Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar
m.m., med i alt 191 mill. kroner.
Av beløpet gjeld 15 mill. kroner kostnadene (førebels
overslag) for Statens vegvesen for opprydding og utbetring av fanggjerdet
etter steinras på Oppdølsstranda i Sunndal kommune.
176 mill. kroner gjeld endra inntektsoverslag
på kap. 4320, post 1 Salsinntekter m.m., post 2 Diverse gebyr og
post 3 Refusjonar frå forsikringsselskap. Jf, omtalen under kap.
4320, postane 1, 2 og 3 og realistisk budsjettering av inntekter.
Kontrakt for OPS-prosjektet E18 Grimstad–Kristiansand
i Aust-Agder og Vest-Agder blei inngått i juni 2006.
Ut frå praksis for dei to tidlegare OPS-prosjekta har
det vore lagt til grunn at all meirverdiavgift for anleggsarbeidet
vil bli fakturert når heile strekninga står ferdig. Skatteetaten
ved Skatt sør meiner derimot at meirverdiavgifta skal betalast kontinuerleg
i anleggsperioden. I løyvinga på post 29 for 2008 inngår ikkje utgifter
til meirverdiavgift. Samferdselsdepartementet foreslår derfor å
auke løyvinga på kap. 1320, post 29 Vederlag til OPS-prosjekt, med
175 mill. kroner.
På grunn av dei endra inntektsoverslaga på kap. 4320,
post 1 Salsinntekter m.m., foreslår departementet å auke løyvinga
på kap. 1330, post 30 Riksveginvesteringar, med 36 mill. kroner.
Statens vegvesen har inntekter frå m.a. tilbakebetaling
frå bompengeselskapa av utlegg som Statens vegvesen har hatt i samband
med kjøp av bompengebrikker, sal av kjennemerke. Det er knytt utgifter
til desse inntektene.
Rekneskapen for dei siste åra viser at inntektene har
vore vesentleg høgare enn budsjettert. På grunnlag av nye prognosar
for inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet å auke løyvinga
på kap. 4320, post 1 Salsinntekter m.m., med 120 mill. kroner, jf.
kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.,
og post 30 Riksveginvesteringar.
Statens vegvesen har inntekter frå ulike gebyr som
førarkortgebyr, gebyr for dagprøvekjennemerke, påskiltingsgebyr,
kontrollgebyr og gebyr for myndigheitskontrollar. Det er knytt utgifter til
desse inntektene.
Rekneskapen for dei to siste åra viser at inntektene
har vore høgare enn budsjettert. På grunnlag av nye prognosar for
inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet å auke løyvinga
på kap. 4320, post 2 Diverse gebyr, med 44 mill. kroner, jf. kap.
1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.
Statens vegvesen mottek innbetalingar frå forsikringsselskap.
Rekneskapen for dei to åra posten har vore i bruk,
viser at inntektene har vore vesentleg høgare enn budsjettert. På
grunnlag av nye prognosar for inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet
å auke løyvinga på kap. 4320, post 3 Refusjonar frå forsikringsselskap,
med 48 mill. kroner, jf. kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift
og vedlikehald av riksvegar m.m.
Det er i 2008 behov for 9,3 mill. kroner til
grunnerverv, etterarbeid og sluttoppgjer for den norske delen av
prosjektet Svinesundsforbindelsen. I staden for å løyve nye midlar
til lån meiner Samferdselsdepartementet det vil vere mest praktisk
å dekkje utgiftene til etterarbeid mv. ved å nytte bompengar. Dette
vil medføre at avdraget på det statlege lånet i 2008 vil bli tilsvarande
lågare. Departementet foreslår å redusere løyvinga på kap. 4322,
post 90 Avdrag på lån, med 9,3 mill. kroner.
Som omtalt i St.prp. nr. 1 (2008–2009), er det lokalpolitisk
tilslutning til å utvide bompengeprosjektet E6 Trondheim–Stjørdal
til også å omfatte endeparsellane Nidelv bru–Grillstad i Trondheim
kommune og Værnes–Kvithammar i Stjørdal kommune. Gjennom behandlinga
av St.prp. nr. 24 (2007–2008) og St.prp. nr. 45 (2007–2008) har
Stortinget slutta seg til å utvide eksisterande innkrevjingsordning for
å finansiere prosjektering, grunnundersøkingar og innløysing av
bustader i samband med prosjektet.
Eksisterande bompengelån vil vere nedbetalt rundt
årsskiftet 2008/2009.
Samferdselsdepartementet sluttar seg til opplegg med
å vidareføre innkrevjinga fram til Stortinget har behandla forslaget
om å utvide prosjektet. Regjeringa legg opp til å fremje ein proposisjon om
utvidinga før årsskiftet 2008/2009, med sikte på anleggsstart i
2009.
Prosjektet Hitra–Frøya fastlandssamband er delfinansiert
med bompengar, jf. St.prp. nr. 97/Innst. S. nr. 246 (1989–1990).
Prosjektet er no nedbetalt etter ei samla innkrevjingstid, inkludert
førehandsinnkrevjing, på 17 år. Hitra, Frøya og Snillfjord kommunar
har gått inn for å vidareføre innkrevjinga av bompengar i sambandet
i 14 månader, frå 1. november 2008 og ut 2009, for å finansiere
ny vegløysing over Dolmøya.
Ny bru over Dolmsundet og vegløysing over Dolmøya
var ein del av prosjektet Hitra–Frøya fastlandssamband. Hitra kommune
la inn motsegn mot planane om ny bru over Dolmsundet. Kommunane
er no samde om eit forslag om ny veg over Dolmøya og ønskjer å bruke
bompengar frå eksisterande ordning til å delfinansiere og forskottere
bygginga av vegen. Prosjektet kan med ei slik løysing opnast for
trafikk i 2010, noko som er 4–5 år tidlegare enn det som er lagt til
grunn i forslaget til handlingsprogram 2006–2015 for øvrige riksvegar
i Sør-Trøndelag.
Prosjektet inkluderer bygging av ny bru over Vettastraumen.
Byggekostnadene for prosjektet er kostnadsrekna til om lag 100 mill.
kroner.
Det er lagt opp til å vidareføre innkrevjingsordninga
i 14 månader. Det er rekna med at dette vil gi ei nettoinntekt på
om lag 35 mill. kroner. I tillegg er det rekna med innkrevjingkostnader
på om lag 4,5 mill. kroner. Det er ikkje foreslått å endre takst-
og rabattsystemet.
Det er lagt opp til at bompengeselskapet forskotterer
dei offentlege løyvingane mot refusjon i 2013 og 2014. Opplegget
inneber at bompengeselskapet også må dekkje renter på lån av dei
forskotterte midlane. Desse er vurdert til å utgjere om lag 20 mill.
kroner. Det er da lagt til grunn at 35 mill. 2008-kroner i offentlege
midlar blir refundert i 2013 og 50 mill. 2008-kroner i 2014. Dette
gir denne finansieringsplanen for prosjektet:
| Mill. kr |
Bompengar | 15 |
Offentlege midlar | 85 |
Sum | 100 |
Departementet tilrår at bompengeselskapet får løyve
til å forlengje bompengeinnkrevjinga i tråd med omtalen i proposisjonen.
Komiteen meiner oppryddingsarbeid
etter raset og satsing på rassikring ved Oppdølsstranda er viktig. Komiteen støttar
difor forslaget til auke i løyving til dette arbeidet.
Komiteen har elles ingen merknader
og sluttar seg til Regjeringa sitt forslag under post 23.
Komiteen støttar forslaget til
auka løyving til auka vederlag i 2008 for OPS-prosjektet E18 Grimstad–Kristiansand
i Aust-Agder og Vest-Agder.
Komiteen viser til at Regjeringa
no evaluerer OPS-ordninga og vil komme tilbake til saka på en eigna
måte.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Kristelig Folkeparti har merket seg at Skatteetaten
ved Skatt sør mener at merverdiavgift for anleggsarbeidet i OPS-prosjekter
skal betales kontinuerlig, og ikke ved ferdigstillelse. Dette medfører
høyere utgifter for anlegget og høyere inntekter for staten. Disse
medlemmer mener dette er urimelig, og fordyrer slike prosjekter.
Disse medlemmer fremme følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen sørge for nødvendige
endringer i lov- og regelverk slik at dersom det skal svares merverdiavgift
for anleggsarbeid innenfor samferdselssektor, skal denne først betales
når anlegget tas i bruk."
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene i Fremskrittspartiet, støttar Regjeringa
sitt forslag om endra opplegg for å vidareføre innkrevjinga og dermed
den vidare utbygginga av for E6 Trondheim–Stjørdal. Det føreslegne opplegget
vil innebere at bompengeselskapet slepp å permittere dei som arbeider
ved bomstasjonane. Vidare vil det sikre midlar til prosjekt og utarbeiding
av konkurransegrunnlag slik at dette arbeidet kan gå som planlagt.
Inntektene kan også gå til innløysing av bustader m.m.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet slutter
seg ikke til videreføring av innkreving av bompenger på E6 mellom
Trondheim og Stjørdal frem til Stortinget behandler forslaget om
å utvide prosjektet.
Disse medlemmer viser til sine
merknader i Innst. S. nr. 96 (2007–2008), jf. St.prp. nr. 24 (2007-2008):
"E6 Trondheim - Stjørdal- behov for bompenger
Komiteens
medlemmer fra Fremskrittspartiet avviser at 20 mill. kroner av bompenger
fra eksisterende innkrevingsordning på E6 mellom Trondheim og Stjørdal
skal brukes til prosjektering og annet forarbeid for andre bompengefinansierte
prosjekter. Disse medlemmer har merket seg departementets opplysning
om at det fortsatt arbeides med vurdering av ulike sider ved bompengefinansiering,
og at departementet vil komme tilbake til Stortinget med dette.
Disse medlemmer understreker at det er statens, fylkeskommunenes
og kommunenes oppgave å finansiere veier i Norge. Disse medlemmer
viser til at det likevel er en sterkt økende bompengebruk til vegfinansiering
i Norge – særlig under denne regjeringen. Disse medlemmer mener
det er svært nødvendig å få på plass et regelverk som kan medvirke
til å begrense bompengebruken. Disse medlemmer fremmer derfor følgende forslag:
"Stortinget
ber Regjeringen forskottere 20 mill. kroner til prosjektering, grunnundersøkelser med
mer for å bygge endeparsellene Nidelv bru-Grillstad i Trondheim
kommune og Værnes-Kvithammar i Stjørdal kommune, og innarbeide dette
i sluttsalderingen av statsbudsjettet for 2007.""
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene i Fremskrittspartiet, støttar Regjeringa
sitt forslag om utviding av bompengeinnkrevjinga på rv 714 Hitra–Frøya fastlandssamband
i Sør-Trøndelag. Vidareført innkrevjing i 14 månader som supplement
til offentlege midlar, vil finansiere eit tiltak som var ein del
av det opphavlege prosjektet. Utbygginga vil avløyse ein veg med
dårleg standard der det har vore alvorlege trafikkulykker.
Fleirtalet meiner det er valt
ei god løysing som vil styrke samferdsla i Hitra, Frøya og Snillfjord kommunar.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet går
imot forlengelse av bompengeinnkreving for å dekke investeringstilskudd
fra bilistene på 15 mill. kroner med en samlet kostnad for bilistene
på 39,5 mill. kroner. Disse medlemmer mener staten
skal betale for utbyggingen av rv 714 mellom Vikstrøm og Stråmyra.
Disse medlemmer fremmer følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen sørge for at prosjektet
rv 714 mellom Vikstrøm og Stråmyra finansieres fullt ut med statlige
midler."