Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om å benytte minoritetsmiljøer og andre organisasjoner i arbeidet med _etterutdanning av lærere i KRL-faget_
Datert: 21.02.2001
Besvart: 28.02.2001 av kirke-, utdannings- og forskningsminister Trond Giske

Rolf Reikvam (SV): Evalueringen av KRL-faget har påvist at det er behov for omfattende etterutdanning av lærere. Dette er uavhengig av andre organisatoriske og/eller innholdsmessige endringer. Det er viktig at ulike miljøer tar ansvar og får støtte til kurs. For å skape aksept og bedre forståelse for faget er det viktig at minoritetsmiljøer og andre organisasjoner får mulighet for å legge til rette etterutdanningstilbud.
Vil statsråden benytte ulike organisasjoner i arbeidet med etterutdanning i faget?