I denne proposisjonen legg Barne- og familiedepartementet
fram endringsforslag på statsbudsjettet for 2003 for:
På kap. 800 Barne- og familiedepartementet,
post 1 Driftsutgifter er det eit meirbehov på 1,8 mill.
kroner som kjem av at tiltak av mellombels karakter i realiteten
vert utført av departementet, men vert finansiert over
ulike fagkapittel. Tiltaka vert såleis dekte innanfor den
samla ramma til departementet. Dette gjeld mellom anna midlar til
ekstraordinært arbeid, til dømes meirarbeid i
samband med oppfølging av barnehageforliket.
Departementet gjer framlegg om å auke
kap. 800 Barne- og familiedepartementet post 1 med 1,8 mill. kroner
mot ei innsparing på kroner 0,280 mill. kroner på kap.
846 Familie- og likestillingspolitisk forsking, opplysningsarbeid
o.a. post 22 Refusjon av utgifter til DNA-analysar, 0,600 mill.
kroner frå kap. 854 Tiltak i barne- og ungdomsvernet post
71 Utvikling og opplysningsarbeid o.a., kan nyttast under post50, 0,220
mill. kroner frå kap. 857 Barne- og ungdomstiltak post
73 Ungdomstiltak i større bysamfunn, kan overførast
og 0,700 mill. kroner frå kap. 865 Forbrukarpolitiske tiltak
og internasjonalt samarbeid post 21 Særskilde driftsutgifter,
forsking, utviklings- og opplysningsarbeid.
Statstilskotet er eit øyremerkt tilskot
til kommunane til drift av krisetiltak som omfattar krisesenter,
incestsenter o.a. På bakgrunn av innkomne søknader
frå kommunane har det vist seg at løyvinga ikkje
er tilstrekkeleg til å dekkje det faktiske behovet.
Departementet gjer framlegg om at kap. 840 post
60 vert auka med 6 mill. kroner for 2003.
Sjå omtale under kap. 800 post 1.
Staten oppretter frå 1. januar 2004
Statens barnevern og familievern (SBF). SBF overtek då ansvaret
for dei fylkeskommunale familievernkontora og for all fylkeskommunal
barnevernverksemd. Løyvinga på kap. 854 post 21
vart i samband med Revidert nasjonalbudsjett 2003 auka med 25 mill.
kroner. Nye anslag syner at kostnadane ved gjennomføringa
av reforma er høgare enn løyvinga gitt i Revidert
nasjonalbudsjett 2003.
Departementet gjer framlegg om at kap. 854 post
21 vert auka med 5 mill. kroner for 2003.
I prognosar per 6. oktober 2003 har fylkesmennene meldt
inn eit totalt behov på 116,6 mill. kroner, medan UDI har
stipulert sine utbetalingar til å verte 151,8 mill. kroner
i 2003. Dette inneber at det er behov for ei tilleggsløyving
i 2003 på 57,4 mill. kroner.
Departementet gjer framlegg om at kap. 854 post
64 vert auka med 57,4 mill. kroner.
Sjå omtale under kap. 800 post 1.
Løyvinga under posten for 2003 er på 7 298 314 000 kroner.
Rapportering frå fylkesmennene syner eit meirbehov på 130
mill. kroner. Rapportar frå fylkesmennene om etablering
av nye barnehageplassar hittil i år og venta etablering
resten av året tyder på at måltalet om
nye plassar til 12 000 barn (8 000 barn under tre år og
4 000 barn over tre år) vil bli nådd innan utgangen
av 2003.
Kostnadene ved dei nye plassane i 2003 er høgare enn
lagt til grunn tidligare.
Departementet gjer framlegg om at kap. 856 post
60 vert auka med 130 mill. kroner.
Rapportar frå fylkesmennene tyder på eit
mindrebehov på om lag 150 mill. kroner. I vedteke budsjett
er det lagt til grunn at alle dei nye barnehageplassane (plassar til
12 000 barn) kjem i nybygde barnehagar som også utløyser
investeringstilskot. Rapporteringa frå fylkesmennene syner
at ein del av dei nye plassane har kome i barnehagar som allereie
er etablerte, enten som meirinntak i barnehagar som er i drift eller
ved at barnehagar som har vore stengde i ein periode igjen har opna.
Dessutan er det truleg etablert mange nye plassar i familiebarnehagar.
Dette inneber at ein større del av dei nye barnehageplassane
ikkje har utløyst byggjekostnader og dermed heller ikkje
har rett til investeringstilskot.
Departementet gjer framlegg om at kap. 856 post
61 vert redusert med 150 mill. kroner.
Sjå omtale under kap. 800 post 1.
Sjå omtale under kap. 800 post 1.
Løyvinga under posten er på 8
406 mill. kroner. Utgiftene til fødselspengar er rekna
til 8 300 mill. kroner, eit mindrebehov på 106 mill. kroner.
Løyvinga byggjer på at 55
968 barn under eit år mottek gjennomsnittleg 150 190 kroner
i fødselspengar i 2003. I det nye overslaget er det lagt
til grunn eit noko høgare barnetal, 56 250, og noko lågare
gjennomsnittleg utbetaling, 147 556 kroner.
Departementet gjer framlegg om at kap. 2530
post 70 vert redusert med 106 mill. kroner.
Løyvinga under posten er på 399
mill. kroner. Utgiftene til eingongsstønad er rekna til
423 mill. kroner, eit meirbehov på 24 mill. kroner.
Tal ved utgangen av tredje kvartal tyder på at
2 196 fleire personar med eingongsstønad enn lagt til grunn for
løyvinga har rett til eingangsstønad. Dette skuldast ein
auke i fødselstalet frå 2002 til 2003, jf. post
70, og auka arbeidsløyse.
Gjennomsnittleg utbetaling synest derimot å bli
noko lågare enn forutsett, som fylgje av redusert utbetaling av
eingongsstønad i tilfelle der det og blir utbetalt fødselspengar,
dvs. i tilfelle der fødselspengeutbetalinga er lågere
enn beløpet for eingongsstønad.
Departementet gjer framlegg om at kap. 2530
post 71 vert auka med 24 mill. kroner.
Løyvinga under posten er på 240
mill. kroner. Utgiftene til feriepengar er rekna til 233 mill. kroner,
eit mindrebehov på 7 mill. kroner, som fylgje av reduserte utgifter
under post 70.
Departementet gjer framlegg om at kap. 2530
post 72 vert redusert med 7 mill. kroner.
Visse innanlandske utgifter knytte til mottak
av asylsøkarar og flyktningar kan i henhold til OECD/DACs (Development
Assistance Committee) statistikkdirektiver godkjennast som offisiell
utviklingshjelp. Departementet foreslår difor at 5 mill.
kroner av dei auka utgiftene på kap. 854 post 64 Tilskot
for einslege mindreårige flyktningar og asylsøkarar
blir rapportert inn som utviklingshjelp. I den samband inntektsføres tilsvarande
beløp på kap. 3854 post 04 Refusjon av ODA-godkjende
midlar.
Departementet gjer framlegg om at kap. 3854
post 4 vert auka med 5 mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Eirin Faldet, Trond Giske og Torny Pedersen, fra Høyre, Afshan Rafiq, lederen Sonja Irene Sjøli og Olemic Thommessen, fra Fremskrittspartiet, Ulf Erik Knudsen og Karin S. Woldseth, fra Sosialistisk Venstreparti, Magnar Lund Bergo og May Hansen, fra Kristelig Folkeparti, Dagrun Eriksen og Ola T. Lånke, og fra Senterpartiet, Eli Sollied Øveraas, viser til at behovet for bevilgningsendringer skyldes påløpte merbehov og mindrebehov på de angitte kapitlene. Komiteen støtter forslagene i proposisjonen.
Komiteen har ellers
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget
til å gjøre slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2003 blir det gjort følgjande
endringar:
Kap. | Post | Formål: | Kroner |
| | | |
| | Utgifter: | |
800 | | Barne- og familiedepartementet
(jf.kap. 3800) | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med | 1 800 000 |
| | frå kr 80 737
000 til kr 82 537 000 | |
840 | | Tilskot til krisetiltak | |
| 60 | Tilskot til kommunar til
krisetiltak, overslagsløyving, vert auka med | 6 000 000 |
| | frå kr 61 444
000 til kr 67 444 000 | |
846 | | Familie- og likestillingspolitisk
forsking, opplysningsarbeid m.v. | |
| 22 | Refusjon av utgifter til
DNA-analyser, vert redusert med | 280 000 |
| | frå kr 4 553 000
til kr 4 273 000 | |
854 | | Tiltak i barne - og ungdomsvernet
(jf. kap. 3854) | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, vert auka med | 5 000 000 |
| | frå 50 506 000
til kr 55 506 000 | |
| 64 | Tilskot for einslege mindreårige
flyktningar og asylsøkjarar, | |
| | overslagsløyving, vert auka med | 57 400 000 |
| | frå kr 211 038
000 til kr 268 438 000 | |
| 71 | Utvikling og opplysningsarbeid
m.v., kan nyttast under post 50, | |
| | vert
redusert med | 600 000 |
| | frå kr 20 416
000 til kr 19 816 000 | |
856 | | Barnehagar | |
| 60 | Driftstilskot til barnehagar, overslagsløyving, kan nyttast under
kap. | |
| | 844
post 60,vert auka med | 130 000 000 |
| | frå kr 7 298 314
000 til kr 7 428 314 000 | |
| 61 | Investeringstilskot, overslagsløyving,vert redusert med | 150 000 000 |
| | frå kr 473 000
000 til kr 323 000 000 | |
857 | | Barne- og ungdomstiltak | |
| 73 | Ungdomstiltak i større
bysamfunn, kan overførast, vert redusert med | 220 000 |
| | frå kr 19 734
000 til kr 19 514 000 | |
865 | | Forbrukarpolitiske tiltak
og internasjonalt samarbeid | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter,
forsking, utviklings- og opplysningsarbeid, | |
| | vert
redusert med | 700 000 |
| | frå kr 10 229 000 til kr 9 529 000 | |
2530 | | Fødselspengar
og adopsjonspengar | |
| 70 | Fødselspengar
til yrkesaktive, overslagsløyving,vert redusert med | 106 000 000 |
| | frå kr 8 406 005
000 til kr 8 300 005 000 | |
| 71 | Eingangsstønad
ved fødsel og adopsjon, overslagsløyving,vert auka med | 24 000 000 |
| | frå kr 398 720
000 til kr 422 720 000 | |
| 72 | Feriepengar av fødselspengar
til arbeidstakarar, overslagsløyving, | |
| | vert
redusert med | 7 000 000 |
| | frå kr 239 955
000 til kr 232 955 000 | |
| | Inntekter: | |
3854 | | Tiltak i barne- og ungdomsvernet
(jf. kap. 854) | |
| 4 | Refusjon av ODA-godkjende
midlar, vert auka med | 5 000 000 |
| | frå kr 20 000
000 til kr 25 000 000 | |
Oslo, i familie-, kultur- og administrasjonskomiteen, den 4. desember 2003
Sonja Irene Sjøli
leder |
Afshan Rafiq
ordfører |