I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om
visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2007.
Siktemålet er å skape best mogeleg samsvar mellom
løyvingane under dei einskilde kapitla og postane, og endringar
i budsjettføresetnadene som har skjedd sidan forsvarsbudsjettet
for 2007 vart utarbeidd.
På grunn av den komplekse samansetjinga
av kapitla, med svært variable storleikar, er omgrupperingsproposisjonen
eit naudsynt verktøy for å sikre god økonomistyring
i forsvarssektoren. Tiltak for å møte endringar
i føresetnadene som oppstår i gjennomføringsåret,
kan såleis verte handsama samla og formalisert på rette måte.
Omgrupperingsproposisjonen tek mellom anna føre seg
tilleggsløyvinga til Noreg sitt bidrag til ein felles FN-/AU-operasjon
(UNAMID) i Darfur/Sudan og viktige tekniske endringar,
til dømes overføring av budsjettansvar for Regional
støttefunksjon (RSF), base Bergen, frå Forsvarets
logistikkorganisasjon (FLO) til Sjøforsvaret. Vidare vert
det foreslått ei styrking av budsjettet til Forsvarets
logistikkorganisasjon for å dekkje høgare kostnader
enn budsjettert i den løyvingsfinansierte delen av FLO,
mot ei tilsvarande samla reduksjon på andre budsjettkapittel.
I tillegg tek omgrupperingsproposisjonen for 2007 vare på formaliseringa
av lønnskompensasjonen for 2007 og formalisering av meirinntekter.
Totalt utgjer omgrupperinga ein auke i løyvinga til Forsvarsdepartementet
på 353,5 mill. kroner. I tillegg foreslår Regjeringa å avskrive
ein differanse i Forsvarets rekneskap. Regjeringa legg vidare fram
eit forslag om innkjøp av nye lettvektstorpedoar, samt å auke
enkelte bestillingsfullmakter.
FNs tryggingsråds resolusjon nr. 1769
autoriserte 31. juli 2007 opprettinga av fredsoperasjonen
UNAMID i Darfur i Sudan saman med Den afrikanske unionen (AU). UNAMID
skal overvake etterlevinga av fredsavtalen for Darfur og verne sivilbefolkninga
mot overgrep. Regjeringa har vedteke at Noreg, saman med Sverige,
skal starte arbeidet med å setje opp ei ingeniøravdeling
på om lag 400 personell (261 nordmenn) til UNAMID. Avdelinga
vert planlagt innsett tidleg i 2008 med verketid på tolv
månader.
Meirkostnadene for bidraget er både
personellrelaterte og knytte til materiell, vedlikehald, deployering og
kjøp av varer og tenester etc. Totalt er det no rekna ut
at bidraget vil ha ein meirkostnad på 184 mill. kroner i
2007.
Det er ei rekkje usikre faktorar knytte til
budsjetteringa av fredsoperasjonen UNAMID i Darfur, mellom anna
er ikkje tidspunkt og operasjonsstad for deployeringa endeleg vedteke
av FN/AU.
I denne proposisjonen vert det fremja forslag
om tilleggsløyving på 184 mill. kroner for 2007.
Riksrevisjonen peika på, i samband
med gjennomgangen av Forsvarets rekneskap for 2004, at det var avdekt
eit avvik i inngåande balanse for 2004 som det ikkje var
gjort greie for, og at mellomverande med statskassen difor ikkje
var korrekt. I samband med omlegginga til nytt lønns- og
rekneskapssystem i Forsvarets militære organisasjon, vart
det difor gjort ei avstemming av rekneskapen i 2004. Det vart fastsett ein
ny inngåande teknisk balanse for 2004 på 71,6
mill. kroner. Utgåande balanse i statsrekneskapen for 2003 var
på 280,2 mill. kroner. Det oppstod difor ein differanse
på 208,6 mill. kroner, som Forsvaret teknisk sett skuldar
statskassen.
I samband med dette syner ein til Innst. S.
nr. 240 (2004-2005), St.prp. nr. 65 (2004-2005) Tilleggsbevilgninger
og omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden for
2005. Stortinget gav fullmakt til at Forsvarets mellomverande med
statskassen (gjeld til statskassen) vart avskriven med 208,6 mill.
kroner mot forskyving i balansen.
Den aktuelle posteringa i statsrekneskapen er
ikkje gjort, og det er seinare avdekt at differansen som på dette
tidspunkt vart rekna ut, er feilaktig. Det korrekte uidentifiserte
rekneskapstekniske avviket er på 351,8 mill. kroner. Feilen
gjeld ein forteiknsfeil som vist under.
| | (i kroner) |
| Feilaktig | Korrekt |
UB 2003 | 280 206 482,00 | 280 206 482,00 |
IB 2004 | 71 580 792,93 | -71 580 792,93 |
Differanse | 208 625 689,07 | 351 787 274,93 |
Forsvaret har hausten 2007 gjennomgått
inngåande behaldning for 2004. Gjennomgangen har medført
at det uidentifiserte rekneskapstekniske avviket er redusert til
346 mill. kroner.
Forsvarets militære organisasjon gjorde,
i samband med overgangen til nytt rekneskapssystem, eit grundig arbeid
med å identifisere og fastsetje ny inngåande balanse
for 2004. Mange tiltak vart gjennomført for å oppklare
avviket, og rekneskapen vert no månadleg avstemt for å hindre
tilsvarande differansar i framtida.
I samband med Riksrevisjonens revisjon av årsoppgjeret
for 2006, vart det avdekt endå fleire rekneskapstekniske
avvik i Forsvarets rekneskap. Avviket er dokumenterbart og utgjer
totalt 16,9 mill. kroner. Avviket skuldast at ein har brukt rekneskapsprinsipp
som har medført feil inntektsføring av ubetalte
inntektskrav. Av dette gjeld 3,7 mill. kroner forhold før
2004, medan 13,2 mill. kroner gjeld avvik som har oppstått
i det nye rekneskapssystemet knytte til rutinar for rekneskapsføring
av refusjonar. Rutinane på dette området er no endra.
På denne bakgrunnen foreslår
Regjeringa at Forsvarets mellomverande med statskassen vert avskriven med
363 mill. kroner mot konto for forskyving i balansen. Forsvarets
mellomverande med statskassen kjem med dette i samsvar med inngåande
balanse 2007 for Forsvarets militære organisasjon, jf.
romartalsvedtak.
Forsvarsdepartementet legg i denne proposisjonen fram
eit forslag om innkjøp av nye lettvektstorpedoar. Forsvaret
har i dag Sting Ray-torpedoar som sitt hovudvåpen mot ubåtar.
Desse er i ferd med å nå sin tekniske levealder.
Regjeringa fremjar difor eit prosjekt for Stortinget der Sting Ray-torpedoane
anten vert oppgraderte eller vert erstatta av ein annan type lettvektstorpedo.
Dette skal bidra til at Forsvaret framleis kan
oppretthalde evna til å kunne kjempe mot framande ubåtar. Torpedoane
skal nyttast av Fridtjof Nansen-klasse fregattar med NH-90 helikopter
og maritime patruljefly, P-3C Orion.
Vedlikehald og lagring av dei eksisterande torpedoane
vert gjort i Storbritannia, basert på ein bilateral avtale
frå 1990. Storbritannia har alt vedtatt å oppgradere
sine torpedoar slik at dagens støtteordning vil opphøyre
i 2010. Uavhengig av om Noreg vedtek å oppgradere dagens
torpedoar, eller erstatte dei med ein annan type, vil ein søkje å få til
tilsvarande logistikkstøtte for dei nye torpedoane. Det
er sett i verk arbeid med å utarbeide intensjonsavtalar
med aktuelle nasjonar.
Det vert fremja forslag om å opprette
eit prosjekt for å oppgradere eller erstatte dagens lettvektstorpedoar. Framskaffingsløysing
er utarbeidd, og ho har vore gjennom ei ekstern kvalitetssikring.
Dette kvalitetssikringsarbeidet har konkludert med at
grunnlagsdatakvaliteten er god nok til å fastsetje
dei økonomiske rammene for prosjektet. Prosjektet har liten
grad av usikkerheit, og usikkerheita er først og fremst
knytt til integrering av torpedoane på fregattane, helikoptra
og Orion-flya.
Prosjektet vert fremja med ei kostnadsramme
på 1 647 mill. kroner på kap. 1760 post
45. I tillegg kjem 20 mill. kroner i gjennomføringskostnader
over kap. 1760 post 1. Prosjektet er planlagt starta opp i 2008
og er planlagt terminert i 2013.
Grunnlaget for omgrupperinga er vedtatt budsjett
for 2007, dei seinare endringane gjort av Stortinget, og midlar
ført over frå 2006. Det er òg tatt omsyn
til forsvarssektoren sin del av lønnskompensasjonen for 2007
(225 mill. kroner).
Tabell 1.2 Faktisk løyving
på utgiftssida, før omgruppering 2007, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2007 | 30 988
929 |
St.prp. nr. 69 (2006-2007)
Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden
2007 (RNB), jf. Innst. S. nr. 230 (2006-2007) | 219 000 |
St.prp. nr.
85 (2006-2007) Om endringar i "Regulativ for tillegg o.a. til utskrivne
vernepliktige mannskap"("soldatproposisjonen"), jf. Innst. S. nr.
283 (2006-2007) | 10 573 |
Lønnsregulering
for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet | 225 037 |
= Faktisk
løyving før omgruppering | 31 443
539 |
+ Midlar
ført over frå 2006 | 2 481
791 |
= Disponible midlar
i 2007 før omgrupperinga | 33 925 330 |
Tabell 1.3 Disponibel løyving
på inntektssida, før omgruppering 2007, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2007 | 988 390 |
St.prp. nr.
69 (2006-2007) Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet
medregnet folketrygden 2007 (RNB), jf. Innst. S. nr. 230 (2006-2007) | 29 000 |
= Løyvingar
før omgruppering | 1 017 390 |
I høve til vedtatt budsjett for 2007
er det ei netto meirinntekt (brutto meirinntekter minus
mindreinntekter) på 169,5 mill. kroner som er foreslått
lagt til utgiftssida. Det vert i denne samanhengen vist til Forsvarsdepartementet
sin meirinntektsfullmakt i St.prp. nr. 1 (2006-2007) under vedtak
II.
Tabell 1.4 Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Auke på utgiftssida
grunna meirinntekter førde til utgiftssida | 169 509 |
+ Tilleggsløyvingar | 184 000 |
= Sum behov ved
omgrupperinga | 353 509 |
+ Løyvingar
før omgrupperinga | 31 443
539 |
= Samla løyvingar
etter omgrupperinga | 31 797 048 |
+ Midlar
ført over frå 2006 | 2 481
791 |
= Samla disponible
midlar i 2007 etter omgrupperinga | 34 278 839 |
Tabell 1.5 Løyvingsbehov
på inntektssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Løyvingar
før omgrupperinga | 1 017
390 |
Meirinntekter | 169 509 |
= Løyvingar
etter omgrupperinga | 1 186 899 |
Regjeringa foreslår på denne
bakgrunn, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert auka med
353,5 mill. kroner og at inntektsramma vert auka med 169,5 mill.
kroner.
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av meirinntekter.
Tabell 1.6 Utgiftsposter
(i
1 000 kroner) |
Post | Formål | Mindreutg.-/Meirutg.+ |
1 | Driftsutgifter | 493 730 |
21 | Spesielle driftsutgifter | -20 000 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet | -10 221 |
45 | Store nyskaffingar | 56 000 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsarbeid, fellesfinansiert del | -150 000 |
50 | Overføringar Statens
pensjonskasse | -13 000 |
70 | Renter låneordning | -3 000 |
Sum | | 353 509 |
Tabell
1.7 Inntektsposter
(i
1 000 kroner) |
Post | Formål | Mindreinnt.
-/Meirinnt.+ |
1 | Driftsinntekter | 243 509 |
47 | Sal av eigedom | 76 000 |
48 | Fellesfinansierte
byggje- og anleggsinntekter | -150 000 |
Sum | | 169 509 |