Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om opprettelse av _et samlet utviklingsselskap for Bjørvika_, der all statlig og kommunal eiendom i området inngår
Datert: 04.01.2001
Besvart: 10.01.2001 av arbeids- og administrasjonsminister Jørgen Kosmo

Odd Einar Dørum (V): Jeg er kjent med at det samlede ansvaret for statlige eiendommer i Bjørvika nå er lagt til Arbeids- og administrasjonsdepartementet. Det har tidligere vært uttrykt at en raskt vil få til et samlet utviklingsselskap for Bjørvika, der all statlig og kommunal eiendom i området inngår.
Hvordan er arbeidet med å starte selskapet lagt opp, og når blir det opprettet?