Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Eirin Faldet, Svein Gjelseth, Irene Johansen, Torstein Rudihagen,
Tor-Arne Strøm og Truls Wickholm, frå Framstegspartiet,
Bård Hoksrud, leiaren Per Sandberg og Arne Sortevik, frå Høgre, Øyvind
Halleraker og Trond Helleland, frå Sosialistisk Venstreparti,
Hallgeir H. Langeland, frå Kristelig Folkeparti, Jan Sahl,
frå Senterpartiet, Oddbjørn Vatne, og frå Venstre,
Borghild Tenden, viser til at Samferdselsdepartementet i
proposisjonen legg fram ein del saker under programkategoriane 21.10
Administrasjon m.m., 21.30 Vegformål, 21.40 Særskilde transporttiltak,
21.50 Jernbaneformål og 22.10 Post og telekommunikasjonar.
Departementet foreslår å auke
løyvinga på kap. 1300 post 70 Tilskot til internasjonale
organisasjonar, med 2,2 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon av
kap. 1301 post 21 Utgreiingar om miljø, trafikktryggleik
mv.
Det blir vist til oppretting av eit europeisk
jernbanebyrå (ERA), jf. St.prp. nr. 6 (2005-2006). I proposisjonen
er det lagt opp til at det årlege tilskotet frå Noreg
til drifta av ERA blir dekt på Samferdselsdepartementets budsjett
(kap. 1300 post 70). For 2005 er tilskotet frå Noreg på om
lag 2,2 mill. kroner.
Departementet foreslår å redusere
løyvinga på kap. 1301 post 21 Utgreiingar om miljø,
trafikktryggleik mv., med 2,2 mill. kroner, jf. kap. 1300 post 70.
For prosjektet E18 Momarken - Sekkelsten gjer departementet
greie for styrings- og kostnadsramme etter ekstern kvalitetssikring.
Departementet legg etter dette til grunn ei styringsramme på 450
mill. kroner og ei kostnadsramme på 490 mill. kroner (omrekna
til 2005-prisnivå). Dette er noko lågare enn det
førebelse overslaget i St.prp. nr. 1 (2005-2006).
Det er stor uvisse når det gjeld oljeprisen.
Denne uvissa vil kunne ha ein pris i form av eit risikotillegg. Samferdselsdepartementet
orienterer i proposisjonen om at staten kan ta ein viss risiko for
oljeprisutviklinga ved forhandlingane med ferjeselskapa om nye driftsavtalar.
Løyvinga på posten utgjer
i 2005 24 mill. kroner. Departementet foreslår at kap.
1330 post 74 Kompensasjon for el-avgift for elektrifisert skinnegåande
transport, får tilføydd stikkordet "kan overførast",
slik at ein kan halde tilbake ein del av løyvinga for 2005
for sluttoppgjer i 2006, jf. forslag til romertalsvedtak.
Departementet foreslår å auke
løyvinga på kap. 1350 post 22 Omstruktureringskostnader,
med 30 mill. kroner. Fleire personar enn rekna med har valt sluttpakke, etableringsstøtte
og/eller studiestøtte med eingongsutbetaling i
2005.
Det blir foreslått å korrigere
feilføring i Jernbaneverkets rekneskap for 2004, jf. forslag
til romertalsvedtak.
Løyvinga på kap. 4380 post
1 Diverse avgifter og gebyr, blir foreslått auka med 1,322
mill. kroner, jf. at i samband med lønnsoppgjeret for 2005
er Post- og teletilsynet tildelt 1,322 mill. kroner i lønskompensasjon på kap.
1380 post 1 Driftsutgifter. Etaten er sjølvfinansierande.
Komiteen ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til uvær som denne høsten har rammet Vestlandet og deler av Midt-Norge og som har ført til store ødeleggelser på vegene. Både riksveger og fylkesveger er rammet i fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. Opprydning og utbedring av skader vil gi omfattende ekstrakostnader.
Disse medlemmer er peker på at dersom disse ekstrakostnadene skal belastes eksisterende vedlikeholdsbudsjetter for riks- og fylkesveger, vil det store etterslepet i vegvedlikehold øke ytterligere.
Disse medlemmer mener at ekstraordinære kostnader påført av ekstraordinære værforhold derfor bør dekkes med ekstra bevilgninger. Disse medlemmer foreslår derfor å bevilge kap. 1320 (ny) post 32 Til kompensasjon for ekstraordinære utgifter til vegvedlikehold riks- og fylkesveger med 60 mill. kroner.
Disse medlemmer viser til at tilsvarende beløp må overføres fra Statens petroleumsfond og foreslår på denne bakgrunn at kap. 5800 post 50 Overføring fra fondet økes med 60 mill. kroner tilsvarende den foreslåtte bevilgning under kap. 1320 post 32.
Disse medlemmer fremmer derfor følgende forslag:
"I
I statsbudsjettet for 2005 blir det gjort følgende endringer:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
1320 |
|
Statens vegvesen (jf. kap. 4320) |
|
|
32 |
(Ny) Til kompensasjon for ekstraordinære utgifter til vegvedlikehold riks- og fylkesveger, bevilges med |
60 000 000 |
5800 |
|
Statens petroleumsfond (jf. kap. 2800) |
|
|
50 |
Overføring fra fondet, økes med |
60 000 000 |
II
Stortinget samtykker i at stikkordet "kan overføres" brukes på bevilgningen under kap. 1320 ny post 32.
Beløpet brukes til ekstraordinære opprydnings- og vedlikeholdstiltak både på riksveger og fylkesveger i forbindelse med uværet på Vestlandet og i deler av Midt-Norge høsten 2005 og fordeles av departementet i samråd med fylkesmannen i berørte fylker."
Forslag fra Fremskrittspartiet:
I
I statsbudsjettet for 2005 blir det gjort følgende endringer:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
1320 |
|
Statens vegvesen (jf. kap. 4320) |
|
|
32 |
(Ny) Til kompensasjon for ekstraordinære utgifter til vegvedlikehold riks- og fylkesveger, bevilges med |
60 000 000 |
5800 |
|
Statens petroleumsfond (jf. kap. 2800) |
|
|
50 |
Overføring fra fondet, økes med |
60 000 000 |
II
Stortinget samtykker i at stikkordet "kan overføres" brukes på bevilgningen under kap. 1320 ny post 32.
Beløpet brukes til ekstraordinære opprydnings- og vedlikeholdstiltak både på riksveger og fylkesveger i forbindelse med uværet på Vestlandet og i deler av Midt-Norge høsten 2005 og fordeles av departementet i samråd med fylkesmannen i berørte fylker.
Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår til at Stortinget gjer slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2005 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
|
|
Utgifter |
|
1300 |
|
Samferdselsdepartementet (jf. kap. 4300) |
|
|
70 |
Tilskot til internasjonale organisasjonar, blir auka med |
2 200 000 |
|
|
frå kr 13 600 000 til kr 15 800 000 |
|
1301 |
|
Forsking og utvikling mv. |
|
|
21 |
Utgreiingar om miljø, trafikktryggleik mv., blir redusert med |
2 200 000 |
|
|
frå kr 17 000 000 til kr 14 800 000 |
|
1350 |
|
Jernbaneverket (jf. kap. 4350) |
|
|
22 |
Omstruktureringskostnader, blir auka med |
30 000 000 |
|
|
frå kr 75 000 000 til kr 105 000 000 |
|
|
|
Inntekter |
|
4380 |
|
Post- og teletilsynet (jf. kap. 1380) |
|
|
1 |
Diverse avgifter og gebyr, blir auka med |
1 322 000 |
|
|
frå kr 170 400 000 til kr 171 722 000 |
|
II
Stortinget samtykkjer i at:
-
1. stikkordet "kan overførast" blir tilføydd løyvinga under kap. 1330 Særskilde transporttiltak, post 74 Kompensasjon for el-avgift for elektrifisert skinnegåande transport.
-
2. Jernbaneverkets mellomvære med statskassa (gjeld til statskassa) blir i 2005 korrigert med 1 080 000 kroner mot konto for forskuvingar i balansen for å rette opp feilføring i Jernbaneverkets rekneskap i 2004.
Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 8. desember 2005
Per Sandberg
leiar |
Torstein Rudihagen
ordførar |