Samferdselsdepartementet legger i St.prp. nr.
45 (2007-2008), sak 2.2, fram forslag om revidert finansierings-
og framdriftsplan for rv 108 Ny Kråkerøyforbindelse i Fredrikstad
kommune i Østfold.
Stortinget har slutta seg til eit opplegg med delvis
bompengefinansiert utbygging av prosjektet rv 108 Ny Kråkerøyforbindelse
i Fredrikstad, jf. St.prp. nr. 41 (2006-2007) og Innst. S. nr. 149
(2006-2007).
Som opplyst i St.prp. nr. 1 (2007-2008) har
Statens vegvesen innhenta tilbod på dei to største entreprisane
som er Bjølstadtunnelen og ny klaffebru over Vesterelva. Tilboda
var vesentleg høgare enn føresett, og det var ikkje grunnlag for å
inngå kontraktar og starte arbeida hausten 2007 som føresett. Tilbodsprosessen
er derfor stansa, og kostnadsoverslaget er revidert. Vidare er det utarbeidd
revidert framdrifts- og finansieringsplan for prosjektet.
Fredrikstad og Hvaler kommunar og Østfold fylkeskommune
ønskjer å få realisert prosjektet så raskt som mogleg og går derfor
inn for å dekkje dei auka kostnadene ved å auke bompengeandelen
i prosjektet, jf. omtale av den lokalpolitiske behandlinga i proposisjonen.
Omrekna til 2008-prisnivå blir revidert styringsramme
på 615 mill. kroner og revidert kostnadsramme på 677 mill. kroner.
Dette inneber at styringsramma for prosjektet har auka med 103 mill.
kroner.
Det er utført nye samfunnsøkonomiske berekningar
som viser ein netto nytte (NN) på om lag 230 mill. kroner for prosjektet.
Netto nytte over totale kostnader (NN/K) er utrekna til 0,4. Prosjektet
si samfunnsøkonomiske nytte har auka sjølv om kostnadsoverslaget
har gått opp. Hovudårsaka er at nye og høgare trafikkprognosar som
er utarbeidde i samband med NTP 2010-2019, no er lagt til grunn.
Anleggsstart for prosjektet er utsett frå sommaren
2007 til sommaren/hausten 2008. Det er lagt til grunn at prosjektet
vert opna for trafikk sommaren/hausten 2010, medan det tidlegare var
lagt til grunn trafikkopning sommaren 2009.
Forslag til revidert finansieringsplan samanlikna med
opphavleg finansieringsplan går fram av tabell 2.1 i proposisjonen.
Tabell 2.1 Forslag til revidert finansieringsplan for rv 108
Ny Kråkerøyforbindelse samanlikna med
opphavleg finansieringsplan.
Mill. 2008-kroner |
| St.prp.
nr. 41
(2006-2007) | Endring | Revidert finansieringsplan |
Statleg bidrag | 42 | 0 | 42 |
Private tilskot | 16 | 0 | 16 |
Bompengar | 423 | +134 | 557 |
Sum | 481 | +134 | 615 |
Med basisvilkåra er innkrevjingsperioden utrekna
til om lag 14 år.
I St.meld. nr. 12 (2006-2007) Regionale fortrinn -
regional framtid har Regjeringa foreslått at det framtidige offentlege
vegnettet vil bestå av stamvegar, regionale vegar (øvrige riksvegar
og fylkesvegar) og kommunale vegar. Samferdselsdepartementet legg
til grunn at det statlege ansvaret for investeringar i øvrig riksvegnett
blir overført til regionane (fylka) når forvaltningsreforma trer
i kraft i 2010.
Stortinget si behandling av proposisjonen om
ein revidert finansierings- og framdriftsplan for utbygginga av
rv 108 Ny Kråkerøyforbindelse i Fredrikstad kommune vil leggje premissar
for ein tilleggsavtale mellom Vegdirektoratet og bompengeselskapet.