Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om et nylig avdekket smutthull i _skattelovgivningen overfor rederiselskapene_, som består i at aksjonærene får utbetalt et ikke-beskattet utbytte skattefritt
Datert: 08.05.1998
Besvart: 13.05.1998 av finansminister Gudmund Restad

Øystein Djupedal (SV): Det er nylig avdekket et smutthull i skattelovgivningen overfor rederiselskapene, ved at aksjonærene får utbetalt et ikke-beskattet utbytte skattefritt.
Hva vil finansministeren gjøre for å tette dette smutthullet i beskatningen av rederier og redere?