Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Øystein Djupedal (SV) til statsministeren

Om å snu utviklingen i _arbeidsledigheten_, som øker for første gang på flere år

Datert: 07.01.1999
Besvart: 13.01.1999 av statsminister Kjell Magne Bondevik

Øystein Djupedal (SV)

Spørsmål

Øystein Djupedal (SV): Arbeidsdirektoratet regner nå med at om lag 65 000 mennesker kommer til å stå uten jobb i februar, og det er 2 000 flere enn på samme tidspunkt i fjor. For første gang på flere år øker nå ledigheten. Statsministeren uttalte i finansdebatten før jul: "Det er Regjeringens hovedoppgave nr. 1 i den økonomiske politikken ytterligere å redusere ledigheten."
Hvilke tiltak vil statsministeren foreslå for å snu den utviklingen vi nå ser, slik at Regjeringens uttalte hovedoppgave nr. 1 kan oppfylles?

Les hele debatten