Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Øystein Djupedal (SV) til finansministeren

Om et nylig avdekket smutthull i _skattelovgivningen overfor rederiselskapene_, som består i at aksjonærene får utbetalt et ikke-beskattet utbytte skattefritt

Datert: 08.05.1998
Besvart: 13.05.1998 av finansminister Gudmund Restad

Øystein Djupedal (SV)

Spørsmål

Øystein Djupedal (SV): Det er nylig avdekket et smutthull i skattelovgivningen overfor rederiselskapene, ved at aksjonærene får utbetalt et ikke-beskattet utbytte skattefritt.
Hva vil finansministeren gjøre for å tette dette smutthullet i beskatningen av rederier og redere?

Les hele debatten