næringstransport av blant anna fisk og møbler. Totalt utgjør dette årlig en verdiskaping på over 70 mrd. kroner.
Strekningen er prosjektert med forslag til ny løsning for tunnel mellom Skjåk og Stryn (Strynefjellet). Flertallet vil påpeke at rv.15 spesielt fra Vågå og vestover, ikke er dimensjonert for dagens trafikk og for dagens kjøretøy. Kurvatur, bæreevne og bredde er ikke oppdatert på det meste av strekningen.
Dette går ut over fremkommelighet, trafikksikkerhet, og beredskap. de tre tunnelene fra Strynefjellet til retning Stryn er utrangerte. Det mangler høyde og bredde og utgjør en sikkerhetsrisiko blant annet ved eventuelle ulykker og brann. Det er heller ikke sjelden at det skjer steinras inn i tunnellen."

Med andre ord har både AP og SP slutta seg til å prioritere dette samferdselsprosjektet, og lovnadar må følgjast opp.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Regjeringa prioriterer rasjonell framdrift i dei prosjekta som allereie er satt i gang. Det vil i de nærmaste årene være mindre rom for å starte opp store investeringsprosjekt på riksveg enn det som følger av Nasjonal transportplan 2022–2033, og det vil ta lengre tid å gjennomføre dei prioriterte prosjekta. Planen la opp til ein betydeleg vekst i samferdselsinvesteringane i planperioden. Regjeringa vil i styringa av samferdselssektoren de nærmaste årene ta utgangspunkt i at det vil være mindre rom for vekst i løyvingane.
Rv. 15 Strynefjellet er i Statens vegvesens porteføljeprioritering ikkje vurdert som moden for oppstart. Planlegging etter plan- og bygningsloven er ikkje starta opp.
Regjeringa vil våren 2024 leggje frem ein ny Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2025–2036. Denne vil vise regjeringas overordna prioriteringar for sektoren og mellom anna leggje rammene for utbyggingsaktiviteten i Statens vegvesen. Ev. oppstart av rv. 15 Strynefjellet vurderast i forbindelse med det pågåande NTP-arbeidet.