Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren greie ut om det vil vere ein god ide å kunne få på plass digitale, mobile vegskilt, som beskrevet i begrunnelsen under, når kan dette kome på plass og kvifor dette ikkje er kome på plass langs norske veier i dagens teknologiske tidsalder for lenge sidan?
Begrunnelse
Svært ofte når eg er på vegane opplevere eg omfattande problemsituasjonar ikring skilting, mangel å skilting, mangel på fjerning av skilting og heilt uforståeleg skiltbruk ikring ulike vegarbeid både på fylkes, riks, samt motorvegane inn mot dei større byane.
På til dømes E-6 mot Oslo er det direkte trafikkfarlig når det brått står til dømes 50 skilt, vogntog på 50-60 tonn må bråstoppe, og ingen veit når fartsgrensene er oppheva.
Det er svært sjelden eller aldri opphevingsskilt, noko samferdselsministeren bekrefta i Stortinget i ordinær spørjetime, at skal alltid brukast.
Dette problemet ser en landet rundt, skilt vert "gløymt" igjen, står samme skiltinga i helgane når der ikkje er vegarbeide, og heilt uforståeleg skilting generelt.
Skilt blir også satt ifra seg i vegkanten og snudd, medan brøytebilar kjem bort i skiltene eller av andre årsaker slik at brått står ei enslig 50 skilt og skinner, aldeles uforståeleg.
På større nyare veier er det digitale skilt, som kan endrast slik ein ynskjer, til også å kunne gje meldingar til trafikkantane. Dette er bra, og burde i vår teknologiske tidsalder faktisk kunne føre til at fleire slike digitale skilt blir permanent sett opp.
Det som derimot manglar totalt, er flyttbare, mobile digitale skilt.
Slike skilt kan i dagens teknologijungel ikkje måtte koste så mykje, en trenger lystavle, batteri og en sender/mobil.
Operatørane på veganlegg vil med lett heit kunne styre disse skilta der skilta kan stå ute i anleggsområdet i heile anleggstida, men der ein kan slå disse på om morgonen og av etter endt arbeidsdag.
Skilta kan endrast med fartsgrense etter kvart som det blir behov for dette og fleksibiliteten er stor.
Slike digitale mobile skilt kan anten leies av selskap som kan spesialisere seg på dette eller at statens vegvesen har disse og leier disse ut til operatørane på anlegg. Det kan også vere slik at selskap kan kunne kjøpe disse sjølve.
Dette må vere svært så enkelt å kunne få til i praksis, og det er også ett problem i dag med gamle slitte skilt, som ikkje blir skifta ut og er direkte vanskelige å sjå.