Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Elisabeth Røbekk Nørve (H) til forsknings- og høyere utdanningsministeren

Om hvorfor _videreutdanning innen kreftsjukepleien ved Høgskolen i Ålesund_ ikke har blitt prioritert i årets budsjett

Datert: 18.11.2008
Besvart på vegne av: Forsknings- og høyere utdanningsministeren
Besvart: 26.11.2008 av finansminister Kristin Halvorsen

Elisabeth Røbekk Nørve (H)

Spørsmål

Elisabeth Røbekk Nørve (H): Høgskolen i Ålesund måtte avvikle videreutdanning innen kreftsjukepleie, grunnet manglende statlig støtte. Undertegnede sendte 19. juni spørsmål til statsråd Tora Aasland om saken, som ga følgende svar: Kunnskapsdepartementet har fordelt de midler som er tilgjengelige til høyere utdanning på årets budsjett. Eventuelle endringer må tas opp i forbindelse med behandlingen av statsbudsjettet for 2009.
Hva er grunnen til at statsråden heller ikke i årets budsjett har prioritert kreftsjukepleien ved Høgskolen i Ålesund?

Les hele debatten