Skriftlig spørsmål fra Bjørn-Kristian Svendsrud (FrP) til arbeids- og inkluderingsministeren

Dokument nr. 15:62 (2025-2026)
Innlevert: 08.10.2025
Sendt: 13.10.2025
Besvart: 21.10.2025 av arbeids- og inkluderingsminister Kjersti Stenseng

Bjørn-Kristian Svendsrud (FrP)

Spørsmål

Bjørn-Kristian Svendsrud (FrP): Vil statsråden sørge for at Stortingets enstemmige vedtak 930 Dokument 21 (2020–2021), Innst. 408 S (2020–2021), om å opprette et eget selvstendig Nav-ombud, følges opp i tråd med Stortingets intensjon?

Begrunnelse

18. mai 2021 vedtok Stortinget enstemmig, i tråd med Innst. 408 S (2020–2021), å be regjeringen «snarest mulig opprette et eget, selvstendig Nav-ombud [...]». Stortingets vedtak uttrykte klart at formålet var å etablere et særskilt og uavhengig ombud for Navs brukere.
Kontroll- og konstitusjonskomiteen viste i sine merknader til at «En overordnet målsetting med opprettelsen av Nav-ombudet er å styrke rettssikkerheten for Navs brukere, uten at det medfører økt byråkratisering som oppleves som en flaskehals.»
I Meld. St. 4 (2024–2025) skriver regjeringen at rettssikkerheten til Navs brukere «blir best vareteken gjennom dei etablerte kanalane og ordningane» som blant annet Sivilombudet, og at «Med dette ser departementet oppfølginga av oppmodingsvedtaket som avslutta».
Undertegnede, i likhet med en enstemmig Kontroll- og konstitusjonskomite i 2021, mener Navs brukere ville fått styrket rettssikkerhet med et eget ombud, og mener regjeringens oppfølging ikke samsvarer med Stortingets intensjon.

Kjersti Stenseng (A)

Svar

Kjersti Stenseng: I Prop. 1 S (2024-2025) fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet i forbindelse med oppfølging av Vedtak 930, 18. mai 2021, konkluderte departementet slik:

«Spørsmålet om innføring av eit NAV-ombod for arbeids- og velferdsforvaltninga bør sjåast i ein brei ressursmessig, forvaltningsmessig og rettstryggingsmessig samanheng. I oppfølginga av NOU 2023: 11 Raskt og riktig er det igangsett eit breitt utviklingsarbeid for å betre kvaliteten i saksbehandlinga. Strategien til Regjeringa er å styrke rettstryggleiken til brukarane gjennom den foreslåtte budsjettmessige styrkinga av Arbeids- og velferdsetaten og utviklingsarbeidet som er sett i gang etter Raskt og riktig. Rettstryggleiken til brukarane blir best vareteken gjennom dei etablerte kanalane og ordningane, som rettleiing frå tilsette i arbeids- og velferdsforvaltninga, NAV Serviceklager, klage- og ankebehandlinga i Arbeids- og velferdsetaten og Trygderetten, Helsetilsynets tilsynsmyndigheit for dei sosiale tenestene i arbeids- og velferdsforvaltninga og Sivilombodet si rolle som ombod på velferdsområdet.
Sjå nærmare omtale av NOU-en i del II, programkategori 09.10 Administrasjon av arbeids- og velferdspolitikken.

Med dette ser departementet oppfølginga av oppmodingsvedtaket som avslutta.»
Jeg viser videre til Innst. 15 S (2024-2025), Meld. St. 4 (2024-2025) og Innst. 216 (2024-2025) der flertallet slutter seg til at anmodningsvedtaket fra 2021 ikke følges opp videre.