Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om at _innbyggere i Helse Nord med MS_ får avslag på søknader om å delta på rehabiliteringsopphold på MS-senteret i Hakadal, og hvorvidt det skal være så store forskjeller mellom regionene
Datert: 15.11.2012
Besvart: 21.11.2012 av helse- og omsorgsminister Jonas Gahr Støre

Bent Høie (H): Innbyggere i Helse Nord med MS får i praksis konsekvent avslag på søknader om å delta på rehabiliteringsopphold på MS-senteret i Hakadal. Det betyr at innbyggere i en hel landsdel er avskåret fra å få en spesialisert rehabilitering sammen med andre som har samme sykdomserfaring.
Mener statsråden at det skal være så store forskjeller mellom regionene?