I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om
visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2007.
Siktemålet er å skape best mogeleg samsvar mellom
løyvingane under dei einskilde kapitla og postane, og endringar
i budsjettføresetnadene som har skjedd sidan forsvarsbudsjettet
for 2007 vart utarbeidd.
På grunn av den komplekse samansetjinga
av kapitla, med svært variable storleikar, er omgrupperingsproposisjonen
eit naudsynt verktøy for å sikre god økonomistyring
i forsvarssektoren. Tiltak for å møte endringar
i føresetnadene som oppstår i gjennomføringsåret,
kan såleis verte handsama samla og formalisert på rette måte.
Omgrupperingsproposisjonen tek mellom anna føre seg
tilleggsløyvinga til Noreg sitt bidrag til ein felles FN-/AU-operasjon
(UNAMID) i Darfur/Sudan og viktige tekniske endringar,
til dømes overføring av budsjettansvar for Regional
støttefunksjon (RSF), base Bergen, frå Forsvarets
logistikkorganisasjon (FLO) til Sjøforsvaret. Vidare vert
det foreslått ei styrking av budsjettet til Forsvarets
logistikkorganisasjon for å dekkje høgare kostnader
enn budsjettert i den løyvingsfinansierte delen av FLO,
mot ei tilsvarande samla reduksjon på andre budsjettkapittel.
I tillegg tek omgrupperingsproposisjonen for 2007 vare på formaliseringa
av lønnskompensasjonen for 2007 og formalisering av meirinntekter.
Totalt utgjer omgrupperinga ein auke i løyvinga til Forsvarsdepartementet
på 353,5 mill. kroner. I tillegg foreslår Regjeringa å avskrive
ein differanse i Forsvarets rekneskap. Regjeringa legg vidare fram
eit forslag om innkjøp av nye lettvektstorpedoar, samt å auke
enkelte bestillingsfullmakter.
FNs tryggingsråds resolusjon nr. 1769
autoriserte 31. juli 2007 opprettinga av fredsoperasjonen
UNAMID i Darfur i Sudan saman med Den afrikanske unionen (AU). UNAMID
skal overvake etterlevinga av fredsavtalen for Darfur og verne sivilbefolkninga
mot overgrep. Regjeringa har vedteke at Noreg, saman med Sverige,
skal starte arbeidet med å setje opp ei ingeniøravdeling
på om lag 400 personell (261 nordmenn) til UNAMID. Avdelinga
vert planlagt innsett tidleg i 2008 med verketid på tolv
månader.
Meirkostnadene for bidraget er både
personellrelaterte og knytte til materiell, vedlikehald, deployering og
kjøp av varer og tenester etc. Totalt er det no rekna ut
at bidraget vil ha ein meirkostnad på 184 mill. kroner i
2007.
Det er ei rekkje usikre faktorar knytte til
budsjetteringa av fredsoperasjonen UNAMID i Darfur, mellom anna
er ikkje tidspunkt og operasjonsstad for deployeringa endeleg vedteke
av FN/AU.
I denne proposisjonen vert det fremja forslag
om tilleggsløyving på 184 mill. kroner for 2007.
Riksrevisjonen peika på, i samband
med gjennomgangen av Forsvarets rekneskap for 2004, at det var avdekt
eit avvik i inngåande balanse for 2004 som det ikkje var
gjort greie for, og at mellomverande med statskassen difor ikkje
var korrekt. I samband med omlegginga til nytt lønns- og
rekneskapssystem i Forsvarets militære organisasjon, vart
det difor gjort ei avstemming av rekneskapen i 2004. Det vart fastsett ein
ny inngåande teknisk balanse for 2004 på 71,6
mill. kroner. Utgåande balanse i statsrekneskapen for 2003 var
på 280,2 mill. kroner. Det oppstod difor ein differanse
på 208,6 mill. kroner, som Forsvaret teknisk sett skuldar
statskassen.
I samband med dette syner ein til Innst. S.
nr. 240 (2004-2005), St.prp. nr. 65 (2004-2005) Tilleggsbevilgninger
og omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden for
2005. Stortinget gav fullmakt til at Forsvarets mellomverande med
statskassen (gjeld til statskassen) vart avskriven med 208,6 mill.
kroner mot forskyving i balansen.
Den aktuelle posteringa i statsrekneskapen er
ikkje gjort, og det er seinare avdekt at differansen som på dette
tidspunkt vart rekna ut, er feilaktig. Det korrekte uidentifiserte
rekneskapstekniske avviket er på 351,8 mill. kroner. Feilen
gjeld ein forteiknsfeil som vist under.
| | (i kroner) |
| Feilaktig | Korrekt |
UB 2003 | 280 206 482,00 | 280 206 482,00 |
IB 2004 | 71 580 792,93 | -71 580 792,93 |
Differanse | 208 625 689,07 | 351 787 274,93 |
Forsvaret har hausten 2007 gjennomgått
inngåande behaldning for 2004. Gjennomgangen har medført
at det uidentifiserte rekneskapstekniske avviket er redusert til
346 mill. kroner.
Forsvarets militære organisasjon gjorde,
i samband med overgangen til nytt rekneskapssystem, eit grundig arbeid
med å identifisere og fastsetje ny inngåande balanse
for 2004. Mange tiltak vart gjennomført for å oppklare
avviket, og rekneskapen vert no månadleg avstemt for å hindre
tilsvarande differansar i framtida.
I samband med Riksrevisjonens revisjon av årsoppgjeret
for 2006, vart det avdekt endå fleire rekneskapstekniske
avvik i Forsvarets rekneskap. Avviket er dokumenterbart og utgjer
totalt 16,9 mill. kroner. Avviket skuldast at ein har brukt rekneskapsprinsipp
som har medført feil inntektsføring av ubetalte
inntektskrav. Av dette gjeld 3,7 mill. kroner forhold før
2004, medan 13,2 mill. kroner gjeld avvik som har oppstått
i det nye rekneskapssystemet knytte til rutinar for rekneskapsføring
av refusjonar. Rutinane på dette området er no endra.
På denne bakgrunnen foreslår
Regjeringa at Forsvarets mellomverande med statskassen vert avskriven med
363 mill. kroner mot konto for forskyving i balansen. Forsvarets
mellomverande med statskassen kjem med dette i samsvar med inngåande
balanse 2007 for Forsvarets militære organisasjon, jf.
romartalsvedtak.
Forsvarsdepartementet legg i denne proposisjonen fram
eit forslag om innkjøp av nye lettvektstorpedoar. Forsvaret
har i dag Sting Ray-torpedoar som sitt hovudvåpen mot ubåtar.
Desse er i ferd med å nå sin tekniske levealder.
Regjeringa fremjar difor eit prosjekt for Stortinget der Sting Ray-torpedoane
anten vert oppgraderte eller vert erstatta av ein annan type lettvektstorpedo.
Dette skal bidra til at Forsvaret framleis kan
oppretthalde evna til å kunne kjempe mot framande ubåtar. Torpedoane
skal nyttast av Fridtjof Nansen-klasse fregattar med NH-90 helikopter
og maritime patruljefly, P-3C Orion.
Vedlikehald og lagring av dei eksisterande torpedoane
vert gjort i Storbritannia, basert på ein bilateral avtale
frå 1990. Storbritannia har alt vedtatt å oppgradere
sine torpedoar slik at dagens støtteordning vil opphøyre
i 2010. Uavhengig av om Noreg vedtek å oppgradere dagens
torpedoar, eller erstatte dei med ein annan type, vil ein søkje å få til
tilsvarande logistikkstøtte for dei nye torpedoane. Det
er sett i verk arbeid med å utarbeide intensjonsavtalar
med aktuelle nasjonar.
Det vert fremja forslag om å opprette
eit prosjekt for å oppgradere eller erstatte dagens lettvektstorpedoar. Framskaffingsløysing
er utarbeidd, og ho har vore gjennom ei ekstern kvalitetssikring.
Dette kvalitetssikringsarbeidet har konkludert med at
grunnlagsdatakvaliteten er god nok til å fastsetje
dei økonomiske rammene for prosjektet. Prosjektet har liten
grad av usikkerheit, og usikkerheita er først og fremst
knytt til integrering av torpedoane på fregattane, helikoptra
og Orion-flya.
Prosjektet vert fremja med ei kostnadsramme
på 1 647 mill. kroner på kap. 1760 post
45. I tillegg kjem 20 mill. kroner i gjennomføringskostnader
over kap. 1760 post 1. Prosjektet er planlagt starta opp i 2008
og er planlagt terminert i 2013.
Grunnlaget for omgrupperinga er vedtatt budsjett
for 2007, dei seinare endringane gjort av Stortinget, og midlar
ført over frå 2006. Det er òg tatt omsyn
til forsvarssektoren sin del av lønnskompensasjonen for 2007
(225 mill. kroner).
Tabell 1.2 Faktisk løyving
på utgiftssida, før omgruppering 2007, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2007 | 30 988
929 |
St.prp. nr. 69 (2006-2007)
Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden
2007 (RNB), jf. Innst. S. nr. 230 (2006-2007) | 219 000 |
St.prp. nr.
85 (2006-2007) Om endringar i "Regulativ for tillegg o.a. til utskrivne
vernepliktige mannskap"("soldatproposisjonen"), jf. Innst. S. nr.
283 (2006-2007) | 10 573 |
Lønnsregulering
for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet | 225 037 |
= Faktisk
løyving før omgruppering | 31 443
539 |
+ Midlar
ført over frå 2006 | 2 481
791 |
= Disponible midlar
i 2007 før omgrupperinga | 33 925 330 |
Tabell 1.3 Disponibel løyving
på inntektssida, før omgruppering 2007, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2007 | 988 390 |
St.prp. nr.
69 (2006-2007) Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet
medregnet folketrygden 2007 (RNB), jf. Innst. S. nr. 230 (2006-2007) | 29 000 |
= Løyvingar
før omgruppering | 1 017 390 |
I høve til vedtatt budsjett for 2007
er det ei netto meirinntekt (brutto meirinntekter minus
mindreinntekter) på 169,5 mill. kroner som er foreslått
lagt til utgiftssida. Det vert i denne samanhengen vist til Forsvarsdepartementet
sin meirinntektsfullmakt i St.prp. nr. 1 (2006-2007) under vedtak
II.
Tabell 1.4 Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Auke på utgiftssida
grunna meirinntekter førde til utgiftssida | 169 509 |
+ Tilleggsløyvingar | 184 000 |
= Sum behov ved
omgrupperinga | 353 509 |
+ Løyvingar
før omgrupperinga | 31 443
539 |
= Samla løyvingar
etter omgrupperinga | 31 797 048 |
+ Midlar
ført over frå 2006 | 2 481
791 |
= Samla disponible
midlar i 2007 etter omgrupperinga | 34 278 839 |
Tabell 1.5 Løyvingsbehov
på inntektssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Løyvingar
før omgrupperinga | 1 017
390 |
Meirinntekter | 169 509 |
= Løyvingar
etter omgrupperinga | 1 186 899 |
Regjeringa foreslår på denne
bakgrunn, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert auka med
353,5 mill. kroner og at inntektsramma vert auka med 169,5 mill.
kroner.
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av meirinntekter.
Tabell 1.6 Utgiftsposter
(i
1 000 kroner) |
Post | Formål | Mindreutg.-/Meirutg.+ |
1 | Driftsutgifter | 493 730 |
21 | Spesielle driftsutgifter | -20 000 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet | -10 221 |
45 | Store nyskaffingar | 56 000 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsarbeid, fellesfinansiert del | -150 000 |
50 | Overføringar Statens
pensjonskasse | -13 000 |
70 | Renter låneordning | -3 000 |
Sum | | 353 509 |
Tabell
1.7 Inntektsposter
(i
1 000 kroner) |
Post | Formål | Mindreinnt.
-/Meirinnt.+ |
1 | Driftsinntekter | 243 509 |
47 | Sal av eigedom | 76 000 |
48 | Fellesfinansierte
byggje- og anleggsinntekter | -150 000 |
Sum | | 169 509 |
Den totale utgiftsramma er auka med 353,509
mill. kroner. Driftsbudsjettet er totalt foreslått auka
med 447,509 mill. kroner, medan investeringsbudsjettet er foreslått
redusert med 94 mill. kroner.
Nedanfor er dei største og viktigaste
endringane forklart på post- og kapittelnivå.
Post 1 er foreslått auka med totalt
493,730 mill. kroner.
Posten er foreslått tilført
319,509 mill. kroner i meirinntekter, i hovudsak frå kap.
4710 Forsvarsbygg, kap. 4733 Luftforsvaret og kap. 4740 Forsvarets logistikkorganisasjon.
Posten er tilført 128 mill. kroner i samband med norsk
bidrag til fredsoperasjonen UNAMID i Darfur. Det er foreslått å omdisponere
13 mill. kroner frå post 50 Overføringar Statens
pensjonskasse og 3 mill. kroner frå post 70 Renter låneordning i
samband med naudsynt styrking av øvinga Cold Response 2007.
Det er foreslått å omdisponere 10,221 mill. kroner
frå post 43 Til disposisjon for Forsvarsdepartementet,
samt 20 mill. kroner frå post 21 Spesielle driftsutgifter,
for å finansiere ymse meirbehov på post 1 (spesifisert
nedanfor).
Elles er det gjort omdisponeringar mellom kapittel/postar
basert på analysar og vurderingar, inkludert prognosar.
Kapitlet er foreslått redusert med
3 mill. kroner. Reduksjonen skuldast forventa mindreforbruk, og
er såleis foreslått omdisponert for å dekkje
ymse meirbehov på andre kapittel og postar.
Kapitlet er foreslått redusert med
23,1 mill. kroner. Reduksjonen skuldast forventa mindreforbruk m.a.
i samband med løyving til Forsvarsbygg og støtte
til arbeidet med sikkerheitsreform på Balkan og i Aust-Europa,
og er såleis foreslått omdisponert for å dekkje ymse
meirbehov på andre kapittel og postar.
Kapitlet er samla sett foreslått redusert
med 42,9 mill. kroner.
Reduksjonen skuldast omdisponeringar grunna finansiering
av meirbehov ved Forsvarets sanitet og Forsvarets kompetansesenter
for kommando, kontroll- og informasjonssystem i samband med pågåande
internasjonale operasjonar og beredskapsoppdrag (57,9 mill. kroner).
Vidare vert det foreslått ei teknisk omdisponering av 12,8
mill. kroner til kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon grunna
overføring av budsjettansvar for eigedom, bygg og anlegg
relatert til Alliert Treningssenter Nord. Det er foreslått
ei aktivitetsreduksjon på kapitlet tilsvarande 5 mill.
kroner for styrking av den løyvingsfinansierte delen av
kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon. Budsjettansvar vedrørande
grunnutdanning av lærlingar i Forsvaret er overført
til kap. 1734 Heimevernet (1,7 mill. kroner). I tillegg vert det
foreslått tekniske justeringar mot andre kapittel som gir
ein reduksjon på 2,6 mill. kroner.
Kapitlet vert foreslått tilført
midlar i samband med naudsynt auke av øvinga Cold Response
2007 m.a. grunna norsk deltaking i NRF 8-beredskap våren
2007 (17,8 mill. kroner), og ved ei teknisk korrigering av tidlegare
fordelt gevinstrealisering på dei ulike kundekapitla relatert
til horisontal samhandel (19,3 mill. kroner).
Kapitlet er samla sett foreslått auka
med 2,9 mill. kroner.
Kapitlet vert foreslått tilført
2,7 mill. kroner grunna meirinntekt. Denne endringa er av teknisk
karakter, og skuldast næringslivets tilskott til drift
av NorCERT. Meirinntekta har ei tilsvarande ikkje-budsjettert utgiftsside
i 2007. Vidare er kapitlet tilført 0,2 mill. kroner i samband
med ei teknisk overføring av budsjettansvar for
eigedom, bygg og anlegg frå Forsvarets logistikkorganisasjon
til Nasjonal sikkerheitsmyndighet.
Kapitlet er samla sett foreslått auka
med 63,4 mill. kroner.
Kapitlet er tilført midlar frå ulike
kapittel grunna finansiering av meirbehov ved Forsvarets sanitet
og Forsvarets kompetansesenter for kommando, kontroll- og informasjonssystem
i samband med pågåande internasjonale operasjonar
og beredskapsoppdrag (EU-battle group) (82,9 mill. kroner). Det
er foreslått ei teknisk omdisponering av totalt 7,7 mill.
kroner frå ulike kapittel grunna felles befalskoleopptak
og seleksjon på vegne av dei andre styrkeprodusentane i
Forsvaret. Det er foreslått ei omdisponering frå kap.1732
Sjøforsvaret i samband med overføring av budsjettansvar
for EBA-relaterte utgifter ved Vardøhus festning (1,4 mill.
kroner). Vidare er kapitlet auka med 1 mill. kroner grunna ei teknisk
overføring av budsjettansvaret for språkopplæringa
i samband med operasjonar i utlandet frå kap. 1792, samt
tekniske justeringar frå andre kapittel, som samla gir
ein auke på 2,8 mill. kroner.
Kapitlet vert foreslått redusert med
30,3 mill. kroner i samband med ei teknisk korrigering av tidlegare
fordelt gevinstrealisering på dei ulike kundekapitla relatert
til horisontal samhandel. Kapitlet er redusert med 2,1 mill. kroner
grunna innføring av nytt finansieringsprinsipp i samband
med overføring av budsjettansvar for Regional støttefunksjon
(RSF), base Bergen, frå kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon
til kap. 1732 Sjøforsvaret.
Kapitlet er samla sett foreslått redusert
med 21 mill. kroner.
Kapitlet er foreslått redusert med
22,7 mill. kroner grunna ein aktivitetsreduksjon på kapitlet
for styrking av den løyvingsfinansierte delen av kap. 1740
Forsvarets logistikkorganisasjon. Det er foreslått ein
reduksjon grunna ei teknisk overføring av budsjettansvar
for befalskoleopptak og seleksjon til kap. 1725 (3 mill. kroner)
samt teknisk overføring av budsjettansvar til kap. 1734
Heimevernet vedrørande grunnutdanning av lærlingar
i Forsvaret (1,5 mill. kroner).
Kapitlet vert foreslått tilført
6,2 mill. kroner i samband med ei teknisk korrigering av tidlegare
fordelt gevinstrealisering relatert til horisontal samhandel.
Kapitlet er samla sett foreslått auka
med 25,5 mill. kroner.
Kapitlet er tilført midlar i samband
med overføring av budsjettansvar for Regional støttefunksjon
(RSF), base Bergen, frå Forsvarets logistikkorganisasjon (113,1
mill. kroner). Vidare er kapitlet tilført 5,2 mill. kroner
frå andre kapittel grunna innføring av nytt finansieringsprinsipp
som følgje av denne overføringa av budsjettansvar.
Kapitlet er foreslått redusert med
48 mill. kroner i samband med ompostering av investeringsaktivitetar frå driftsbudsjettet
til investeringsbudsjettet. Kapitlet vert foreslått redusert
med 20,8 mill. kroner grunna aktivitetsreduksjon for å styrkje
løyvingsfinansiert del av kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon.
Vidare skuldast reduksjonen finansiering av meirbehov ved Forsvarets
sanitet og Forsvarets kompetansesenter for kommando, kontroll- og
informasjonssystem på kap. 1725 i samband med pågåande
internasjonale operasjonar og beredskapsoppdrag (15 mill. kroner),
teknisk korrigering av tidlegare fordelt gevinstrealisering relatert
til horisontal samhandel (5,2 mill. kroner), samt overføring
av budsjettansvar for eigedom, bygg og anlegg relatert til Vardøhus
festning til kap. 1725 (1,4 mill. kroner). I tillegg er det foreslått
tekniske justeringar til andre kapittel, som samla gir ein netto
reduksjon på 2,4 mill. kroner.
Kapitlet er samla sett foreslått redusert
med 17,1 mill. kroner.
Kapitlet vert foreslått redusert med
23,3 mill. kroner grunna ein aktivitetsreduksjon på kapitlet
for å styrkje den løyvingsfinansierte delen av
kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon. Vidare skuldast reduksjonen finansiering
av meirbehov ved Forsvarets sanitet og Forsvarets kompetansesenter
for kommando, kontroll- og informasjonssystem på kap. 1725
i samband med pågåande internasjonale operasjonar
og beredskapsoppdrag (EU-battle group, 10 mill. kroner), teknisk overføring
av budsjettansvar til kap.1734 Heimevernet vedrørande grunnutdanning
av lærlingar i Forsvaret (1,4 mill. kroner) samt ei teknisk
overføring av budsjettansvaret for befalskoleopptak
og seleksjon til kap. 1725 (1,3 mill. kroner). Kapitlet er foreslått
redusert i samband med naudsynt styrking av øvinga Cold Response
2007 på kap. 1725 (1,8 mill. kroner), naudsynt styrking
av kap. 1791 Redningshelikoptertenesta (8,7 mill. kroner) samt teknisk
overføring av budsjettansvaret for husleigeutgifter relatert
til Regional støttefunksjon til kap.1740 Forsvarets logistikkorganisasjon (3
mill. kroner).
Kapitlet er foreslått tilført
15 mill. kroner i samband med ei teknisk korrigering av tidlegare
fordelt gevinstrealisering relatert til horisontal samhandel
samt ei teknisk omdisponering i samband med militærfagleg utdanning
ved Luftforsvarets skolesenter (2,4 mill. kroner). I tillegg er
kapitlet foreslått tilført 15 mill. kroner grunna
meirinntekter. Denne endringa er av teknisk karakter og skuldast
ikkje-budsjetterte utgifter som relaterer seg til ein samarbeidsavtale
med Avinor AS i samband med drift av flyplassar.
Kapitlet er samla sett foreslått auka
med 0,06 mill. kroner.
Kapitlet er foreslått tilført
4,9 mill. kroner i samband med ei teknisk overføring av
budsjettansvaret frå andre kapittel vedrørande
grunnutdanning av lærlingar i Forsvaret. Vidare er kapitlet
foreslått tilført 3,8 mill. kroner i samband med
ei teknisk korrigering av tidlegare fordelt gevinstrealisering relatert
til horisontal samhandel.
Kapitlet er foreslått redusert med
5 mill. kroner grunna ei aktivitetsreduksjon på kapitlet
for styrking av den løyvingsfinansierte delen av kap. 1740
Forsvarets logistikkorganisasjon. Vidare er kapitlet redusert grunna
ei teknisk overføring av budsjettansvaret for befalskoleopptak
og seleksjon til kap. 1725 (1 mill. kroner) samt 2,7 mill. kroner
grunna innføring av nytt finansieringsprinsipp i samband
med overføring av budsjettansvaret for Regional støttefunksjon
(RSF), base Bergen, frå kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon
til kap. 1732 Sjøforsvaret.
Kapitlet er samla sett foreslått auka
med 306,1 mill. kroner.
Kapitlet er foreslått auka med 143,7
mill. kroner for å styrke den løyvingsfinansierte
delen. Vidare er kapitlet tilført 219,2 mill. kroner grunna
meirinntekter. Dette er ei endring av teknisk karakter og skuldast
mellom anna sal av drivstoff og materiell til allierte på øving
i Noreg. Meirinntekta har i hovudsak ei tilsvarande ikkje-budsjettert
utgiftsside i 2007. I tillegg er det foreslått ei teknisk
omdisponering frå kap. 1720 i samband med overføring
av budsjettansvaret for eigedom, bygg og anlegg relatert til Alliert
Treningssenter Nord (12,8 mill. kroner) samt ei teknisk omdisponering frå kap.
1733 Luftforsvaret vedrørande budsjettansvaret for husleigeutgifter
relatert til Regional støttefunksjon (3,7 mill. kroner).
Kapitlet vert foreslått tilført 44,5 mill. kroner
i samband med balansering av drivstoffbehaldningane i Forsvaret
grunna høgare forbruk enn forventa.
Kapitlet er foreslått redusert med
113,1 mill. kroner i samband med overføring av budsjettansvaret
for Regional støttefunksjon (RSF), base Bergen, frå Forsvarets logistikkorganisasjon
til kap. 1732 Sjøforsvaret. I tillegg er kapitlet foreslått
redusert med 2,9 mill. kroner grunna teknisk korrigering av tidlegare
fordelt gevinstrealisering relatert til horisontal samhandel
samt tekniske justeringar frå andre kapittel, som samla
gir ein reduksjon på 1,8 mill. kroner.
Kapitlet er foreslått redusert med
34 mill. kroner.
Reduksjonen gjeld omdisponering i samband med styrking
av den løyvingsfinansierte delen av kap. 1740 Forsvarets
logistikkorganisasjon.
Kapitlet er foreslått redusert med
0,9 mill. kroner som i hovudsak skuldast teknisk korrigering av
tidlegare fordelt gevinstrealisering relatert til horisontal samhandel.
Kapitlet er foreslått auka med 85,5
mill. kroner som skuldast meirbehov i samband med etablering av
auka tilstadevere og ikkje føresette auka kostnader ved
vedlikehald og kjøp av reservedelar til Sea King-helikoptra.
Kapitlet er foreslått auka med 151
mill. kroner.
Kapitlet er foreslått auka med 128
mill. kroner i samband med Noregs bidrag til FN-/AU-operasjonen
i Darfur-provinsen i Sudan. Vidare er kapitlet tilført midlar
grunna meirbehov for auka vakt og sikring i samband med flytting
til ny PRT-leir i Meymaneh, samt permisjons- og rotasjonsordning
for personell i UNIFIL II (31,5 mill. kroner).
Kapitlet vert foreslått redusert med
7,5 mill. kroner som skuldast teknisk korrigering av tidlegare fordelt gevinstrealisering
relatert til horisontal samhandel. Vidare er kapitlet redusert med
1 mill. kroner grunna ei teknisk overføring av budsjettansvaret
for språkopplæringa i samband med operasjonar
i utlandet til kap. 1725.
Kapitlet er foreslått auka med 1 mill.
kroner i samband med auka vedlikehald av murane ved Akershus festning.
Dette kommer i tillegg til eit større beløp som Forsvarsbygg
har avsett til formålet.
Posten er foreslått redusert med 20
mill. kroner.
Løyvinga representerer ein reserve
for Forsvarsdepartementet. I 2007 er løyvinga nytta til å dekkje
ymse meirbehov med totalt 9,8 mill. kroner, mellom anna økonomisk
støtte til Ørland kommunale kulturhus som òg
kjem Forsvaret sine tilsette til gode, krigsminnefartøyet
KNM Hitra, økonomisk støtte til Den Norske Turistforeining
i samband med overtaking av Snøheim, økonomisk
støtte til å føre opp sæterstue
og fjøs flytta frå Regionalfelt Austlandet til
Glomdalsmuseet, samt ei rekkje andre mindre kulturaktivitetar som
totalt utgjer 0,2 mill. kroner. Posten er såleis foreslått
redusert med 10,2 mill. kroner for å dekkje ymse meirbehov på andre
kapittel og postar.
Posten er foreslått auka med 56 mill.
kroner.
Auken gjeld tilleggsløyving i samband
med modifisering av Forsvarets eksisterande materiell for bruk i Afrika,
slik som lakkering, installering av klimaanlegg og ekstra kjøle-
og filterkapasitet. For å synleggjere meirkostnader til
materiellinvesteringar i samband med norske operasjonar i utlandet,
foreslår Regjeringa å opprette ein ny post 45
på kap. 1792.
Posten er foreslått redusert med 150
mill. kroner grunna lågare investeringsaktivitet enn budsjettert.
Det er ein parallell reduksjon på inntekts- og utgiftssida.
Posten er foreslått redusert med 13
mill. kroner grunna eit mindrebehov på posten i 2007. Midlane
er foreslått omdisponert til post 1 i samband med naudsynt
styrking av øvinga Cold Response 2007.
Posten er foreslått redusert med 3
mill. kroner grunna eit mindrebehov på posten i 2007. Midlane
er foreslått omdisponert til post 1 i samband med naudsynt
styrking av øvinga Cold Response 2007.
Det er registrert netto meirinntekter på 169,5
mill. kroner.
Følgjande vesentlege endringar er gjort
på dei einskilde inntektskapitla:
Kapitlet er auka med 0,1 mill. kroner som gjeld
inntekter i samband med utleige av Fanehallen på Akershus
festning. Meirinntekta har ein tilsvarande ikkje-budsjettert utgift
i 2007.
Kapitlet er auka med 6,5 mill. kroner som gjeld
tilskott frå Utanriksdepartementet i samband med gjennomføring
av ulike prosjekt. AMEC-samarbeidet vedrørande opphogging
av russiske atomubåtar utgjer 5 mill. kroner, medan prosjektet
"Forsvarsrettet sikkerhetssektorreform" (FSSR) utgjer 1,5 mill.
kroner. Meirinntekta har ein tilsvarande ikkje-budsjettert utgift.
Kapitlet er auka med 2,7 mill. kroner som gjeld næringslivets
tilskott til drift av NorCERT. Meirinntekta har ein tilsvarande
ikkje-budsjettert utgift i 2007.
Kapitlet er auka med 17,327 mill. kroner. Auka
skuldast teknisk flytting av inntekter frå kap. 4740 i
samband med flyttinga av FLO, base Bergen, frå Forsvarets
logistikkorganisasjon til Sjøforsvaret.
Kapitlet er auka med 15 mill. kroner som relaterer seg
til ein samarbeidsavtale med Avinor AS i samband med drifta av flyplassar.
Meirinntekta har ein tilsvarande ikkje-budsjettert utgift i 2007.
Kapitlet er samla sett auka med 201,873 mill.
kroner.
Auken på 219,2 mill. kroner gjeld meirinntekter
av teknisk karakter, og skuldast sal av drivstoff, utleige av EBA,
sal av proviant og forpleiing til allierte styrkar på øving
i Noreg. Meirinntekta har i hovudsak ein tilsvarande ikkje-budsjettert
utgift i 2007 (194 mill. kroner). I tillegg gjeld meirinntektene
sal av materiell (25,5 mill. kroner).
Reduksjon på 17,327 mill. kroner skuldast
teknisk flytting av inntekter til kap. 4732 Sjøforsvaret
i samband med flyttinga av FLO, base Bergen, frå Forsvarets
logistikkorganisasjon til Sjøforsvaret.
Kapitlet er foreslått auka med 76 mill.
kroner. Auken skuldast i hovudsak forsert sal av bustader samt enkelte sal
over takst.
Posten er foreslått redusert med 150
mill. kroner grunna lågare investeringsaktivitet enn budsjettert.
Det er ein parallell reduksjon på inntekts- og utgiftssida.
Regjeringa foreslår ei intern omfordeling
av bestillingsfullmakter mellom kapitla.
Bestillingsfullmakter på post 1 er
redusert med 160 mill. kroner til totalt 1 440 mill. kroner
grunna mindrebehov på posten.
Bestillingsfullmakter på post 1 er
auka med 120 mill. kroner til totalt 150 mill. kroner. Auken skuldast
eit meirbehov grunna nyskaffing av nytt og tidsriktig materiell
i samband med kvalitetsreformen.
Bestillingsfullmakter på post 45 er
redusert med 100 mill. kroner til totalt 23 900 mill. kroner grunna
mindrebehov på posten.
Bestillingsfullmakter på post 48 er
auka med 100 mill. kroner til totalt 250 mill. kroner. Auken skuldast eit
meirbehov i samband med nytt bygg til Joint Warfare Centre.
Bestillingsfullmakter på post 1 er
auka med 40 mill. kroner til totalt 50 mill. kroner. Auken skuldast
eit meirbehov i samband med auka norsk deltaking i internasjonale
operasjonar.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Bendiks H. Arnesen, Thorbjørn Jagland og Signe Øye, fra Fremskrittspartiet, Per Roar Bredvold, Henning Skumsvoll og Per Ove Width, fra Høyre, lederen Jan Petersen, og fra Sosialistisk Venstreparti, Bjørn Jacobsen, er enig i at omgrupperingsproposisjonen er et viktig virkemiddel for å fange opp uforutsett utvikling, men vil samtidig understreke at Stortingets bevilgning er bindende og gir uttrykk for Stortingets intensjon.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre peker på at det derfor ikke er gitt at forslag til omgrupperinger vil kunne aksepteres.
Komiteen har på denne bakgrunn merket seg at omfanget av forslag til omgrupperinger er vesentlig mindre denne gang i forhold til tidligere og ser positivt på dette.
Komiteen viser til forslaget om 184 mill. kroner for å dekke merkostnader i 2007 ved fredsoperasjon UNAMID i Sudan, og slutter seg til dette. Komiteen har imidlertid merket seg at det i statsbudsjettet for 2008 ikke er foreslått noen bevilgning fordi operasjonen ikke er påregnelig.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet, vil i denne situasjon understreke at det er svært viktig at innsatsstyrken er utstyrt på en best mulig måte hva angår personlig beskyttelse, avdelingsmateriell og annet materiell nødvendig for å utføre oppdraget.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre er innforstått med at det ikke er gitt at styrkene vil bli deployert, men peker på at det er påregnelig at kostnader vil påløpe, og vil understreke at det ikke er tilfredsstillende at bevilgning søkes på tidspunkter hvor kostnadene allerede er påløpt slik det i 2007 skjedde med bevilgningen til UNIFIL-bidraget. Regjeringen bes derfor snarest komme tilbake til et forslag til bevilgning for 2008 basert på en forutsetning om at styrken blir deployert.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti er tilfreds med at Regjeringen legger opp til tilleggsbevilgninger av ikke-påregnelige internasjonale operasjoner. Disse medlemmer viser her til St.prp. nr. 1 (2007-2008) hvor Regjeringen legger opp til å komme tilbake til Stortinget når de presise rammene og kostnadene for norsk deltakelse i Sudan i 2008 er endelig avklart.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet vil understreke at disse medlemmer ikke er positive til norsk innsats i Sudan, da disse medlemmer ikke ser det som relevant innsats for Forsvaret. Disse medlemmer registrerer at Regjeringen har vedtatt at en slik styrke skal merkes innsats i Sudan. Ut fra denne situasjon ønsker disse medlemmer å støtte den foreslåtte tilleggsbevilgning. Disse medlemmer vil i denne situasjon understreke at det er svært viktig at innsatsstyrken er utstyrt på en best mulig måte hva angår personlig beskyttelse, avdelingsmateriell og annet materiell som er nødvendig for å utføre oppdraget. Spesielt vil disse medlemmer påpeke nødvendigheten av å utstyre personellet med personlig beskyttelsesutstyr som skuddsikre vester som er beregnet for å motstå direkte treff av prosjektiler fra håndvåpen som Kalasjnikov AK-47. Videre er det viktig at styrkene utstyres med pansrede kjøretøy som er adekvate i forhold til trusselnivå. Disse medlemmer forutsetter at styrken er trent og forberedt på de utfordringer som venter i Sudan.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet, viser videre til forslag vedrørende Porsjekt 6401 Erstatning av Sting Ray Mod 0.
Flertallet slutter seg til dette.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre peker på at et slikt forslag ikke hører hjemme i en omgrupperingsproposisjon, og mener at slikt forslag bør enten fremmes i investeringsproposisjonen, budsjettproposisjonen eller som egen sak.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til brevvekslingen mellom forsvarskomiteen og Forsvarsdepartementet i forbindelse med prosjekt 6401- Lettvektstorpedo, og kan ikke se at Regjeringen har gitt en tilstrekkelig oversikt over de økonomiske sider ved prosjektet. Disse medlemmer kan derfor ikke støtte en videreføring av prosjektet ut fra de fremlagte økonomiske opplysninger. Disse medlemmer finner det underlig at Forsvarsdepartementet ikke har innhentet bindende tilbud fra leverandører på oppgradering av dagens Sting Ray-torpedoer, da dette beskrives som en mulig løsning, fremfor en nyanskaffelse til erstatning for dagens Sting Ray-torpedoer.
Videre finner disse medlemmer det lite hensiktsmessig å behandle et så omfattende prosjekt i forbindelse med St.prp. nr. 22 (2007-2008) Om endringer i statsbudsjettet for 2007, da dette prosjekt naturlig vil høre innunder anskaffelser i det ordinære forsvarsbudsjettet. Disse medlemmer foreslår at prosjekt 6401- Lettvektstorpedo, tas ut av St.prp. nr. 22 (2007-2008) Om endringer i statsbudsjettet for 2007, og at det på et senere tidspunkt kommer en ny sak til Stortinget vedrørende dette prosjektet.
Disse medlemmer foreslår følgende forslag til erstatning for III i proposisjonen:
"Stortinget ber Regjeringen fremme en egen proposisjon vedrørende prosjekt 6401- Erstatning av Sting Ray-torpedoer, på et senere tidspunkt."
Forslag fra Fremskrittspartiet:
Stortinget ber Regjeringen fremme en egen proposisjon
vedrørende prosjekt 6401- Erstatning av Sting Ray-torpedoer,
på et senere tidspunkt.
Komiteen viser for øvrig til proposisjonen og merknadene og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2007 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
|
|
|
|
|
|
Utgifter |
|
1700 |
|
Forsvarsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
2 891 000 |
|
|
frå kr 323 690 000 til kr 320 799 000 |
|
1719 |
|
Fellesutgifter og tilskott til føretak under Forsvarsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
23 120 000 |
|
|
frå kr 384 523 000 til kr 361 403 000 |
|
|
43 |
Til disposisjon for Forsvarsdepartementet, |
|
|
|
vert redusert med |
10 221 000 |
|
|
frå kr 20 000 000 til kr 9 779 000 |
|
1720 |
|
Felles leiings- og kommandoapparat |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
42 868 000 |
|
|
frå kr 2 057 475 000 til kr 2 014 607 000 |
|
|
50 |
Overføringar til Statens Pensjonskasse, kan overførast, |
|
|
|
vert redusert med |
13 000 000 |
|
|
frå kr 237 400 000 til kr 224 400 000 |
|
|
70 |
Renter låneordning, kan overførast, vert redusert |
|
|
|
med |
3 000 000 |
|
|
frå kr 6 000 000 til kr 3 000 000 |
|
1723 |
|
Nasjonal sikkerheitsmyndighet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
2 920 000 |
|
|
frå kr 103 167 000 til kr 106 087 000 |
|
1725 |
|
Fellesinstitusjonar og -utgifter under Forsvarsstaben |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
63 396 000 |
|
|
frå kr 2 087 782 000 til kr 2 151 178 000 |
|
1731 |
|
Hæren |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
21 006 000 |
|
|
frå kr 3 786 008 000 til kr 3 765 002 000 |
|
1732 |
|
Sjøforsvaret |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
25 537 000 |
|
|
frå kr 2 687 953 000 til kr 2 713 490 000 |
|
1733 |
|
Luftforsvaret |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
17 087 000 |
|
|
frå kr 3 380 741 000 til kr 3 363 654 000 |
|
1734 |
|
Heimevernet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
59 000 |
|
|
frå kr 1 066 269 000 til kr 1 066 328 000 |
|
1735 |
|
Etterretningstenesta |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, vert redusert med |
20 000 000 |
|
|
frå kr 829 103 000 til kr 809 103 000 |
|
1740 |
|
Forsvarets logistikkorganisasjon |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
306 139 000 |
|
|
frå kr 2 632 508 000 til kr 2 938 647 000 |
|
1760 |
|
Nyskaffing av materiell og nye bygg og anlegg |
|
|
1 |
Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 1760 post 45, |
|
|
|
vert redusert med |
34 000 000 |
|
|
frå kr 810 590 000 til kr 776 590 000 |
|
|
48 |
Fellesfinansierte byggje- og anleggsarbeid, fellesfinansiert del, |
|
|
|
kan overførast, vert redusert med |
150 000 000 |
|
|
frå kr 160 000 000 til kr 10 000 000 |
|
1790 |
|
Kystvakta |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
900 000 |
|
|
frå kr 830 873 000 til kr 829 973 000 |
|
1791 |
|
Redningstenesta |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
85 510 000 |
|
|
frå kr 45 015 000 til kr 130 525 000 |
|
1792 |
|
Norske styrkar i utlandet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
151 041 000 |
|
|
frå kr 1 000 389 000 til kr 1 151 430 000 |
|
|
45 |
Større nyskaffingar av utstyr, kan overførast, |
|
|
|
vert auka med |
56 000 000 |
|
|
frå kr 0 til kr 56 000 000 |
|
1795 |
|
Kulturelle og allmennyttige formål |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
1 000 000 |
|
|
frå kr 224 747 000 til kr 225 747 000 |
|
|
|
Inntekter |
|
4700 |
|
Forsvarsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
109 000 |
|
|
frå kr 0 til kr 109 000 |
|
4710 |
|
Forsvarsbygg og nye bygg og anlegg |
|
|
47 |
Sal av eigedom, vert auka med |
76 000 000 |
|
|
frå kr 354 200 000 til kr 430 200 000 |
|
4719 |
|
Fellesutgifter og tilskott til foretak under Forsvarsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
6 500 000 |
|
|
frå kr 0 til kr 6 500 000 |
|
4723 |
|
Nasjonal sikkerheitsmyndighet |
|
|
|
Driftsinntekter, vert auka med |
2 700 000 |
|
|
frå kr 0 til kr 2 700 000 |
|
4732 |
|
Sjøforsvaret |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
17 327 000 |
|
|
frå kr 5 742 000 til kr 23 069 000 |
|
4733 |
|
Luftforsvaret |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
15 000 000 |
|
|
frå kr 57 467 000 til kr 72 467 000 |
|
4740 |
|
Forsvarets logistikkorganisasjon |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
201 873 000 |
|
|
frå kr 240 248 000 til kr 442 121 000 |
|
4760 |
|
Nyskaffingar av materiell og nybygg og nyanlegg |
|
|
48 |
Felles finansierte byggje- og anleggsinntekter, vert redusert med |
150 000 000 |
|
|
frå kr 260 000 000 til kr 110 000 000 |
|
II
Avskriving av differanse i Forsvarets rekneskap
Stortinget samtykker i at Forsvarets mellomvere med statskassen (gjeld til statskassen) vert avskriven med 363,5 mill. kroner mot konto for forskyving i balansen.
III
Stortinget samtykker i at Forsvarsdepartementet vert gitt fullmakt til å starte opp nyskaffingsfasen av prosjekt 6401 - Erstatning av Sting Ray-torpedoar innanfor ei kostnadsramme på 1 647 mill. kroner.
IV
Bestillingsfullmakter
Stortinget samtykker i at Forsvarsdepartementet i 2007 kan gjere bestillingar utover dei gitte løyvingane. Den samla ramma for nye bestillingar og gammalt ansvar skal ikkje overstige følgjande beløp:
Kap. |
Post |
|
Samla ramme |
1733 |
|
Luftforsvaret |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
160 000 000 |
|
|
frå kr 1 600 000 000 til kr 1 440 000 000 |
|
1734 |
|
Heimevernet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
120 000 000 |
|
|
frå kr 30 000 000 til kr 150 000 000 |
|
1760 |
|
Nyskaffing av materiell og nye bygg og anlegg |
|
|
45 |
Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, vert redusert med |
100 000 000 |
|
|
frå kr 24 000 000 000 til kr 23 900 000 000 |
|
|
48 |
Fellesfinansierte byggje- og anleggsarbeid, fellesfinansiert del, vert auka med |
100 000 000 |
|
|
frå kr 150 000 000 til kr 250 000 000 |
|
1792 |
|
Norske styrkar i utlandet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
40 000 000 |
|
|
frå kr 10 000 000 til kr 50 000 000 |
|
I forbindelse med forsvarskomiteens behandling
av St.prp. nr. 22 (2007-2008), bes departementet redegjøre
for følgende spørsmål:
Prosjekt 6401
Regjeringa fremmer eit prosjekt der Sting Ray
torpedoane anten vert oppgraderte eller vert erstatta av ein annan
type lettverkstorpedo. Kostnadsramma er satt til 1647 mill. kroner.
Eg forutsett at det er dyraste alternativ med
nyanskaffelse.
Kva vil vere kostnaden om ein veljer å oppgradere Sting
Ray rakettane?
Eg viser til brev frå forsvarskomiteen
av 29. november 2007 med spørsmål knytta
til prosjekt 6401 - Lettvektstorpedo.
I framskaffingsløysinga er det lagt
til grunn ei kostnadsramme som er basert på kostnadsdata
motteke frå somme leverandørar, blant anna leverandøren
av Sting Ray, i 2005. Utgangspunktet for undersøkinga er
at Sting Ray-torpedoane anten vert oppgraderte eller vert erstatta
av ein annan type lettvektstorpedo. Framskaffingsløysinga
har vore gjennom ei ekstern kvalitetssikring. Dette kvalitetssikringsarbeidet
har konkludert med at grunnlagsdatakvaliteten er god nok til å fastsetje
dei økonomiske rammene for prosjektet. Svara frå leverandørane
skil seg ikkje vesentleg frå einannan i pris.
Den endelege kostnaden for å oppgradere
Sting Ray vil ikkje vere klar før Forsvaret mottek eit
bindande tilbod frå leverandørane.
Oslo, i forsvarskomiteen, den 2. desember 2007
Jan Petersen
leder og ordfører |