Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Ketil Solvik-Olsen (FrP) til olje- og energiministeren

Om Regjeringen vil sikre tilstrekkelig kapital til å igangsette bygging av _gassrør til Grenland_

Datert: 17.11.2005
Besvart: 23.11.2005 av olje- og energiminister Odd Roger Enoksen

Ketil Solvik-Olsen (FrP)

Spørsmål

Ketil Solvik-Olsen (FrP): Gassco leder et arbeid med å avdekke muligheten for et gassrør til Grenland, Østfold og muligens Sverige. Da statsråden fikk presentert dette arbeidet på Gasscos konferanse nylig, uttalte han at "det er kjempespennende. Det her håper jeg det blir noe av". Generaldirektør i Hydro, Eivind Reiten, sa til NRK "det er alltid hyggelig at myndighetene er positive. Men det betyr først noe virkelig nytt hvis det følger penger med".
Vil Regjeringen sikre tilstrekkelig kapital til å igangsette bygging av gassrør til Grenland?

Les hele debatten