Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2002 (2022-2023)
Innlevert: 20.04.2023
Sendt: 20.04.2023
Besvart: 27.04.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren dokumentere og forklare korleis Statens vegvesen har tenkt å spare inn 1 time mellom Ålesund og Molde ved utbygging av Møreaksen?

Begrunnelse

Den 17 april vart E-136 konferansen arrangert i Åndalsnes, med god deltagelse. Her deltok også Transportkomiteen då komiteen var på komitereise i fylket denne dagen.
I eit innlegg frå strategisjefen i Statens vegvesen region midt, utalte han følgjande:

"Ved ferdig utbygd E-39 Ålesund- Molde (Møreaksen) ville ein frå 2 timars reisetid i dag frå Ålesund til Molde, redusere denne reisetida med 1 time."

Dette var heilt nye opplysningar for dei aller fleste i konferansen, og sansynligvis også for resten av befolkninga og næringslivet i fylket.
2 timar mellom Ålesund og Molde er sjølvsagt ikkje tilfelle eller nokon som helst realitet, ei heller at nokon som helst utbygging kan halvere reisetida mellom desse to byane.
Når fagetaten Statens vegvesen møter opp på ein konferanse ang E-136, og velger å dra igang likevel ein debatt om Møreaksen, er det alltid ein fordel at ein brukar faktabasert informasjon som ikkje berre skapar enda meir forakt og frustrasjon mot prosjektet Møreaksen som eit stort fleirtal av folket i fylket IKKJE vil ha. Pr. i dag tar ferja 30 minutt over fjorden og med 20 minuttars avgang er det lite ventetid. Dei fleste veit når ferjene går og har inga ventetid, samt at ferjene lenger sør og nord korensponderar slik at ventetida vert såleis minimal. Ein ny veg via Møreaksen vil for alt av tungtransport bruke lenger tid enn dagens ferjer, som vil medføre med kun tofeltstunellar utan om sjølve fjordkryssinga, garantert kø bak vogntog og lav fart.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Reisetida med bil frå Ålesund sentrum til Molde sentrum via E39 kjem av køyretid, ventetid på ferje og overfartstid med ferje. På ein vanleg dag bereknar Google Maps den samla reisetida mellom byane til 1 time og 51 minutt, det vil si nesten 2 timar. I konseptvalutgreiinga for E39 Ålesund-Bergsøya vart det lagt til grunn at reisetida mellom byane då var på 1 time og 55 minutt. Effektmålet i konseptvalutgreiinga var ein reduksjon i reisetida med 40 minutt eller 35 prosent.
Til Nasjonal transportplan 2018-2029 var E39 Ålesund-Molde planlagt med 4-felts veg på heile strekninga. Ei slik løysing var berekna å gi ein reduksjon i reisetida på 56 minutt, tilsvarande 50 prosent samanlikna med dagens reisetid.
E39 Ålesund-Molde blir no planlagt med ein kombinasjon av ⅔-felts veg og 4-felts veg. Dette er i tråd med kravet til kostnadsreduksjon som vart vedteken saman med prioritering av prosjektet i Nasjonal transportplan 2018-2029. Med ei slik løysing vil reisetida kunne bli redusert med 48 minutt, tilsvarande 43 prosent samanlikna med dagens reisetid.
Det er på strekninga Ørskogfjellet-Molde at det er mogleg å redusere reisetida mest. Trafikantnytta av ny veg mellom Ålesund og Molde er difor størst på denne delstrekninga.
Så med dagens konsept blir innspart reisetid i underkant av ein time.