Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Bendiks H. Arnesen (A) til sosialministeren

Om dekning av trygdebehov for _nordmenn som har opparbeidet trygderettigheter i Sverige_, men ikke fått syke- og fødselspenger etter å ha flyttet tilbake til Norge

Datert: 05.02.1998
Besvart: 11.02.1998 av sosialminister Magnhild Meltveit Kleppa

Bendiks H. Arnesen (A)

Spørsmål

Bendiks H. Arnesen (A): Det er kjent at flere nordmenn som har bodd og opparbeidet trygderettigheter i Sverige ikke har fått sykepenger og fødselspenger etter at de har flyttet tilbake til Norge.De som er berørt av dette, er kommet i en meget vanskelig økonomisk situasjon fordi heller ikke norske myndigheter har dekket deres trygdebehov.
Hva gjøres fra departementets side for å bringe dette forholdet i orden?

Les hele debatten