4. Om kostnadsøkningen for prosjektet « Hovudbanen - forbindelsesspor mellom Hovudbanen og Gardermobanen » - orientering

4.1 Sammendrag

       Prosjektet « Hovedbanen - forbindelsesspor mellom Hovedbanen og Gardermobanen » blei første gang omtalt i St.prp. nr. 1 (1994-1995), s. 159, med eit kostnadsoverslag på 420 mill. 1994-kroner totalt for dei presenterte tiltaka. I proposisjonen er det opplyst at prosjekta ikkje var rekna med i Norsk jernbaneplan 1994-97, men føresetnaden var at prosjekta skulle prioriterast innanfor investeringsplanramma i perioden. I St.prp. nr. 1 (1996-1997) er kostnadsoverslaget sett til 436 mill. 1996-kroner.

       Departementet blei i desember 1996 varsla av Jernbaneverket om at det i oktober 1996 var inngått ei tilleggsavtale mellom NSB Bane og NSB Gardermobanen AS som innebar ein kostnadsauke for NSB Bane på prosjektet med 205 mill. kroner. Som ledd i handsaminga av denne saka har styret i Jernbaneverket fått gjennomført ei juridisk utgreiing av avtaleverket mellom NSB Bane og NSB Gardermobanen AS. Saka er no til handsaming i Samferdselsdepartementet, som vil kome tilbake til saka når ho er nærmare avklara.

4.2 Komiteens merknader

       Komiteen viser til at prosjektet « Hovedbanen - forbindelsesspor mellom Hovedbanen og Gardermobanen » er påført en kostnadsøkning på 205 mill. kroner i forhold til kostnadsoverslag på 420 mill. kroner gitt i St.prp. nr. 1 (1996-1997), og som var basert på overslag gitt i St.prp. nr. 1 (1994-1995).

       Komiteen ha videre merket seg at styret i Jernbaneverket har fått gjennomført en juridisk utredning av avtaleverket mellom NSB Bane og NSB Gardermobanen A/S.

       Komiteen er foruroliget over de meget store overskridelsene ved byggingen av prosjektet som må føres tilbake til uklart avtaleverk og mangelfulle kalkyler. Komiteen har merket seg at Regjeringen vil komme tilbake til Stortinget med saken.