Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra John I. Alvheim (FrP) til helseministeren

Om beslutningen om å iverksette _fastlegeordningen_ 1. juni 2001, selv om det i øyeblikket mangler 400-500 allmennleger til ordningen

Datert: 10.10.2000
Besvart: 18.10.2000 av helseminister Tore Tønne

John I. Alvheim (FrP)

Spørsmål

John I. Alvheim (FrP): Regjeringen har bestemt at fastlegeordningen skal tre i kraft 1. juni 2001 selv om det i øyeblikket mangler 4-500 allmennleger som vil delta i ordningen.
Finner statsråden det forsvarlig å iverksette fastlegeordningen i en slik situasjon?

Les hele debatten