2. Komiteens merknader

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Bendiks H. Arnesen, Grethe Fossli, Aud Gaundal og Rita Tveiten, fra Høyre, Silja Ekeland Bjørkly, Ivar Kristiansen og Michael Momyr, fra Fremskrittspartiet, Øystein Hedstrøm og Lodve Solholm, fra Sosialistisk Venstreparti, Åsa Elvik og Inge Ryan, fra Kristelig Folkeparti, Rigmor Andersen Eide og Olaf Gjedrem, og fra Senterpartiet, Odd Roger Enoksen, viser til at Stortinget ved budsjettet for 2002 ble orientert om at departementet ville komme med en samlet vurdering av gebyrpolitikken.

Komiteen er enig med departementet i at alternative gebyrhjemler blir tatt inn i de lovene som regulerer tjenestene i de ulike registrene som Brønnøysund utfører, dvs. foretaksregisterlova og tinglysingslova, og at dagens hjemler i rettsgebyrlova blir opphevet.

Komiteen er enig med departementet i at en deretter fastsetter en felles gebyrforskrift for alle registrene i Brønnøysund, hjemlet i flere lover. Komiteen er enig i at en slik forskrift vil gi et ryddig system som også er lettere å håndtere av brukerne.

Komiteen viser for øvrig til brev fra departementet av 14. mai, 26. mai og 28. mai 2003 (vedlagt).

Komiteens flertall, medlemmene fra Høyre, Fremskrittspartiet og Kristelig Folkeparti, slutter seg til de endringene som er foreslått i kunngjøringsreglene. Ved å ta i bruk elektronisk kunngjøring kombinert med kunngjøringer i lokalaviser vil brukerne få et minst like godt tilbud som i dag samtidig som gebyrene i Foretaksregisteret kan reduseres.

Flertallet viser til at endringene vil kunne få konsekvenser for Norsk lysingsblad ved at en vesentlig del av inntektsgrunnlaget dermed faller bort. Flertallet fremmer derfor følgende tilleggsforslag:

"Stortinget ber Regjeringen i forbindelse med statsbudsjettet for 2004 komme tilbake med en nærmere beskrivelse av de praktiske og økonomiske konsekvensene for Norsk lysingsblad ved overgangen til elektronisk kunngjøring."

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet viser til de endringene som er foreslått i kunngjøringsreglene. Disse medlemmer viser til at det er usikkerhet om konsekvensen av å nedlegge papirdelen av Norsk lysingsblad. Blant annet gjelder det Databasen for offentlige anskaffelser i Norge - DOFFIN, da finansieringen er knyttet opp til dagens ordning.

Disse medlemmer er imot at papirdelen nedlegges uten at praktiske og økonomiske konsekvenser er avklart.

Disse medlemmer ber derfor departementet ta en ny gjennomgang av denne problemstillingen og på en egnet måte komme tilbake til Stortinget. Disse medlemmer ber om at dette skjer i dialog med dagens anbudsinnehaver.

Disse medlemmer fremmer følgende forslag:

"Stortinget ber Regjeringen ta en ny gjennomgang av de praktiske og økonomiske konsekvensene av å nedlegge papirdelen av Norsk lysingsblad, og på egnet måte komme tilbake til Stortinget."

Komiteen foreslår videre i samråd med departementet følgende tillegg i lovteksten:

"XVII

I lov om bustadsbyggjelag (bustadsbyggjelagslova) - jf. Besl. O. nr. 84 (2002-2003) - skal det gjerast desse endringane:

§ 9-9 andre ledd skal lyde:

(2) Kunngjeringa skal setjast inn i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon og to gonger med minst ei vekes mellomrom i ei avis som er vanleg lesen på forretningsstaden for laget. Kunngjeringa i avisa kan takast inn i kortform med tilvising til den elektroniske kunngjeringa.

§ 9-13 fjerde ledd skal lyde:

Er vedtaket om samanslåinga meldt til Føretaksregisteret etter § 9-11, skal retten utan opphald melde dommen til Føretaksregisteret, som skal kunngjere dommen på lagets kostnad i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon og i ei avis som er vanleg lesen på forretningsstaden for laget. Kunngjeringa i avisa kan takast inn i kortform med tilvising til den elektroniske kunngjeringa.

§ 10-4 andre ledd skal lyde:

(2) Kunngjeringa skal setjast inn i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon og to gonger med minst ei vekes mellomrom i ei avis som er vanleg lesen på forretningsstaden for laget. Kunngjeringa i avisa kan takast inn i kortform med tilvising til den elektroniske kunngjeringa.

§ 10-15 andre ledd skal lyde:

(2) Har laget ikkje retta tilhøvet når fristen går ut, skal Føretaksregisteret eller Rekneskapsregisteret ta opp igjen varselet ved kunngjering i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon og i kortform i ei avis som er vanleg lesen på forretningsstaden for laget. I kunngjeringa skal det opplysast at vilkåra for oppløysing av laget er oppfylte, og at laget har ein frist på fire veker frå kunngjeringa i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon til å rette tilhøvet. Følgjene av at fristen ikkje blir halden, skal også opplysast.

XVIII

I lov om burettslag (burettslagslova) - jf. Besl. O. nr. 85 (2002-2003) - skal det gjerast desse endringane:

§ 10-3 tredje ledd skal lyde:

(3) Kunngjeringa skal setjast inn i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon og to gonger med minst ei vekes mellomrom i ei avis som er vanleg lesen på forretningsstaden for laget. Kunngjeringa i avisa kan takast inn i kortform med tilvising til den elektroniske kunngjeringa.

§ 11-4 andre ledd skal lyde:

(2) Kunngjeringa skal setjast inn i Brønnøysundregistra sin elektroniske kunngjeringspublikasjon og to gonger med minst ei vekes mellomrom i ei avis som er vanleg lesen på forretningsstaden for laget. Kunngjeringa i avisa kan takast inn i kortform med tilvising til den elektroniske kunngjeringa."