Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om at fylkeskommunene ikke har hatt nok _behandlingsplasser for rusmiddelmisbrukere_, mens private institusjoner har hatt betydelig ledig kapasitet
Datert: 19.12.2001
Besvart på vegne av: Helseministeren
Besvart: 09.01.2002 av helseminister Dagfinn Høybråten

John I. Alvheim (FrP): Det har lenge vært et problem at fylkeskommunene ikke har hatt nok behandlingsplasser for rusbehandling, mens private behandlingsinstitusjoner har hatt betydelig ledig behandlingskapasitet.
Hva vil statsråden gjøre med dette når nå staten overtar de fylkeskommunale spesialinstitusjonene for rusbehandling?