Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Dokument nr. 15:2992 (2025-2026)
Innlevert: 05.06.2026
Sendt: 05.06.2026
Besvart: 17.06.2026 av arbeids- og inkluderingsminister Kjersti Stenseng

Ingrid Fiskaa (SV): Kan statsråden gi eit oppdatert anslag over kor mange søknader regjeringa forventar at blir fremma og innvilga under kompensasjonsordninga for kjemikalieskadde oljepionerar, og kva den samla budsjettkostnaden av ordninga då blir i 2026?
Kompensasjonsordninga for kjemikalieskadde oljepionerar tredde i kraft frå 1. januar 2026. 1. juni 2026 hadde det kome inn 151 søknader. 101 søknader er behandla, og av desse er 31 innvilga og 70 avslått. Totalt var det på same tidspunkt utbetalt i underkant av 27 millionar kroner til oljepionerane og deira etterlatne.
I statsbudsjettet for 2026 føreslo regjeringa å løyva 434 millionar kroner til ordninga. Regjeringa la då til grunn at ca. 650 personar fyller kriteria for å få kompensasjon. Ein antok også at størstedelen av utbetalingane vil skje i 2026.
Summen 434 millionar kroner framstår urealistisk med tanke på kor mange som faktisk vil søka og oppfylla kriteria for den gjeldande ordninga. Av dei 30% som har fått innvilga søknaden er det også utbetalt lågare beløp enn 8 G, då dei blir trekt for tidlegare utbetalt erstatning.
Det er derfor grunn til å tru at både talet på søknader og utbetalt beløp kan bli vesentleg lågare enn det departementet har lagt til grunn i berekningane sine.
Samtidig er det stor politisk og fagleg kritikk av kriteria i ordninga, som hindrar fleire av dei kjemikalieskadde oljepionerane i å koma inn i ordninga. Kompensasjonsnivået på 8 G er også vesentleg lågare enn i samanliknbare ordningar og under nivået for erstatning etter dei alminnelege reglane for yrkesskade.

Kjersti Stenseng: Regjeringens forslag til kompensasjonsordningen for kjemikalieskadde oljepionerer, som ble vedtatt av Stortinget 16. desember 2025, er i hovedsak i tråd med anbefalingene og beregningene fra oljepionerkommisjonens rapport NOU 2022: 19. Her ble det anslått at om lag 650 personer ville kunne oppfylle kriteriene for å motta kompensasjon. Videre ble det anslått at omlag 85 % av kompensasjonsutbetalingene ville kunne komme i 2026. Anslaget er estimert til 434 millioner kroner etter fradrag for tidligere utbetalinger. Dette er det som er bevilget for 2026.
Kommisjonsrapporten presiserte at det er stor grad av usikkerhet både når det gjelder anslaget på antall personer som oppfyller vilkårene, og fradrag pga. tidligere utbetalte arbeidsgiverfinansierte erstatninger. I tillegg er det usikkerhet knyttet til når søknadene kommer inn. Det er derfor for tidlig å estimere samlet utbetalt beløp for 2026.
Min oppfordring er at oljepionerer eller etterlatte som mener at de oppfyller kriteriene for kompensasjon så raskt som mulig sender inn søknad via søknadsportalen, og at de tar kontakt med Oljepionernemnda slik at de får så god hjelp som mulig til søknadsprosessen.