Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Borghild Tenden (V) til samferdselsministeren

Om frykt for økt trafikk og forurensning om _Posten etablerer ny hovedterminal på Robsrud i Lørenskog_, og hvordan dette harmonerer med Stortingets mål om å overføre gods fra vei til bane

Datert: 05.01.2006
Besvart: 11.01.2006 av samferdselsminister Liv Signe Navarsete

Borghild Tenden (V)

Spørsmål

Borghild Tenden (V): Posten ønsker å samlokalisere sine funksjoner i en ny hovedterminal for Østlandet. Posten ønsker selv å etablere terminalen på Robsrud i Lørenskog, men lokalmiljøet frykter den økte mengden trafikk, støy og forurensning som dette vil medføre. Stortinget har som mål, blant annet gjennom Nasjonal transportplan, å overføre gods fra vei til bane.
Hvordan harmonerer dette målet med Postens lokalisering på Robsrud?

Les hele debatten