Departementet gjer i proposisjonen framlegg
om å auke løyvinga på kap. 1310, post
70 Godtgjersle for innanlandske flyruter, med 10,4 mill. kroner
som følgje av omlegging av fiskalavgifta og nullsats på moms.
Som følgje av terroraksjonane i USA
11. september 2001 har det blitt sett i verk ekstra tryggingstiltak
ved alle norske lufthamner, og det blir derfor gjort framlegg om å redusere
overskottskravet til Luftfartsverket for 2001 med 10 mill. kroner.
Departementet viser til at utviklinga innanfor
luftfarten i haust gjer at Luftfartsverket sine driftsinntekter for
2001 er svært usikre.
Det blir i proposisjonen orientert om statleg
forsikringsansvar for norske luftfartøy og lufthamner
ved skader på tredjepart, som følgje av krigs-
og terrorhandlingar, jf. St.prp. nr. 103 (2000-2001), jf. Innst.
S. nr. 6 (2001-2002). Stortinget samtykte 26. oktober 2001 i at
Samferdsledepartementet kunne gjere avtaler om statleg forsikringsansvar
for luftfartøy operert av norsklisensierte fly- og helikopterselskap
ved skade på tredjepart som følgje av krigs- og
terrorhandlingar. Premieinntekta, med fråtrekk av administrasjonsvederlaget
til Gjensidige NOR, vil inntektsførast i statsrekneskapen
for 2001 under kap. 5309 Tilfeldige inntekter, post 29 Ymse. Eit
grovanslag over premieinntekter for to månader utgjer om
lag 8-9 mill. kroner. Av dette utgjer administrasjonsvederlaget
15 pst.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Sigrun Eng, Bjørgulv Froyn, Tomas Norvoll og Oddbjørg
Ausdal Starrfelt, frå Høgre, Anne Berit Andersen,
Sverre J. Hoddevik, Hans R. Kjæstad og leiaren Petter Løvik,
frå Framstegspartiet, Thore A. Nistad og Kenneth Svendsen, frå Sosialistisk
Venstreparti, Geir-Ketil Hansen og Heidi Sørensen, frå Kristeleg Folkeparti,
Odd Holten og Jan Sahl og frå Senterpartiet, Jorunn Ringstad,
har merka seg at det har vorte sett i verk ekstra tryggingstiltak
ved alle norske lufthamner etter terroraksjonane mot USA 11. september
2001. Komiteen meiner det har vore nødvendig å setje
inn til dels omfattande tiltak og innser at desse tiltak har ført
til ekstra utgifter for Luftfartsverket. Når i tillegg
utviklinga i luftfarten i haust gjer driftsinntektene for Luftfartsverket
svært usikre, er komiteen samd i at overskotskravet
til Luftfartsverket for 2001 vert redusert med 10 mill. kroner.