Finansdepartementet legg i proposisjonen fram forslag til:
lov om endringar i lov 19. juni
1964 nr. 14 om avgift på arv og visse gaver
lov om endringar i lov 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift
lov om endring i lov 16. januar 1970 nr. 1 om folkeregistrering
lov om endringar i lov 6. juni 1975 nr. 29 om eigedomsskatt
til kommunane
lov om endring i lov 12. desember 1975 nr. 59 om
dokumentavgift
lov om endringar i lov 13. juni 1980 nr. 24 om ligningsforvaltning
(ligningsloven)
lov om endringar i lov 28. februar 1997 nr. 19
om folketrygd (folketrygdloven)
lov om endringar i lov 26. mars 1999 nr. 14 om skatt
av formue og inntekt (skatteloven)
lov om endring i lov 24. mars 2000 nr. 16 om foretakspensjon
lov om endringar i lov 24. november 2000 nr. 81 om
innskuddspensjon i arbeidsforhold (innskuddspensjonsloven)
lov om endring i lov 10. juni 2005 nr. 44 om forsikringsselskaper,
pensjonsforetak og deres virksomhet mv. (forsikringsloven)
I proposisjonen inngår:
Forslag om pensjonssparing for sjølvstendig
næringsdrivande mv.
Forslag om lik handsaming av utbytte og gevinst i skjermingsmetoden
for deltakarlikna selskap
Forslag om at ytingar etter lov om supplerande stønad
til personar med kort butid i Noreg behandlast som pensjonsinntekter
i høve til skattereglane
Forslag om endring i regelen om særfrådrag
og skatteavgrensing for mottakarar av attførings- og rehabiliteseringspengar
kombinert med uførepensjon
Forslag om at behovsprøvd barnetillegg til mottakarar
av tidsavgrensa uførestønad påleggjast trygdeavgift
med låg sats
Forslag om avgrensa skattefritak for fri kost for sokkelarbeidarar
Forslag om skattefritak for hyretillegg for sjøfolk mv.
Forslag om auking av reindriftsfrådraget
Forslag om skattefritak for Verdipapirforetakenes sikringsfond
Forslag om endringar i reglane om likningsstaden for og
innrapportering frå deltakarlikna selskap
Forslag om at offentlege oppgåvegivarar pliktar å nytte
elektronisk meldeform ved levering av oppgåver til folkeregisteret
Forslag om at innløysingssummen kan leggast til grunn
for berekninga av dokumentavgift ved innløysing av festetomter
Forslag om at visse tilleggsytingar skal omfattast av meirverdiavgiftsplikta
for overnattingstenester
Omtale av meirverdiavgiftsføresegnene ved utleige
av lokalar til konferansar og møte
Omtale av føresegnene for meirverdiavgift for utanlandske
turoperatørar mv.
Forslag om endring av meirverdiavgiftsføresegnene
ved formidling av romutleige o.a. i utlandet
Forslag om unntak frå meirverdiavgiftsområdet for
yrkesmessig utleige av hytter, ferieleilegheiter og andre fritidseigedomar
Forslag om unntak frå meirverdiavgiftsplikt ved interne
transaksjonar i frivillige organisasjonar
Forslag om at virkeområdet i eigedomsskattelova utvidast
til å gjelde heile kommunen og ikkje berre område
som er utbygde på byvis
Forslag om oppretting av lovtekst.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Marianne Aasen Agdestein, Rolf Terje Klungland, Torgeir Micaelsen,
Reidar Sandal, leiaren Karl Eirik Schjøtt-Pedersen og Eirin
Kristin Sund, frå Framstegspartiet, Gjermund Hagesæter,
Ulf Leirstein, Jørund Rytman og Christian Tybring-Gjedde,
frå Høgre, Svein Flåtten, Peter Skovholt Gitmark
og Jan Tore Sanner, frå Sosialistisk Venstreparti, Magnar
Lund Bergo og Heikki Holmås, frå Kristeleg Folkeparti,
Hans Olav Syversen, frå Senterpartiet, Per Olaf Lundteigen,
og frå Venstre, Lars Sponheim, viser til at Regjeringa
sine vurderingar og forslag er nærmare omtala nedanfor
i denne innstillinga og i Ot.prp. nr. 77 (2005-2006) Om lov om endringar
i skatte- og avgiftslovgivinga mm.
Komiteen viser til brev 31. mai 2006
frå finansministeren om retting i Ot.prp. nr. 77 (2005-2006).
Rettingane er tekne omsyn til i tilrådinga frå komiteen.
Komiteen viser elles til at det generelt berre
er samandrag av Regjeringa sine vurderingar og forslag som er referert
nedanfor under dei enkelte punkta. Bakgrunnen for lovforslaget,
gjeldande norsk rett, utanlandsk rett, høyringsnotat, høyringsfråsegner mm.
knytt til dei enkelte vurderingane og forslaga, er gjort nærmare
greie for i nemnde odelstingsproposisjon. Også nærmare
vurderingar knytt til lovforslaga er i nokon grad berre dels gjengjeven,
eventuelt berre vist til.
Komiteen viser elles til sine merknader nedanfor
under dei enkelte punkta og i Budsjett-innst. S. II (2005-2006)
og Innst. S. nr. 205 (2005-2006), som blir avgitt samstundes med
denne innstillinga.
Komiteens medlemmer fra Høyre, Kristelig
Folkeparti og Venstre vil understreke at skatte- og avgiftspolitikken
er et sentralt virkemiddel for å fremme næringslivets
verdiskaping. Resultatene fra den forrige regjeringens politikk
viser dette klart. Skatte- og avgiftslettelser stimulerte da økonomien
slik at vi nå kan registrere en sterk vekst, økt
og historisk høy sysselsetting, fallende arbeidsledighet
og ikke minst økte skatteinntekter for det offentlige.
Dynamikken i skatte- og avgiftslettelsers betydning for økonomien
ble på den måten godt demonstrert.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet ønsker å få til
et langt lavere og enklere skatte- og avgiftssystem enn
vi har i dag. Disse medlemmer mener at en reduksjon
og forenkling av skatte- og avgiftssystemet bedre vil legge til
rette for økt verdiskapning og trygge arbeidsplasser i
Norge, noe som igjen vil være det beste grunnlaget for å sikre
en god velferd. Disse medlemmer viser også til
at Norge både har et svært høyt skattenivå og
et svært høyt avgiftsnivå. Dette gjør
at den totale skatte- og avgiftsbelastning i Norge er blant de høyeste
i verden.
Disse medlemmer vil påpeke at skattetrykket
ikke kan beregnes ved ensidig å fokusere på skatt på lønn.
Avgifter tar også en stor del av den enkeltes opptjente
inntekt. Den reelle skatten er den skatt og avgift man må betale
når man skal kjøpe forskjellige varer som for
eksempel bensin og strøm.
Når man fyller én liter bensin til 10 kroner,
må man først ha tjent 18 kroner. 44,8 pst. forsvinner
i marginalskatt på lønnen. Av de 10 kronene som
betales for bensinen utgjør bensinavgift og moms til sammen
5 kroner. Det betyr at den reelle marginalskatt på bensinforbruk
er hele 72,2 pst.
Med inntekt over toppskattgrensen, kan den virkelige skatteprosenten
ved kjøp av varer som bensin og alkohol bli mellom 70 og
90 pst. Marginalskatten, dvs. skatten på den siste kronen
man tjener, er 44,8 pst. for alle som tjener mellom 394 000
og 750 000 kroner i 2006. Med dette som utgangspunkt blir
eksempelvis de reelle skattesatsene for sigaretter 87,1 pst., øl
80,8 pst., vin 72,9 pst., strøm 64,9 pst., sjokolade 62,9
pst., brus 57,7 pst. og matvarer 51,1 pst.
Disse medlemmer viser videre til at Skattebetalerforeningen
i Norge har regnet ut at en gjennomsnittlig skattyter, for inneværende år,
må jobbe til 22. juli for å få nok
til å betale årets skatter og avgifter. Dette
betyr at en skattyter i Norge i snitt arbeider mer for staten enn
for seg selv og sin familie. Disse medlemmer mener
at et slikt høyt skatte- og avgiftstrykk som vi har i Norge
i dag er helt uakseptabelt. Disse medlemmer mener
det må være et minimum at en gjennomsnittlig skattyter
må få lov til å beholde mer enn halvparten
av det han selv tjener, og disse medlemmer vil fremover
arbeide for en slik skatte- og avgiftsutvikling.
Komiteens medlemmer fra Høyre og Venstre ser
med stor uro på den utvikling som nå skjer under
den rød-grønne Regjeringen på skatte-
og avgiftssiden. Etter at sentrum-Høyre-regjeringen gjennomførte
skattereduksjoner med 24 mrd. kroner og hadde en forpliktende plan
om blant annet å styre mot en avvikling av den særnorske
formuesskatten, så har den nye Regjeringen derimot forpliktende
erklæringer om å øke det norske skattenivået.
Et skattenivå som fra før ikke er spesielt lavt
i forhold til de land norsk næringsliv konkurrerer med.
Komiteens medlemmer fra Høyre vil gå imot
alle forslag fra Regjeringen som vil legge nye belastninger på norske
bedrifter og norske skattebetalere. I denne proposisjonen går disse
medlemmer derfor imot Regjeringens forslag om økt
beskatning av privat sparing, imot ulik behandling av aksjeselskaper
og deltagerlignede selskaper når det gjelder overgangsregler
i forhold til fritaksmetoden i skattereformen. Disse medlemmer synes
heller ikke at uførepensjonister er en gruppe skattytere
som bør få økt skatt og går
derfor imot dette forslaget fra Regjeringen. Etter at Høyre
i regjering bidro til å avskaffe fordelsbeskatningen på folks
hus og hytter, vil disse medlemmer sterkt gå imot
Regjeringens forslag om å øke mulighetene for
at norske kommuner kan øke eiendomsskattene.