Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Torbjørn Andersen (FrP) til samferdselsministeren

Om hva som kan gjøres for at _E18 i Agder_ blir bygget ut som firefeltsveg når nye strekninger skal utbedres

Datert: 04.10.2006
Besvart: 11.10.2006 av samferdselsminister Liv Signe Navarsete

Torbjørn Andersen (FrP)

Spørsmål

Torbjørn Andersen (FrP): E18 mellom Harebakken og Rannekleiv i Arendal er planlagt utbygget til en to- og trefelts motorvei i første omgang, for så senere å utvides til en firefeltsvei når den økte bevilgningen kommer på plass. Hele strekningen mellom Arendal og Grimstad vil dermed kunne bli liggendes som en to- og trefeltsvei, men strekningen mellom Grimstad og Kristiansand nå bygges ut som en sammenhengende firefelts vei.
Hva vil statsråden gjøre for at E18 i Agder blir bygget ut som firefeltsvei når nye strekninger skal utbedres?

Les hele debatten