Historikk

I St.prp. nr. 80 (2000-2001) - Omdanning av BaneTele til aksjeselskap, foreslo Regjeringen at Jernbaneverkets forretningsenhet BaneTele skulle omdannes til et eget aksjeselskap, BaneTele AS, for på en mer effektiv måte å realisere de potensielle merverdier som lå i Jernbaneverkets føringsvei og fiberkabelnett. Denne var tidligere organisert som en enhet i Jernbaneverket. Bakgrunnen var at Samferdselsdepartementet mente det er riktig at BaneTele får rammebetingelser som er mer på linje med private konkurrerende aktører i telemarkedet, og foreslår derfor å skille ut BaneTele som eget aksjeselskap, 100 pst. eid av staten ved Jernbaneverket.

Spørsmålet om tilknytningsform for virksomheter under Samferdselsdepartementet samt enkelte forhold vedrørende jernbanens teleanlegg, er behandlet ved flere anledninger. Det vises i denne sammenheng til følgende dokumenter:

  • – St.prp. nr. 43 (1993-1994) Om tilknytningsform for samferdselsbedriftene.

  • – St.prp. nr. 53 (1994-1995) Om Telenors rett til utnyttelse av jernbanens fiberkabelnett.

  • – St.prp. nr. 2 (1996-1997) Om endret tilknytningsform for Postverket og NSBs trafikkdel m.m.

  • – St.prp. nr. 1 (1997-1998) kap. 4350 post 4 Leieinntekter og terminering av Telenoravtalen.

  • – St.prp. nr. 1. (2000-2001) Organisasjonsutvikling og effektivisering av Jernbaneverkets forretningsenheter er nærmere omtalt.

  • – St.prp. nr. 1. Tillegg nr. 2 (2002-2003) Om omdanning av Luftfartsverket til aksjeselskap og om Flytoget AS, BaneTele AS og Ryfylkepakken, jf. Budsjett-innst. S. nr. 13. Tillegg nr. 4 (2002-2003) fra samferdselskomiteen.

Det var en enstemmig samferdselskomité, som i Innst. S. nr. 274 (2000-2001) bl.a. uttalte følgende:

"Komiteen er samd i at BaneTele vert skilt ut i eige aksjeselskap, slik at dei potensielle meirverdiane som ligg i Jernbaneverket sin føringsveg og fiberkabelnett kan realiserast på ein meir effektiv måte. På denne måten kan ein finne utviklings- og finansieringsløysingar som ikkje er avhengig av dei årlege løyvingane til jernbane over statsbudsjettet.

Komiteen er samd i at kommersiell televerksemd ikkje går inn som ein naturleg del av Jernbaneverkets kjerneverksemd, og at utskiljing av BaneTele til aksjeselskap kan bidra til at Jernbaneverket kan konsentrere seg om meir sentrale oppgåver. Likeins er komiteen samd i at utskiljing er ryddig i høve til konkurrerande verksemder."

I forbindelse med behandlingen av St.prp. nr. 1. Tillegg nr. 2 (2002-2003) Om omdanning av Luftfartsverket til aksjeselskap og om Flytoget AS, BaneTele AS og Ryfylkepakken, uttaler samferdselskomiteen i Budsjett-innst. S. nr. 13. Tillegg nr. 4 (2002-2003) når det gjelder Programkategori 21.50 BaneTele og refinansiering og privatisering av selskapet bl.a.:

"Komiteen har merka seg at saka er omhandla i St.prp.nr.1 T1.02 (2002-2003), der Regjeringa går inn for å flytte eigarskapet for BaneTele AS frå Jernbaneverket til Næringsdepartementet for så å selje delar av selskapet. Regjeringa går inn for å forlenge statslånet ytterlegare og gjer framlegg om at nedsalet skjer slik at lånet er nedbetalt innan 30. juni 2003.

Komiteen vil foreslå:

  • 1. Uavhengig av eigarskapet til BaneTele AS, skal eigarskapet til Jernbaneverkets infrastruktur for telekommunikasjon verte verande i Jernbaneverket.

  • 2. Kongen får fullmakt til å forlenge løpetida for st­atslånet til BaneTele AS til og med 30. juni 2003.

  • 3. Kongen får fullmakt til å avgjere kven som skal vere generalforsamling i BaneTele AS.

  • 4. BaneTele AS skal ikkje selgjast no. Dersom det er aktuelt med nye industrielle løysingar, er det ein føresetnad at dette skal leggjast fram for Stortinget som eiga sak."