Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om å vurdere alternativ _transport for pasienter ved Helgelandssykehuset Sandnessjøen_, som til tross for andre anbefalinger fra leger blir fraktet med drosje pga. en avtale med drosjenæringen i fylket
Datert: 27.04.2005
Besvart: 11.05.2005 av helse- og omsorgsminister Ansgar Gabrielsen

Steinar Bastesen (Kp): Pasienter som er inne til faste undersøkelser, prøver og dialyser ved Helgelandssykehuset Sandnessjøen blir fraktet med drosje, til tross for andre anbefalinger fra leger og til tross for lang, trøttende og tidskrevende transport i et langstrakt fylke som Nordland. Dette pga. en avtale med drosjenæringen i fylket.
Vil statsråden ut fra pasientenes ve og vel vurdere alternativ transport når prisen for oppdraget er den samme, eller har drosjenæringen monopol på denne transporten?