Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Harald T. Nesvik (FrP) til kommunalministeren

Om _Sørum kommunes bruk av midler øremerket psykiatrien_ til å "bli kvitt" en kommunalt ansatt

Datert: 12.12.1997
Besvart: 17.12.1997 av kommunalminister Ragnhild Queseth Haarstad

Harald T. Nesvik (FrP)

Spørsmål

Harald T. Nesvik (FrP): I Dagsavisen Arbeiderbladet kan man 12. desember 1997 lese at Sørum kommune har brukt midler som er øremerket psykiatrien til å «bli kvitt» en kommunalt ansatt. Når øremerkede midler til dette viktige formålet blir misbrukt må man stille spørsmål om kommunen er i stand til å ivareta sine oppgaver på en forsvarlig måte.
Hva vil kommunalministeren foreta seg overfor Sørum kommune for å hindre at denne typen misbruk av øremerkede midler gjentar seg?

Les hele debatten