Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Odd Einar Dørum (V) til arbeids- og administrasjonsministeren

Om opprettelse av _et samlet utviklingsselskap for Bjørvika_, der all statlig og kommunal eiendom i området inngår

Datert: 04.01.2001
Besvart: 10.01.2001 av arbeids- og administrasjonsminister Jørgen Kosmo

Odd Einar Dørum (V)

Spørsmål

Odd Einar Dørum (V): Jeg er kjent med at det samlede ansvaret for statlige eiendommer i Bjørvika nå er lagt til Arbeids- og administrasjonsdepartementet. Det har tidligere vært uttrykt at en raskt vil få til et samlet utviklingsselskap for Bjørvika, der all statlig og kommunal eiendom i området inngår.
Hvordan er arbeidet med å starte selskapet lagt opp, og når blir det opprettet?

Les hele debatten